Søg Garagen Hej Gæst! Register

Razzia her i regionen
Ja, som de fleste ved er knallertrazziaerne godt igang, og hernede i Regionen var der bid hveranden gang:

Bøderegn til knallerister.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(24-09-2012, 18:18)Jps Skrev: Ja, som de fleste ved er knallertrazziaerne godt igang, og hernede i Regionen var der bid hveranden gang:

Bøderegn til knallerister.

Det er dog lempeligt, at kun én af de formastelige havde pillet ved sit køretøj, så det kunne køre alt for stærkt - at der er lidt kørekortsproblematikker er vel ikke uventet. Fortvivlet

De er ikke set heroppe endnu - men det kommer vel: http://hilleroed.lokalavisen.dk/politiet...29686/1139

Men der kan vist heller ikke være så mange tilbage: http://hilleroed.lokalavisen.dk/politiet.../709069826
Hygge hejsa.
Svar
http://www.tvsyd.dk/artikel/168849?autop...o_id=56001

Svar
(25-09-2012, 22:40)barden Skrev: http://www.tvsyd.dk/artikel/168849?autop...o_id=56001

Mon det med at blive frakendt retten til at køre knallert (hvis man bliver taget for ulovligheder) også gælder for os over 18?

For jeg synes de kun snakker om de unge i det filmindslag, eller har jeg ikke hørt ordentligt efter? Smil
Svar
(25-09-2012, 23:03)Jps Skrev: Mon det med at blive frakendt retten til at køre knallert (hvis man bliver taget for ulovligheder) også gælder for os over 18?

For jeg synes de kun snakker om de unge i det filmindslag, eller har jeg ikke hørt ordentligt efter? Smil

Ja, se det er jeg efterhånden også i tvivl om. Smil

Men tror det går på at "skræmme" unge til at køre lovligt, eftersom de kan få udskudt bil kørekortet. Jeg tror ikke vi "gamle" er i fare.

Men nu må vi jo se i 2013.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(25-09-2012, 23:03)Jps Skrev: Mon det med at blive frakendt retten til at køre knallert (hvis man bliver taget for ulovligheder) også gælder for os over 18?

Jamen er du da ikke ungGrin? Tror også, at det er kørekortaspiranter de mener.

Venligst Erik.
Svar
(25-09-2012, 23:13)Scooterballe Skrev: Jamen er du da ikke ungGrin? Tror også, at det er kørekortaspiranter de mener.

Venligst Erik.

Jow jeg er ung af sind Blink med øjet. Men resten ser gammelt ud Grin
Svar
(25-09-2012, 23:10)barden Skrev: Ja, se det er jeg efterhånden også i tvivl om. Smil

Men tror det går på at "skræmme" unge til at køre lovligt, eftersom de kan få udskudt bil kørekortet. Jeg tror ikke vi "gamle" er i fare.

Men nu må vi jo se i 2013.

Ja, jeg er jo så lidt ligeglad, hvis det viser sig at gælde for dem over 18 også, for jeg skal jo alligevel holde mig på måtten i 3 år Smil. Og jeg har kun et traktorkort, at gøre godt med Grin.
Svar
Og de tuder/græder snot inde på Scootergalleri, over de nye regler Grøn grin
Svar

(25-09-2012, 23:15)Jps Skrev: Jow jeg er ung af sind Blink med øjet. Men resten ser gammelt ud Grin

Nåh ja, ligeså gammel som din PuchGrin Spøg til side; regler er jo regler, og dem er vi desværre (måske nødvendigvis) udsat for alt for ofte. Jeg ved egentlig ikke om vi (jeg) opførte os bedre på vores ulovlige knallerter tilbage i 70`erne. Men det var ihvertfald ganske normalt og accepteret. Og selv dengang kunne en knallert også konfiskeres. Men udsættelse af kørekort var der vist ikke tale om.

Venligst Erik.
Svar
(25-09-2012, 23:18)Jps Skrev: Ja, jeg er jo så lidt ligeglad, hvis det viser sig at gælde for dem over 18 også, for jeg skal jo alligevel holde mig på måtten i 3 år Smil. Og jeg har kun et traktorkort, at gøre godt med Grin.

Ditto her, har kun el-knallerter, og de kan kun med nød og næppe komme op på det lovlige km/t. Grin

Svar
(25-09-2012, 23:25)Scooterballe Skrev: Nåh ja, ligeså gammel som din PuchGrin Spøg til side; regler er jo regler, og dem er vi desværre (måske nødvendigvis) udsat for alt for ofte. Jeg ved egentlig ikke om vi (jeg) opførte os bedre på vores ulovlige knallerter tilbage i 70`erne. Men det var ihvertfald ganske normalt og accepteret. Og selv dengang kunne en knallert også konfiskeres. Men udsættelse af kørekort var der vist ikke tale om.

Venligst Erik.

Lige så gammel som min Puch, ja så jeg kun 39 år Blink med øjet: Men læg lige 17 år, til de 39 Blink med øjet.

Ja, selv dengang kørte jeg ulovligt Målløs. Min første knallert var lovlig (en Tomos Cross), nr. 2 en Vz'er var gearet bagi, og så gik det jo slag i slag i årene der kom. Dengang havde man jo 3 "liv" og hvis man blev snuppet 3 gange indenfor 5 år, blev knallerten konfiskeret.
Den 1. knallert jeg fik tunsæt på, var en Suzuki K50 (det var i 78 Smil ). Alle mine Puch ( omkring 8 stk's Smil ) blev underligt nok kun gearet Smil. Resten fik altid tunsæt på.
Svar

Forum spring: