Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udskiftning af bremseklodser + evt vacumproblemer. Peugoet
#25
Nu har jeg skiftet tændrøret og så kører den fint, virker dog underligt at tændrøret skulle skiftet pga. af og påmontering af skjolde. Men der er dog stadig et STORT problem. topfarten er nu kun 39 km/t mod de 48 km/t det var før. Skruen der jo normalt skal åbnes 1 1/8 omgang er nu helt i bund. Og sidste problem er at tomgangen er alt for høj.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Det kan være et sammentræf, det sker nogle gange og man fatter minus.

Dit problem holder mig stadigvæk vågen, efter at du var ude hos mig. Nu hvor at den køre igen med det nye tændrør, er det så med eller uden sadelrum??.
Hvis det kun er uden sadelrum, at den køre uden problem set bort fra topfarten, så er der ingen grund til og prøve med anden karb. osv.

Har du prøvet og køre uden luftrøret på, så du kun har luftfilteren på og se hvad den siger til det.
Luftrøret http://www.kgi.dk/product-14227.php
Mere for og udelukke, at det ik er den som driller. Grunden til det er, om sadelrummet går ned og begrænser for luftindtaget eller om den bare ik kan trække luft nok igennem røret.

Lige nu er der kun en ting og gøre min mening, det er og udelukke en ting af gangen.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#27
Dejligt du gider svare selvom du har fødselsdag, håber det er hyggeligt. Jeg vil prøve det du skriver da den ikke kører optimalt selvom det da går meget bedre. Jo jeg har sat alt på. Det er som om det er mere eller mindre ligegyldigt om jeg skruer luftskrue i bund eller ej. dog kører den bedst når den er i bund. Jeg prøver det du skriver imorgen. Hvornår har du tid efter tirsdag hvor jeg jo blev forhindret. Jeg sad så og ventede på fyren som skulle se på knallerten idag men han udeblev uden at give besked. surt.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#28
Nu er jeg ik den store fødseldagsholder og har heller ik en stor familie, samt er nået den alder hvor det kun er rundet som festes..

Hmmm jeg sidder og har en anden tanke om dit problem, det er om den nu er blevet samlet rigtigt og derved er kommer ud af karburator justering.

Når vi ses næste gang så har jeg undersøgt følgende som skal tjekkes, at der sidder den rigtige hoveddyse i og evt. tomgangsdyse. For hvis dyserne er enten for store eller for små i forhold til standart, så er det umuligt og justere den ordentligt ind.

Til næste gang vi ses må du meget gerne, have kørt tanken næsten tom i tilfælde af vi skal have fat i vacumhanem ( gider ik tømme en fuld tank Grin ).

Jeg havde svaret i en PB, at vi kunne rykke det til onsdag. Så du skriver bare hvornår du kan, dog ik tidligere en kl 09 Blink med øjet..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#29
Fint med onsdag og selvfølgelig ikke kl 09.00 Efter jeg blev pensionist står jeg aldrig op før 10 så jeg vil foreslå kl. 11. Det bliver spændende at se om vi får knækket nødden med den forbandede knallert.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Hov jeg vil da lige give en update her, hvad der rent faktisk var galt Smil

Jeg afmonterede karbuator, og ligeledes tog jeg autochoker af. Karburatoren blev pillet fra hinanden, alle skruer, dyser osv blev taget ud, og lagt i et kar med petrolium. Mens det lå og "trak" , gik jeg igang med at måle på autochokeren, og den viste sig at den var halvsløj, og jeg kunne se på nålen at den havde siddet fast (der var en ring af ir/belægning).
Fra fuld choker til ingen choker, der bevægede den sig knap 3 mm, og det er alt for lidt. Så fat i en af dem jeg har liggende på lager, og på med den, da karburator var samlet igen.
Der kom et par nye slanger på også, og da svømmerhuset var fyldt så startede sjoveren, og jeg fik kørt den varm og fik stillet tomgang. Nu trækker den ganske fornuftigt, og kører fint.
Da jeg havde adskilt karbu, bemærkede jeg også at den ene dyse var en smule tilstoppet. Det var dog ikke værre end hvad trykluften kunne fjerne.

Så nu triller den igen, og gør det rigtig godt Smil
Svar
#31
Det lyder godt for dig, nu skal jeg afmontere singlearmen igen og se hvad jeg har lavet forkert. jeg kan ikke se hvormange skiver der sidder på den bagerste aksel
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#32
Inden du monterer det hele igen, så mærk lige efter om lejerne i navet har taget skade.
Svar
#33
Alt er samlet med manualen i den ene hånd så der burde ikke komme nogle overraskelser. Boltene er monteret med en moment nøgle og det hjalp, kørte lige en lille tur og den rystede overhovedet ikke spor.Så jeg kan helt klart anbefale at når man adskiller noget er det yderst vigtigt at sørge for at man sætter det sammen nøjagtig som det var før, men det ved I vel alle godt.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Og stort tillykke med resultatet af dine adstrængelser med Vivacityen.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#35
(09-11-2012, 17:19)garby Skrev: Alt er samlet med manualen i den ene hånd så der burde ikke komme nogle overraskelser. Boltene er monteret med en moment nøgle og det hjalp, kørte lige en lille tur og den rystede overhovedet ikke spor.Så jeg kan helt klart anbefale at når man adskiller noget er det yderst vigtigt at sørge for at man sætter det sammen nøjagtig som det var før, men det ved I vel alle godt.

Pyha godt at høre at det blot var en lille fejl 40 Smil Har du efterhånden vænnet dig til "sløvheden", efter den fik den anden udstødning på ?
Svar


Forum spring: