Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stor krumtap medfølger??
#1
Hvad sker der ved at sætte sådan en krumtap i her på en standard PGO opsætning m. begrænsninger i?
Vil det køre lidt sjovt eller? Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(03-10-2012, 11:01)Dahlgaard95 Skrev: Hvad sker der ved at sætte sådan en krumtap i her på en standard PGO opsætning m. begrænsninger i?
Vil det køre lidt sjovt eller? Smil

Der sker ikke andet end at den holder længere end den originale, forudsat at lejerne også gør det Blink med øjet. Den giver jo ikke noget fart, eller køre sjovt som du skriver Smil. Jeg kørte selv med en Topracing (14.000 omdr.) i Big1, men den var så sportstunet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(03-10-2012, 11:11)Jps Skrev: Der sker ikke andet end at den holder længere end den originale, forudsat at lejerne også gør det Blink med øjet. Den giver jo ikke noget fart, eller køre sjovt som du skriver Smil. Jeg kørte selv med en Topracing (14.000 omdr.) i Big1, men den var så sportstunet.

Super. Smil
Kører jo med sådan en tap i min PGO.
Men min karburator er bare lidt underlig. Luftskruen har jeg skruet næsten helt i bund, og den står stadig ikke ordenligt i tomgang, jeg kan godt sætte den til at stå noget højere det er intet problem.. Men når jeg regulerer på tomgangssystemet i forhold til hvad det er nu, så kører den af helveds til, og trækker ikke mere end 20 km/t. Ked af det
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#4
(03-10-2012, 11:47)Dahlgaard95 Skrev: Super. Smil
Kører jo med sådan en tap i min PGO.
Men min karburator er bare lidt underlig. Luftskruen har jeg skruet næsten helt i bund, og den står stadig ikke ordenligt i tomgang, jeg kan godt sætte den til at stå noget højere det er intet problem.. Men når jeg regulerer på tomgangssystemet i forhold til hvad det er nu, så kører den af helveds til, og trækker ikke mere end 20 km/t. Ked af det

Så vidt jeg husker skal luftskruen stå 1½ gang ude, fra når den har været skruet i bund. Og tomgangen skal være omkring de 1900 omdr. (lidt svært at se på en hot Blink med øjet). Men den skal bare stå, så motoren ikke går ud.

Hvor meget har cylinder/stempel kørt?
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(03-10-2012, 11:47)Dahlgaard95 Skrev: Super. Smil
Kører jo med sådan en tap i min PGO.
Men min karburator er bare lidt underlig. Luftskruen har jeg skruet næsten helt i bund, og den står stadig ikke ordenligt i tomgang, jeg kan godt sætte den til at stå noget højere det er intet problem.. Men når jeg regulerer på tomgangssystemet i forhold til hvad det er nu, så kører den af helveds til, og trækker ikke mere end 20 km/t. Ked af det

Skal luftskruen være helt inde før den kan køre, får den for meget luft. Du skulle vel ikke helt tilfældigt køre med power filter ?
Der skal en større tomgangsdyse i og nålen skal flyttes hvis det er. Er det med standard filter, er der noget andet galt, sikkert falsk luft. Tjek studsen for sprækker da det er den største synder.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-10-2012, 12:43)Jps Skrev: Så vidt jeg husker skal luftskruen stå 1½ gang ude, fra når den har været skruet i bund. Og tomgangen skal være omkring de 1900 omdr. (lidt svært at se på en hot Blink med øjet). Men den skal bare stå, så motoren ikke går ud.

Hvor meget har cylinder/stempel kørt?

Der er kommet ny krumtap, lejer og simmerringe og cylinder på for ca. 400 km. siden Smil.
Men mærkeligt nok idag, nu står den faktisk så højt når den er varm at hvis jeg giver slip for bremsen kører den næsten 20 km/t. Kan det være fordi at delene først nu har tilpasset sig eller hvordan og hvor ledes? Den tar ihvertfald rigtig mange omdrejninger selv.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#7
Og Havoc, nej jeg kører ikke med powerluftfilter, jeg har standardfilteret.Blink med øjet
Kan ikke tro det er falsk luft, min far har gjort alle kunstens regler for at den skal være tæt. Gjort pakflader rene, sprittet dem af og givet dem en ny gang benzin og varmebestandig gearkasse flydende pakning (rigelig!). Og simmerringe sidder perfekt. Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#8
(03-10-2012, 14:47)Dahlgaard95 Skrev: Der er kommet ny krumtap, lejer og simmerringe og cylinder på for ca. 400 km. siden Smil.
Men mærkeligt nok idag, nu står den faktisk så højt når den er varm at hvis jeg giver slip for bremsen kører den næsten 20 km/t. Kan det være fordi at delene først nu har tilpasset sig eller hvordan og hvor ledes? Den tar ihvertfald rigtig mange omdrejninger selv.

Hvis den kun kører 20 km/t efter monteringen, er der måske et eller andet der er monteret forkert? Har du tilkørt delene, efter "reglerne" Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(03-10-2012, 14:50)Dahlgaard95 Skrev: Og Havoc, nej jeg kører ikke med powerluftfilter, jeg har standardfilteret.Blink med øjet
Kan ikke tro det er falsk luft, min far har gjort alle kunstens regler for at den skal være tæt. Gjort pakflader rene, sprittet dem af og givet dem en ny gang benzin og varmebestandig gearkasse flydende pakning (rigelig!). Og simmerringe sidder perfekt. Smil

Den er piv utæt hvis den tager omdrejninger af sig selv.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(03-10-2012, 15:43)Jps Skrev: Hvis den kun kører 20 km/t efter monteringen, er der måske et eller andet der er monteret forkert? Har du tilkørt delene, efter "reglerne" Smil

Nej nej nu misforstår i mig. :P
Jep den er tilkørt, rigtig grundig hvor jeg kun har kørt hvor jeg har været i rigtig god tid. Smil Og den starter bare ved at man kigger på el-starteren Blink med øjet.
Men tilbage til det i misforstår; jeg havde jo indstillet den på den måde at luftskruen stod helt i bund, og hvis ikke jeg havde det så ville den ikke køre ordenligt.
Men her i dag, nu står den meget højt i tomgang, kan det være fordi at delene ''nu'' er tilkørt ordenligt?
Darkside, det gjorde den heller ikke igår.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#11
Det har absolut intet at gøre med tilkørsel, hvis den ikke gjorde det igår ville jeg mistænke gaskabel sidder fast et sted og holder spjældet åben, har du tjekket det til en start ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(03-10-2012, 18:31)DarkSide Skrev: Det har absolut intet at gøre med tilkørsel, hvis den ikke gjorde det igår ville jeg mistænke gaskabel sidder fast et sted og holder spjældet åben, har du tjekket det til en start ?

Det har jeg slet ikke tænkt på, det må jeg lige ud og tjekke efter maden. Blink med øjet
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar


Forum spring: