Søg Garagen Hej Gæst! Register

Typhoon 30'er eller 45'er ?
#13
Det er en stor hjælp, det må jeg undersøge i morgen når det er lyst. Jeg takker for din hjælp og ekspertise, indtil videre Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(23-09-2012, 22:24)ClausG Skrev: Det er en stor hjælp, det må jeg undersøge i morgen når det er lyst. Jeg takker for din hjælp og ekspertise, indtil videre Smil

Ingen årsag, vi håber det bedste.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#15
Hvis der stadig sidder et klistermærke i hjem rummet med stelnummer på, er der også angivet om det er en 45er.
Svar
#16
Godt så fandt jeg ud af noget positivt. Stellet er fra en 30'er. Jeg brugte 20 min med rustopløser og stålbørste, og så kom stelnummer til syne. Jeg kunne sammenligne med det jeg kunne se i sædekassen, og der matcher de 100%. Stelnummeret er :
ZAPC2900001xxxxxx (de sidste 6 cifre har jeg undladt at skrive).
Men, som jeg frygtede lidt, så ser det ud til at der makket en 45'er motor på. Jeg smider lige lidt billeder ind her under teksten som formentligt vil bekræfte min mistanke.
Er der nogle der kan svare mig på hvilken årgang scooteren så er, ud fra stelnummer.
Ligeledes kunne jeg være interesseret i at vide om den overhovedet ville kunne starte og køre, når der nu er klasket en 45'er motor på et 30'er ledningsnet m.m. Den gnister fint, når jeg træder kickstarter, men jeg er bange for at tændingen ikke timer korrekt, når det nu er et 30'er ledningsnet, og formentligt også en 30'er CDI og tændspole.

   

   
Svar
#17
Der er ihvertfald fusket, men er du sikker på det er et 30km/t stelnummer ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg er ikke 100% sikker, jeg er ikke helt klar over hvordan jeg får det kontrolleret ?
Svar
#19
(24-09-2012, 09:10)ClausG Skrev: Jeg er ikke 100% sikker, jeg er ikke helt klar over hvordan jeg får det kontrolleret ?

Så vidt jeg kan se på det du har postet er det ikke en 30'er da den ikke overholder nogen af de 2 typegodkendelser der er på 30km/t.

Prøv at smid dit stelnummer ind på nummerplade.net og se hvad den siger, siden er ikke 100% sikker, ellers er du nødt til at prøve at ringe til skat.

Der sker intet ved at prøve og starte Typhoon'en op, der er absolut ingen forskel på en 30 og 45 CDI/Tændspole, heller ikke ledningsnettet ud over Piaggio gik over til at bruge 1 stort multistik, som du kan se er fusket.

Edit: Er scooteren gul i plastik ? Så er der også monteret 45'er skjolde. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#20
Jeg fandt ingen info på nummerplade.net. Så jeg må prøve at have fat i SKAT, for at høre om de kan afklare det så. Pokkers også jeg ikke kan aflæse godkendelsen i sæderummet, men det meste af det er slidt væk Ked af det
Svar
#21
(24-09-2012, 09:18)ClausG Skrev: Jeg fandt ingen info på nummerplade.net. Så jeg må prøve at have fat i SKAT, for at høre om de kan afklare det så. Pokkers også jeg ikke kan aflæse godkendelsen i sæderummet, men det meste af det er slidt væk Ked af det

Det må siges at være en ganske godt fusket Typhoon du har fået fat i der, det er også muligt ledningsnet blot kommer fra en nyere model, og er fusket på et gammelt stel.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Iflg SKAT, er det ikke en registreringspligtig scooter, dvs det må betegnes som en lille knallert, uden registreringspligt. Hun kunne ikke svare på med sikkerhed om det var en 30'er eller 45'er. Men som hun sagde, så skulle den som minimum have været registreret en gang, hvis det var en 45'er.
Svar
#23
(24-09-2012, 09:36)ClausG Skrev: Iflg SKAT, er det ikke en registreringspligtig scooter, dvs det må betegnes som en lille knallert, uden registreringspligt. Hun kunne ikke svare på med sikkerhed om det var en 30'er eller 45'er. Men som hun sagde, så skulle den som minimum have været registreret en gang, hvis det var en 45'er.

Det lyder pudsigt, men ok man kan da være heldig. Smil

Så det tyder på det du har fået fat i er et 30km/t stel med 45'er motor samt skjolde.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#24
Nu prøver jeg lige at ringe til yarden også, jeg vil være sikker i min sag inden jeg roder med den yderligere. Men ud fra zapc29 godkendelserne, så kører de med en 17,5mm karburator. Der er dog 4 godkendelser til zapc29, så det er bare om at gætte en årgang. Er det slet ikke muligt at se årgang ud fra stelnummer ?
Svar


Forum spring: