Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50]
#49
(20-10-2012, 17:05)rune75 Skrev: Dette er jo en begrensning som er standard på mange nye Baotian. Blir betjenten mistenksom når han hører di lave omdreininger på en Baotian ?

Tenk om alle scootere kunne bruke den type begrensning, det ville være godt for bensinforbruket, og miljøet. Det ville også bli meget mer behagelig at kjøre begrenset.

Hmm ja måske, det er da værd at undersøge, men må indrømme efter at have læst om alle jer som er blevet taget af politiet, så får jeg mere og mere lyst til at køre lovligt i stedet for at skulle nakkes af politiet.

Så er det næste problem bare at det vil tage meget længere tid at køre ned igennem europa til sommer.
Nu må vi se hvad jeg finder på (eventuelt køre lovligt herhjemme og så smide begrænsningerne nede i tyskland).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#50
(20-10-2012, 17:05)rune75 Skrev: Dette er jo en begrensning som er standard på mange nye Baotian. Blir betjenten mistenksom når han hører di lave omdreininger på en Baotian ?

Tenk om alle scootere kunne bruke den type begrensning, det ville være godt for bensinforbruket, og miljøet. Det ville også bli meget mer behagelig at kjøre begrenset.

Det er ikke godt for miljøet idet tændingen blot afbrydes og uforbrændt benzin smides ud i udstødningen. Smil
Om det er godt for benzinforbruget er meget sandsynligt, idet omdrejningerne ikke får lov at stige efter man har ramt den tilladte hastighed. Denne type begrænsning giver dog også en begrænsning af gearingen, men fordi det sørger for at finde balancen hvor omdrejninger*gearing*hjulomkreds=30km/t (hvis man ikke ændrer størrelsen på hjulet). Hvis man altid kører med fuld gas og lader den ramme begrænsningen kan man dog så vinde mere end normalt ved at tage tungere ruller, idet man så både får lavere omdrejninger og højere gearing ved maks hastighed og man får lavere omdrejninger ved accelleration, hvor man på normalt begrænsede scootere kun får lavere omdrejninger indtil begrænsningen rammes. Fræk
Vi skal dog så være opmærksom på, at man ved at ligge på det omdrejningstal hvor motoren yder bedst kan nøjes med at give mindre gas, så det bedste er nok bare at slække på gassen, så man ikke når at ramme begrænsningen, hvis man har sådan en. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#51
Mange gode ideer i har. Grin
Men den med at sætte en begrænsning på, så den ikke kan give fuld gas, kan desværre ikke anbefales.
Har selv prøvet og lave sådan noget på min Giantco sprint.
Gjord det at jeg ned ved karburatoren hvor gaskablet sidder, lavet et hul, lavede gevind i, satte en lille bolt i man så kunne justere hvor meget gasspæjldet kunne åben.

Jeg kunne godt justere den til at den kun kørte 35 km/t, men så skulle den så langt ned i omdrejninger, at den ved bakker ikke havde nok krafter til at køre op af. Så den kørte kun 20-25 km/t op af bakker.
Gashåndtaget kunne kun dreje en meget lille stykke, og enhver vågn betjent vil opdage det.

Kørte med det lidt over en uge og så blev det pillet af igen.
Svar
#52
(23-10-2012, 19:43)jona6220 Skrev: Mange gode ideer i har. Grin
Men den med at sætte en begrænsning på, så den ikke kan give fuld gas, kan desværre ikke anbefales.
Har selv prøvet og lave sådan noget på min Giantco sprint.
Gjord det at jeg ned ved karburatoren hvor gaskablet sidder, lavet et hul, lavede gevind i, satte en lille bolt i man så kunne justere hvor meget gasspæjldet kunne åben.

Jeg kunne godt justere den til at den kun kørte 35 km/t, men så skulle den så langt ned i omdrejninger, at den ved bakker ikke havde nok krafter til at køre op af. Så den kørte kun 20-25 km/t op af bakker.
Gashåndtaget kunne kun dreje en meget lille stykke, og enhver vågn betjent vil opdage det.

Kørte med det lidt over en uge og så blev det pillet af igen.
Mange tak for at dele oplevelsen, så vil jeg helt droppe den idé, men i stedet fukusere på enten CDI eller koblingsklokken Smil
Svar
#53
Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men hvad hvis man nu fiskede den ledning der skal saves over for at lave en ubegrænset cdi ud, ja den er støbt, men det kan lade sig gøre, og så satte den på en kontakt, event langt lys, afbrød pæren for langt lys og pillede den i instrumenteringen ud, med "langt" lys er den begrænset og med kort ubegrænset?!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Kan ikke bestemme om du svare eller spørger? Men indlægget er 2 år gammelt.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#55
My bad, var ment som forslag.
Svar
#56
Helt i orden Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#57
Mon ikke dev0 efterhånden er blevet så gammel at han kan få sig en mc i stedet for en knallert? Så er han da ude over hastighedsproblemet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
He He.
Svar
#59
Hej.
Selv om dette er et ældre indlæg.
Så kunne det være rart at høre om der der dukket nogle nye produkter  op de seneste år.(anno 2019).
Jeg har fundet dette Kit, ved dog ikke om den fungere på omtalte scooter model.
Håber ar få respons af jer.

/Stig Allan 

[Image: remote-control-racing-cdi-with-adjustabl...t-roma.jpg]
Svar


Forum spring: