Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50]
#37
(20-10-2012, 15:50)rune75 Skrev: Dette kan jeg bekrefte da jeg har kjørt en kinascooter som var begrenset i forgasser/karburator stempelet. Den mistet kanskje 5km/t på toppen, men det tok en halv dag at komme dit. Og den kunne nesten ikke kjøre opp bakker.
Okay, jamen så dropper jeg den idé, kunne ellers have været meget sjovt at lave :P

Så er det nok kun CDI'en som man kan bruge til at neddrosle den til lovlig hastighed.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#38
(20-10-2012, 15:55)dev0 Skrev: Okay, jamen så dropper jeg den idé, kunne ellers have været meget sjovt at lave :P

Så er det nok kun CDI'en som man kan bruge til at neddrosle den til lovlig hastighed.

Husk dog en betjent kan nemt høre om der er fusket, selv på en 4takter. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#39
(20-10-2012, 15:55)dev0 Skrev: Okay, jamen så dropper jeg den idé, kunne ellers have været meget sjovt at lave :P

Så er det nok kun CDI'en som man kan bruge til at neddrosle den til lovlig hastighed.

Det beste ville være om det gikk at flytte over CDIen og koblingsklokken fra en baotian. Baotian kjører jo med et begrensningsystem som begrenser fart og ikke turtall/kraft. Man måtte selvfølgelig flytte over føleren som registrerer
koblingsklokkens hastighet også.

En bryter på ledningen fra føleren til koblingsklokken, og man har det perfekte politivern.
Svar
#40
(20-10-2012, 16:24)DarkSide Skrev: Husk dog en betjent kan nemt høre om der er fusket, selv på en 4takter. Smil

Ja, men håber lidt på at det er en "nørd" som ikke selv har haft scooter som jeg skulle blive stoppet af og dermed undgå bøde osv.

Men du har nok ret, nu må vi se hvad jeg finder på, om jeg kører lovligt eller ulovligt. Kan vitterligt bare ikke forstå de fartgrænser som vi har her i DK på scootere. Selvfølgelig med de gamle knallerter, men de nye scootere har meget bedre styring og bedre bremser. Og tror helt æriligt at der ville ske mindre uheld med billister som kører op i røven på scooter kørere, hvis de kunne køre de 80 km/t som de er udviklet til..

Nåh, men der går alligevel nogle måneder før jeg skal købe min nye maskine, så har jeg da lidt tid til at overveje hvad jeg vil gøre.
Svar
#41
(20-10-2012, 15:53)dev0 Skrev: Hvordan lavede du den begrænsning?
Og ja, det var selve gassen i ville begrænse med et stempel som kunne skydes inde med en servo i tilfælde af at man skulle blive taget i en stikprøve kontrol.

I teorien burde det virke på lige vej, da den ville ikke have nok kræfter til at komme over hastighedsgrænsen, men selvfølgelig vil det ikke virke hvis der ikke er rullemodstand.

Jeg savede et gasspjæld over og brugte den øverste del og satte det ovenpå det gaspæld der var i karburatoren. Det stykke jeg savede af, var vel ca 3 mm bredt, og havde også lavet et stykke der var 5 mm bredt. Men ingen af dem sænkede farten.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(20-10-2012, 16:27)rune75 Skrev: Det beste ville være om det gikk at flytte over CDIen og koblingsklokken fra en baotian. Baotian kjører jo med et begrensningsystem som begrenser fart og ikke turtall/kraft. Man måtte selvfølgelig flytte over føleren som registrerer
koblingsklokkens hastighet også.

En bryter på ledningen fra føleren til koblingsklokken, og man har det perfekte politivern.

Hmm ja, men scooteren ville stadig gå i lave RPM når den er aktiveret, hvis den altså kører med gliderør uden bøsning og en ubegrænset CDI.

Og det er vel de lave RPM som en betjent ville lægge mærke til og ikke hastigheden..

Øv hvor det irriterer mig med de lave hastigheder på scootere i DK..

Må vist helllere flytte til et andet land rofl :P
Svar
#43
(20-10-2012, 16:32)Jps Skrev: Jeg savede et gasspjæld over og brugte den øverste del og satte det ovenpå det gaspæld der var i karburatoren. Det stykke jeg savede af, var vel ca 3 mm bredt, og havde også lavet et stykke der var 5 mm bredt. Men ingen af dem sænkede farten.

Okay, ja jeg ville lave det lidt anderledes, men princippet er nok det samme, så ville ende ud med samme udfald. Øv, men tak for du sparede mig for nogle timers arbejde Smil
Svar
#44
(20-10-2012, 16:32)dev0 Skrev: Hmm ja, men scooteren ville stadig gå i lave RPM når den er aktiveret, hvis den altså kører med gliderør uden bøsning og en ubegrænset CDI.

Og det er vel de lave RPM som en betjent ville lægge mærke til og ikke hastigheden..

Øv hvor det irriterer mig med de lave hastigheder på scootere i DK..

Må vist helllere flytte til et andet land rofl :P

De lave hastigheder herhjemme, er de samme i andre EU lande. Dvs. det er kun DK og Sverige der har 30'ere. Resten har 25'r og 45'r.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#45
(20-10-2012, 16:40)Jps Skrev: De lave hastigheder herhjemme, er de samme i andre EU lande. Dvs. det er kun DK og Sverige der har 30'ere. Resten har 25'r og 45'r.

Troede ikke at italien skulle have mc kort til deres rigtige scootere, men så må jeg til thailand :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(20-10-2012, 16:32)dev0 Skrev: Hmm ja, men scooteren ville stadig gå i lave RPM når den er aktiveret, hvis den altså kører med gliderør uden bøsning og en ubegrænset CDI.

Dette er jo en begrensning som er standard på mange nye Baotian. Blir betjenten mistenksom når han hører di lave omdreininger på en Baotian ?

Tenk om alle scootere kunne bruke den type begrensning, det ville være godt for bensinforbruket, og miljøet. Det ville også bli meget mer behagelig at kjøre begrenset.
Svar
#47
Du skal være opmærksom på, om din scooter anvender en AC-CDI, eller en DC-CDI. Jeg mener, at Kymco Agility har en DC-CDI, der anvender 4 ledninger, og du skal være opmærksom på dette, når du vælger CDI.
Svar
#48
(20-10-2012, 21:11)Super 8 Skrev: Du skal være opmærksom på, om din scooter anvender en AC-CDI, eller en DC-CDI. Jeg mener, at Kymco Agility har en DC-CDI, der anvender 4 ledninger, og du skal være opmærksom på dette, når du vælger CDI.

Tja, jeg har læst at de første Kymco Agility skulle anvende en AC CDi, men de nye modeller som sælges idag bruger DC CDI. Jeg kan ikke teste det da jeg ikke har den endnu, men er ret sikker på at det er sådan det er...
Svar


Forum spring: