Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
Hvad med vakuumslangen?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
23-09-2012, 18:50
(Dette opslag var sidst ændret: 23-09-2012, 18:51 af Baddi.)
(21-09-2012, 13:36)emil-jensen Skrev: Hvad med vakuumslangen?
Når der er benzin i karburatoren lige efter den er gået ud, er det ikke vakuum slangen, da et problem i vakuumslangen netop ville vise sig ved at der ikke var benzin.
Mit bedste gæt nu er at det er noget varmebetinget, idet at metal udvider sig når det bliver varmt og derfor kan give utæthed, hvis ventilerne eller andet ikke er i så god stand længere. For at undersøge standen af ventilerne skal man dog bruge en
cylinderlækagetester og derefter
ventilfjederspænder til at afmontere ventilen og så
ventilsliber og
ventilslibepasta for at slibe det til igen.
Penge til værktøjet løber op og det kræver sikkert erfaring eller uddannelse at gøre dette ordenligt, så jeg ville her aflevere scooteren til en mekaniker (ikke cykelsmed, men rigtig mc-mekaniker, hvis du bor i nærheden af sådan en).
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2012
Mange tak alle sammen, jeg tjekkede det igen og det var mine ventiler.
Desværre gik den i stykker igen samme dag, da jeg kørte, har den haft tændt på et forkert tidspunkt. Og så er udstødnings ventilen sprunget i luften, og stemplet er det et KÆMPE stort hul i
(Har bestilt nye dele hjem, 70cc
H. Morten.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(14-10-2012, 13:38)morten_spaniel Skrev: Mange tak alle sammen, jeg tjekkede det igen og det var mine ventiler.
Desværre gik den i stykker igen samme dag, da jeg kørte, har den haft tændt på et forkert tidspunkt. Og så er udstødnings ventilen sprunget i luften, og stemplet er det et KÆMPE stort hul i
(Har bestilt nye dele hjem, 70cc
H. Morten.
Hvordan er det lige sket?
Jeg ved godt at trykket inde i cylindren flere tusinde gange over atmosfærisk tryk under arbejdstakten, men ventilen skal da være rimelig træt for at den kan gå i stykker sådan.
Husk at sørg for at du ikke kører for magert og at der er olie nok, så temperaturen ikke bliver for høj, for det kan godt give skader på ventilerne, som er den eneste forklaring jeg kan komme på at skulle have resulteret i en direkte ødelagt ventil.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".