Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stranger x-fight
#13
Hvad med vakuumslangen? Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(21-09-2012, 13:36)emil-jensen Skrev: Hvad med vakuumslangen? Smil

Når der er benzin i karburatoren lige efter den er gået ud, er det ikke vakuum slangen, da et problem i vakuumslangen netop ville vise sig ved at der ikke var benzin. Grin

Mit bedste gæt nu er at det er noget varmebetinget, idet at metal udvider sig når det bliver varmt og derfor kan give utæthed, hvis ventilerne eller andet ikke er i så god stand længere. For at undersøge standen af ventilerne skal man dog bruge en cylinderlækagetester og derefter ventilfjederspænder til at afmontere ventilen og så ventilsliber og ventilslibepasta for at slibe det til igen. Smil

Penge til værktøjet løber op og det kræver sikkert erfaring eller uddannelse at gøre dette ordenligt, så jeg ville her aflevere scooteren til en mekaniker (ikke cykelsmed, men rigtig mc-mekaniker, hvis du bor i nærheden af sådan en). Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#15
Mange tak alle sammen, jeg tjekkede det igen og det var mine ventiler.
Desværre gik den i stykker igen samme dag, da jeg kørte, har den haft tændt på et forkert tidspunkt. Og så er udstødnings ventilen sprunget i luften, og stemplet er det et KÆMPE stort hul iKed af det
(Har bestilt nye dele hjem, 70cc Grin


H. Morten.
Svar
#16
(14-10-2012, 13:38)morten_spaniel Skrev: Mange tak alle sammen, jeg tjekkede det igen og det var mine ventiler.
Desværre gik den i stykker igen samme dag, da jeg kørte, har den haft tændt på et forkert tidspunkt. Og så er udstødnings ventilen sprunget i luften, og stemplet er det et KÆMPE stort hul iKed af det
(Har bestilt nye dele hjem, 70cc Grin


H. Morten.

Hvordan er det lige sket? Målløs
Jeg ved godt at trykket inde i cylindren flere tusinde gange over atmosfærisk tryk under arbejdstakten, men ventilen skal da være rimelig træt for at den kan gå i stykker sådan. Fræk

Husk at sørg for at du ikke kører for magert og at der er olie nok, så temperaturen ikke bliver for høj, for det kan godt give skader på ventilerne, som er den eneste forklaring jeg kan komme på at skulle have resulteret i en direkte ødelagt ventil. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: