Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
Hey derude.
(Indledning).
Igår besluttede jeg mig for at jeg vil have en Kymco Agility når jeg kommer hjem fra min næste sejltur (jeg er sømand), men jeg kan simpelthen ikke leve med de 30 km/t, når jeg kører på privat vej 
Derfor har jeg besluttet at jeg vil have fjernet begrænsningerne (der er da kun 2 ikk? skiven og så CDI, right?)
og den vil jo derefter løbe små 55-60 km/t efter hvad jeg kan huske at have hørt, desværre er dette jo ikke lovligt i lille Dannevang, så jeg må jo kunne begrænse den igen, hvis jeg skulle blive stoppet eller hvis jeg kører på offentlig vej
(Spørgsmålet).
Her kommer vi så til problematikken, da Kymco Agility er en 4 fakter, ja så virker de normale politiværn jo ikke til den (det havde ellers været dejligt nemt), og derfor gik jeg i gang med at søge. Intet brugbart kom op i alle de danske søgninger, så derfor gik jeg over til at undersøge alle produkter på engelsk ude i Asien og her i Europa.
Der lærte jeg en del om Kymco Agility.
Blandt andet at motoren er en GY6 (50cc versionen, det er vigtigt når man finder dele) og at Agilityen skulle bruge en DC CDI.
Efter jeg havde fået det på det rene, så gik jeg i gang med at lede og fandt nogle muligheder (efter hvad jeg kan se, men mangler de kloge hoveders bekræftelse herfra) som burde virke på Kymco Agility 50.
Følgende er alle CDI'er med indbygget politiværn til 4 takter:
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/p...cts_id/216 (passer til alle GY6 motore og dermed også til Kymco Agility efter hvad producenten skriver).
http://www.alibaba.com/product-gs/523330...limit.html (kun butikker kan købe her).
http://translate.google.dk/translate?hl=...ekker.html (hollandsk side oversat til dansk).
Og muligvis også denne (har skrevet til butikken og venter på svar).
http://www.ooracing.com/store/index.php?...uctId=3724
Den sidste er min favorit hvis denne passer til Kymco Agility, da man så kan sætte en kontakt, eller en fjernbetjening til den og dermed nemt styre om den skal kunne køre 30 km/t eller om den skal køre 60 km/t.
Hvad siger i?
Har jeg fat i noget, eller har jeg lige spildt en masse timer på søgning?
Mvh.
Simon (Forhåbenligt snart ejer af Kymco Agility).
(Hvis nogle mangler en Giantco Stealth, så har jeg en stående, dog med lidt karburator problemer (membranen skal højst sandsynligt skiftes igen, men har ikke orket at kigge).
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Som du selv siger er 30 i timen meget lidt, men hvis man lader være med at lade den gå til maks omdrejninger, kan det stadig være meget behageligt at køre på den.
Anyway.
De justérbare CDI'er du linker til, er lavet for at man kan optimere tændingen, ved at rykke den tilbage, og få flere kræfter, men her skal man bare passe meget på tændingsbanken.
Disse er så vidt jeg kan se ikke med tænd/sluk-løsning, så hvis du begrænser motorens kræfter ved at retardere tændingen, vil det ikke give dig muligheden for at bruge det som et politiværn, men blot til at give dig færre kræfter med samme benzinforbrug.
Den på OOracing ser dog lidt bedre ud, idet den tilsyneladende er lavet til netop din problemstilling. Det eneste du blot skal være opmærksom på er, at du ikke ved, hvilke ben der går til hvad inde i den, og du kan derfor ikke være sikker på at den overhovedet virker på agilityen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
Mange tak for svar.
Ja den sidste er nok den jeg skal have.. Nu må jeg vente på svar fra butikken om den passer til Agilityen eller om man måske kan modificere stikket lidt og dermed passe på..
Det ville være lækkert at kunne trykke på en lille fjernbetjening og at så er "lovlig" og at der ikke er en masse knapper som politiet vil stille spørgsmålstegn ved :P
Nu må vi se hvad butikken skriver. Kunne være fint for alle Agility ejere som har måtte kigge langt efter 4 takts politiværn...
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-10-2012, 00:25)dev0 Skrev: Mange tak for svar.
Ja den sidste er nok den jeg skal have.. Nu må jeg vente på svar fra butikken om den passer til Agilityen eller om man måske kan modificere stikket lidt og dermed passe på..
Det ville være lækkert at kunne trykke på en lille fjernbetjening og at så er "lovlig" og at der ikke er en masse knapper som politiet vil stille spørgsmålstegn ved :P
Nu må vi se hvad butikken skriver. Kunne være fint for alle Agility ejere som har måtte kigge langt efter 4 takts politiværn...
Ja, jeg ville også gerne have den engang, men jeg bestemte mig for at jeg nok bare ville køre pænt og tage konsekvensen. Så nåede jeg at køre over halvandet år, før jeg stødte ind i et razzia, og på den tid har jeg haft tjent bøden ind mange gange på diverse besparelser. 
Dog har jeg senere fundet ud af, at man sagtens kan køre 55 km/l med begrænsning, men at man bare skal være meget bedre til at slappe af med gassen og så kun holde den på hvad der skal til for at man har den på vario begrænsningen uden at ramme omdrejningsbegrænseren.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
Ja det har du nok ret i, men det kunne nu også være rart at have muligheden for at kunne åbne op for en lidt højere hastighed når der er en lang åben vej foran en.
Men nu må vi se hvad jeg gør, hvis jeg får svar på at den vil passe på Agility ( den cdi fra england) så fjerner jeg begrænsingerne, men hvis den ikke gør, da så bliver jeg jo nok bare nødt til at lære at slappe af lol.. Det bliver nok svært, især når man lige har kvittet smøgerne :P
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-10-2012, 00:40)dev0 Skrev: Ja det har du nok ret i, men det kunne nu også være rart at have muligheden for at kunne åbne op for en lidt højere hastighed når der er en lang åben vej foran en.
Men nu må vi se hvad jeg gør, hvis jeg får svar på at den vil passe på Agility ( den cdi fra england) så fjerner jeg begrænsingerne, men hvis den ikke gør, da så bliver jeg jo nok bare nødt til at lære at slappe af lol.. Det bliver nok svært, især når man lige har kvittet smøgerne :P
Ja, jeg har efterhånden også en del brændemærker inde i hjelmen efter at jeg har forsøgt at ryge mens jeg har trillet hen langs landevejen.
Tror jeg vil skaffe mig en klap-op-hjelm, nu hvor jeg alligevel har en kopholder og skal køre så langsomt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
Haha, ja hvis jeg ikke kan holde mig fra smøgerne, så skal jeg i hvert fald have købt sådan en hjelm, og god idé med kopholder.. Det må jeg også have hehe.
Det eneste jeg så ville mangle var en lille trailer bagpå med en kasse bajer, men det er desværre kun forbeholdt for 45 scooterne  Kunne ellers ha været så fint med en lille cykel trailer bagpå med en kasse tuborg
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-10-2012, 01:05)dev0 Skrev: Haha, ja hvis jeg ikke kan holde mig fra smøgerne, så skal jeg i hvert fald have købt sådan en hjelm, og god idé med kopholder.. Det må jeg også have hehe.
Det eneste jeg så ville mangle var en lille trailer bagpå med en kasse bajer, men det er desværre kun forbeholdt for 45 scooterne Kunne ellers ha været så fint med en lille cykel trailer bagpå med en kasse tuborg 
På min agility har jeg sat en kopholder fra en cykel nede foran knæene, så den er skjult og ikke tager noget af den plads man bruger til sine knæ eller ben. 
Angående at transportere drikkelse, så har trinbrættet samme størrelse som en ramme dåser, og de kan stables, men man får problemer med at knæet rammer hornet når man drejer, så gør man det, må man bruge passagerens fodstøtter. 
Det samme gør sig gældende for en kasse med normale glasflasker, men denne skal sættes på højkant med flaskens hoved pegende ind mod dig og sædet, og du skal bruge benene til at holde kassen og at sørge for at de yderste flasker ikke kan falde ud.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
(16-10-2012, 01:20)Baddi Skrev: På min agility har jeg sat en kopholder fra en cykel nede foran knæene, så den er skjult og ikke tager noget af den plads man bruger til sine knæ eller ben. 
Angående at transportere drikkelse, så har trinbrættet samme størrelse som en ramme dåser, og de kan stables, men man får problemer med at knæet rammer hornet når man drejer, så gør man det, må man bruge passagerens fodstøtter. 
Det samme gør sig gældende for en kasse med normale glasflasker, men denne skal sættes på højkant med flaskens hoved pegende ind mod dig og sædet, og du skal bruge benene til at holde kassen og at sørge for at de yderste flasker ikke kan falde ud. 
haha mange tak for de gode råd.. Ja jeg kunne have en ramme på min gamle stealth, men en kasse med glas øl var ikke muligt, så jeg glæder mig helt til at få den
Hvor får du lavet service på din? Jeg køber nok min nede i Svendborg MC center, men tvivler på at de laver service af knallerter..
ventilerne skal jo gerne indstilles en gang imellem
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
16-10-2012, 01:58
(Dette opslag var sidst ændret: 16-10-2012, 01:59 af K. Hansen.)
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(16-10-2012, 01:36)dev0 Skrev: haha mange tak for de gode råd.. Ja jeg kunne have en ramme på min gamle stealth, men en kasse med glas øl var ikke muligt, så jeg glæder mig helt til at få den 
Hvor får du lavet service på din? Jeg køber nok min nede i Svendborg MC center, men tvivler på at de laver service af knallerter..
ventilerne skal jo gerne indstilles en gang imellem 
Jeg gør det hele selv, men min første agility blev af tidligere ejer sendt til service hos Midtfyns MC & Auto-reparation i Årslev.
Hvis du har mod på at gøre det selv kan jeg anbefale dig at kigge på Scootergrisen.dk, der samler stort set alle informationer om dele og service. 
Der er også en del billedguides i dette forums Tips & Tricks underforum. Og så er du selvfølgelig velkommen til at spørge om alt
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 149
Tråde: 6
Tilmeldt: Feb 2010
Mange tak til jer begge for info.
Ja det kunne godt være jeg selv skulle stå for servicen, det ligger ikke så langt fra mig med at rode med motorer, men var bare blevet vandt til at garantien ikke gælder hos T-hansen hvis man ikke får lavet service hos dem. Og tænkte at det nok var sådan alle steder...
Og det betalte sig at få lavet service, for der var en del ting som brød sammen i starten på min stealth, så var det jo godt at garantien ikke var blevet brudt af at jeg selv havde stået for service
|