Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50]
#25
(16-10-2012, 18:05)Thyboen Skrev: Hmm, Ja det er rigtigt, den kan jo give gas af sig selv, og det er jo ikke så heldigt Fortvivlet
Den letteste metode ville jo være at man kunne satte gaskablet ind i en ting, hvor man kunne skyde en lille split ind så den blokerede gas håndtaget ved den rigtige mængdegas, men det ville bare virke for mistænkeligt at man ikke kan give fuld gas.
Ved at de Gilera Storm som de bruger til køreskole i mit lokal område, er begrænset yderligere med en blokering på hvor meget gas man kan give, da de alle kunne køre mere end 30 (der var enkelte der vist kunne køre helt op til 50, med alle begrænsninger på plads) og som de politifolk der stod for det dengang jeg tog kortet sagde: "Drengene kunne fint finde ud af at køre på dem med den hastighed, men pigerne, de kørte gal og væltede og det gik helt gal, så vi blev nød til at få dem begrænset yderligere"
Så hvis politiet stopper en og undre sig over at gassen ikke kan gå helt i bund og man så siger at den kunne køre mere end 30, så man fik begrænset den mere end den var, mon de så ville tage den med til kontrol eller?
Har dog hørt om en der havde en synlig skrue sat fast ved gashåndtaget, som blokerede ved 30, og politiet lod ham bare køre videre, men det var vist et enkeltstående tilfælde...

Det med at scootere til knallertbeviset kører for stærkt er en gammel kending. Dengang jeg tog mit bevis var der én scooter der kørte 35 på speedometeret mens de andre var oppe omkring 50. Den ene Jog R blev så sat aller bagerst i skuret, fordi kørelæren (arbejdede også som betjent) ikke gad køre så langsomt og mente at der måtte være noget i stykker på den.

Det med en skrue kender jeg også godt. Min ekskærestes lillebror havde en lille ATV med 125cc motor på, hvilket jo var alt for meget for en 10 årig udviklingshæmmet, så de havde købt en, hvor der var en skrue i gashåndtaget. Faren blev endda selv overrasket over trækkræften i den basse, da han en dag fjernede skruen og tog en tur på markerne og skruen kom i igen, inden sønnen fik den. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
Det med skruen ville helt klart være den nemmeste løsning, men jeg kunne godt tænke mig at lave den elektronisk, så om man ikke kunne få en lille hydraulisk motor (eller lign) til at presse en split ind og spærre for gassen ved normal vejbrug, og så ved et tryk på fjernbetjeningen ville splitten blive hevet ud og man ville kunne køre maks hastighed Smil

Det hele skulle laves i metal, inklusiv gashåntaget, da man ellers vil kunne rive det fra hinanden når den er låst i "lovlig" tilstand, hvis i forstår.

EDIT: Efter søgning må jeg erkende at det ikke bliver muligt at lave det hydraulisk til en overkommelig pris desværre..

Nu sidder jeg og tænker over om man kunne lave noget med en el motor, som kunne trække et stempel ud og ind, men det bliver nok svært at lave.

Hmm, hader når gode idéer ikke kan føres ordentligt ud i livet pga priser på stumperne Ked af det
Svar
#27
En lille servo til modelbrug kunne måske bruges ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#28
(17-10-2012, 10:47)DarkSide Skrev: En lille servo til modelbrug kunne måske bruges ?

Ja det samme faldt mig ind, men tror ikke det bliver så stabil en konstruktion som jeg gerne ville have det, men det bliver nok den vej jeg skal gå hvis det skal laves til en ordenligt pris..

Nu må vi se om der dukker andre idéer op mens jeg er ude til søs Smil
Svar
#29
(17-10-2012, 13:58)dev0 Skrev: Ja det samme faldt mig ind, men tror ikke det bliver så stabil en konstruktion som jeg gerne ville have det, men det bliver nok den vej jeg skal gå hvis det skal laves til en ordenligt pris..

Nu må vi se om der dukker andre idéer op mens jeg er ude til søs Smil

Du skal ikke undervurdere sådan en lille servo, de findes i ret kraftige udgaver idag, jeg har en i min store benzin RC der trækker omkring 25kg uden problemer overhovedet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(17-10-2012, 14:06)DarkSide Skrev: Du skal ikke undervurdere sådan en lille servo, de findes i ret kraftige udgaver idag, jeg har en i min store benzin RC der trækker omkring 25kg uden problemer overhovedet.

Det var nu ikke så meget træk kraften jeg tænkte på, men nærmere den konstruktion man skal lave for at trække et stempel lignende objekt ind på karburatoren, så den bliver låst til at køre maks 30 km/t.
Med hydraulik kunne man købe et færdigt stempel og montere, hvor med en servo skal man selv bygge stemplet med en form for cylinder osv.

Det er den konstruktion som jeg mener bliver svært at lave stabil. Smil
Svar
#31
Okay, nu har jeg hørt fra en butik i holland som sælger CDI bokse til Kymco Agility, som har en ubegrænset indstilling (10500 RPM) og en begrænset indstilling, hvor du kan sætte omdregningerne ned til 3000 som det laveste og ellers op til 10500 RPM som det højeste.

Den skulle slet ikke røre ved hvornår tændingen sker, bare udsætte tændingen hvis man kommer et vist antal RPM..

Prisen de vil have med forsendelse er 74.5 £, altså omkring 565 danske kroner.

Den ser sådan her ud og har 6 måneders garanti fra dem:

http://www.begrenzer.nl/Kymco%20Sym%20Pe...renzer.jpg

Man skal betale via konto overførsel eller Paypal (Jeg ville nok vælge Paypal, da man kan trække pengene tilbage hvis den ikke ankommer til Danmark)

Her er deres side: http://www.begrenzer.nl/products.html
(alt står på hollandsk, men de snakker engelsk via deres email)

For at bestille skal man skrive til deres email: info(snabela)Begrenzer.nl
Med følgende oplysninger:

Name:
Adres:
Zipcode:
City:
Country:
Phone no:

Og så selvfølgelig at det er den CDI til Kymco Agility man vil have, så sender de bank informationer eller paypal link til dig.

Når jeg får min Agility, så køber jeg fra dem, men det bliver ikke lige nu, så kan desværre ikke beskrive købsoplevelsen før om nogle måneder.

Håber denne info kan hjælpe nogen, den ville i hvert fald have sparet mig mange timers internet søgning og kontakt til taiwanske fabrikker :P

Angående det med servo kittet, det vil jeg nok kigge på alligevel da jeg elsker at rode med sådanne ting, men kan ikke love at jeg får bygget et færdigt kit som nemt kan efterlignes, men vil forsøge at gøre det enkelt når jeg har min Kymco Agility Smil
Svar
#32
Angående det med at begrænse i karburatoren på en firetakter er afprøvet af Scootergrisen. det eneste der sker ved at begrænse stempelets vandring er at scooteren accelrerer uhyggeligt langsomt. Topfarten bliver nogenlunde det samme så det er ikke nogen særlig god ide.Græder
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#33
(20-10-2012, 10:14)Fut Skrev: Angående det med at begrænse i karburatoren på en firetakter er afprøvet af Scootergrisen. det eneste der sker ved at begrænse stempelets vandring er at scooteren accelrerer uhyggeligt langsomt. Topfarten bliver nogenlunde det samme så det er ikke nogen særlig god ide.Græder

Sikker på det? Måske ned af bakke, men på en lige vej vil den da løbe tør for kræfter inden den når op på den ulovlige hastighed, men jo det er nok bedre med en RPM limiter, hvilket er den i den ovenstående post. Men kunne nu nok godt selv finde på at lave en begrænning i gassen, for det burde altså virke, på et rullefelt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(20-10-2012, 15:33)dev0 Skrev: Sikker på det? Måske ned af bakke, men på en lige vej vil den da løbe tør for kræfter inden den når op på den ulovlige hastighed, men jo det er nok bedre med en RPM limiter, hvilket er den i den ovenstående post. Men kunne nu nok godt selv finde på at lave en begrænning i gassen, for det burde altså virke, på et rullefelt.

Hvis du mener en begrænsning i/ved gasspjældet har jeg prøvet det på den ene af mine Big's, og det hjalp ikke en disse.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#35
(20-10-2012, 10:14)Fut Skrev: Angående det med at begrænse i karburatoren på en firetakter er afprøvet af Scootergrisen. det eneste der sker ved at begrænse stempelets vandring er at scooteren accelrerer uhyggeligt langsomt. Topfarten bliver nogenlunde det samme så det er ikke nogen særlig god ide.Græder

Dette kan jeg bekrefte da jeg har kjørt en kinascooter som var begrenset i forgasser/karburator stempelet. Den mistet kanskje 5km/t på toppen, men det tok en halv dag at komme dit. Og den kunne nesten ikke kjøre opp bakker.
Svar
#36
(20-10-2012, 15:36)Jps Skrev: Hvis du mener en begrænsning i/ved gasspjældet har jeg prøvet det på den ene af mine Big's, og det hjalp ikke en disse.

Hvordan lavede du den begrænsning?
Og ja, det var selve gassen i ville begrænse med et stempel som kunne skydes inde med en servo i tilfælde af at man skulle blive taget i en stikprøve kontrol.

I teorien burde det virke på lige vej, da den ville ikke have nok kræfter til at komme over hastighedsgrænsen, men selvfølgelig vil det ikke virke hvis der ikke er rullemodstand.
Svar


Forum spring: