Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål ang. gevindskæring.
Jeg skulle skifte udstødningspakning på min venindes scooter og opdager der mangler en bolt. Finder så ud af at gevindet ikke dur, og mit spørgsmål går nu på, om det er bedst at tage cylinderen af for at skære nyt gevind, eller om det kan gøres mens den sidder på? Er meget bange for at knække tappen og har ikke et sted at stå ordentligt med det, så tænker om man hellere skulle sende den til mekker, end at risikere noget?
/Karen Hansen

Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(23-09-2012, 20:40)K. Hansen Skrev: Jeg skulle skifte udstødningspakning på min venindes scooter og opdager der mangler en bolt. Finder så ud af at gevindet ikke dur, og mit spørgsmål går nu på, om det er bedst at tage cylinderen af for at skære nyt gevind, eller om det kan gøres mens den sidder på? Er meget bange for at knække tappen og har ikke et sted at stå ordentligt med det, så tænker om man hellere skulle sende den til mekker, end at risikere noget?

Det er bedst at tage cylinderen af, så nyt gevind kan drejes ordentligt. Så hvis ikke du har mulighed for det, så må knallerten (eller bare cylinderen) en tur til en mekaniker Blink med øjet.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Det er dog sjældent et gevind der allerede er ødelagt holder selvom man kører en snittap igennem det, så det er værd at overveje.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Tænkte jeg nok, tør ikke tage nogen chancer. Gevindskæresæt er pissehamrende dyre.
/Karen Hansen

Svar
(23-09-2012, 20:45)K. Hansen Skrev: Tænkte jeg nok, tør ikke tage nogen chancer. Gevindskæresæt er pissehamrende dyre.

En snittap koster stort set intet i thansen. Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(23-09-2012, 20:50)DarkSide Skrev: En snittap koster stort set intet i thansen. Blink med øjet

Nææ men nu er det et helt sæt jeg har låntSmil
/Karen Hansen

Svar
Et bud ville være recoil. Så bor op skærgevind et nr større. Og sætte sådan en i så den kommer ned på den størrelse den skal have det virker 100% og holder.

Skære det op igen vil som darkside siger ikke holde.
Svar
De har altså tit billige gevind skære sæt i aldi/Lidl osv.

ved dog ikke med kvaliteten osv, men til så noget virker de sikkert fint.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Nå, det har jeg så opgivet, og får en anden til at gøre det, da jeg ikke har et ordentigt sted at stå med det.
/Karen Hansen

Svar

Forum spring: