Søg Garagen Hej Gæst! Register

Disse irriterende sikkerhedsanordninger
#1
Uha, det var et langt ord Smil

På vejen hjem idag mistede scooteren pludselig kraft. Kom sig så - og tabte så igen kraft. Sådan forsatte det et godt stykke tid - og blev værre og værre. Til sidst kunne den knap nok køre og gik ud hele tiden. Hyppig knaldgas indikerede at den sendte lidt for meget uforbrændt benzin ud i udstødningen. Indimellem druknede den.

Men jeg fik lige akkurat sneget mig hjem. Så igang med at hitte fejlen. Straks tænker man jo på klassikerne såsom tændrør, luft, etc. Men der var åbenlyst ingen fejl - og så breder frustrationerne sig jo.

Men så kom jeg på en tanke. Da den var ny i sin tid kunne den ikke klare regn pga. en sikkerhedsanordning (Det er sgu et langt ord Blink med øjet ). Der sad en kontakt i støttebenet som sikrede, at den afbrød tændingen såfremt støttebenet var nede, således at man ikke glemte at slå det op. Men denne kontakt var følsom overfor fugt, så hver gang det regnede kom jeg ingen steder hen Grin

Nu er den gamle plageånd tilbage. Ganske vist har jeg kortsluttet kontakten. Men den er i mellemtiden irret så meget, at forbindelsen er ret dårlig. Så...Tænding on/off...Scooteren får ikke kontinuerlig tænding og sender benzin ud i udstødningen. Det blev fikset. Fint var det Smil

Men de er altså ubegavet lavet disse sikringer. Hvordan pokker kan man sende noget på markedet som ikke kan klare regn?? Det er sgu da SJUSK at de ikke selv opdager sådan en brøler i tide, for det var ikke engang noget som virkede i starten. Det var defekt fra start - og er det på ALLE de Baotian Retro jeg har hørt om Målløs

Har de mon nogensinde testkørt deres produkt i regnvejr? Jeg TVIVLER. Skødesløst Fortvivlet
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan slet ikke se noget formål, med den kontakt. Man husker da (næsten Blink med øjet) altid, at slå det sideben/støtteben op Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jeg synes også at det er en underlig sikkerhedsanordning (Målløs nu sagde jeg det også), for det er da logik for burhøns at man slår støttebenet op, når man skal til at køre. Fræk

Og selv hvis man glemmer det sker der ikke det helt store... På mine agilityer har jeg mange gange været så langt nede i siden at hovedstøttebenet eller et hængende sidestøtteben har skrabet på vejen, og det hængende støtteben har kun givet ét problem for mig:
- Det støder på kantstenen når jeg prøver at komme ud af indkørslen. Grøn grin

De skriver jo også altid i manualerne: "Sæt scooteren på hovedstøttebenet og tænd mens du står på venstre side af motorkøretøjet" eller noget i den stil, så man skulle da tro at de allerede havde dækket sig nok ind, til at undvære den dumme kontakt Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
Nu så jeg lige min chance til muligvis at få besvaret et spørgsmål Grin
Min Stalker fra 09' har også engang imellem problemer i regnvejr, problemet minder en del om det du var ude for Westenkaer, jeg kører men når den har fået tilstrækkeligt med regn så begynder gassen at "hoppe" og visse punkter på gashåndtaget kan slet ikke bruges.
Jeg ved at jeg ikke har sådan en kontakt, så er lidt forvirret omkring det.
Svar
#5
(09-10-2012, 11:06)KæpHolmgaard Skrev: Nu så jeg lige min chance til muligvis at få besvaret et spørgsmål Grin
Min Stalker fra 09' har også engang imellem problemer i regnvejr, problemet minder en del om det du var ude for Westenkaer, jeg kører men når den har fået tilstrækkeligt med regn så begynder gassen at "hoppe" og visse punkter på gashåndtaget kan slet ikke bruges.
Jeg ved at jeg ikke har sådan en kontakt, så er lidt forvirret omkring det.

Der kommer med garanti vand ind ved tændingen, så den slår fra i tide og utide. Havde problemet på min første Big, og det skyldtes en for kort/lille gummipakning til ledningen der går ind til stator, så der derved kan komme vand ind. Jeg løste problemet ved at sætte en gummipakning mere på.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: