Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny lov vedr. ulovlige knallerter
#1
Har hørt noget om at de vil stramme reglerne for os knallert kørere pr. 19/1/ 2013 ved at hvis man bliver stoppet og rullet til 42 og derover så får man udsat kørekort i 6 måneder + de andre ting som der altid har været. Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-09-2012, 19:09)Dahlgaard95 Skrev: Har hørt noget om at de vil stramme reglerne for os knallert kørere pr. 19/1/ 2013 ved at hvis man bliver stoppet og rullet til 42 og derover så får man udsat kørekort i 6 måneder + de andre ting som der altid har været. Smil

Ældgammel nyhed efterhånden Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Jeg har bare ikke læst om den, har bare lige hørt om den, du har vel ikke et link eller noget? Grin
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#4
(19-09-2012, 19:45)Dahlgaard95 Skrev: Jeg har bare ikke læst om den, har bare lige hørt om den, du har vel ikke et link eller noget? Grin

Søg her på Bs omkring de regler Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
For dælen da hvor skal de små kørelære ude i provinsen spænde livremmen ind, for de får ikke mange kunder i butikken i første halv år af 2013, indtil de unge har vænnet sig til den nye virkelighed.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mens sagen endnu er friskoptagen, er der så nogen der ved hvordan det her kørekort, der er "lovet", til alle os "gamle" 30'er-scooterister bliver administreret ?
Hygge hejsa.
Svar
#7
(19-09-2012, 20:13)Skimester Skrev: Mens sagen endnu er friskoptagen, er der så nogen der ved hvordan det her kørekort, der er "lovet", til alle os "gamle" 30'er-scooterister bliver administreret ?

Der er ingen kørekort, og det har der aldrig været tale om til os "gamle", du kører bare videre som du plejer. Blink med øjet

Svar
#8
Kørekortet er ikke med tilbagevirkende kraft så vidt jeg har forstået det Blink med øjet
Så det er kun nye knallertister der skal have kortet.
Svar
#9
(19-09-2012, 20:47)Arbejdsnarkomanen Skrev: Kørekortet er ikke med tilbagevirkende kraft så vidt jeg har forstået det Blink med øjet
Så det er kun nye knallertister der skal have kortet.

Præcist, men vi ældre vil så få muligheden for at tage AM kortet til stor knallert. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(19-09-2012, 20:47)Arbejdsnarkomanen Skrev: Kørekortet er ikke med tilbagevirkende kraft så vidt jeg har forstået det Blink med øjet
Så det er kun nye knallertister der skal have kortet.

Så det er kun dem der ikke er fyldt 18 år ved lovens ikrafttræden, der skal have kørekort også efter de er fyldt 18 år.

Det er befriende, at alle os "gamle" ikke skal bøvle med det! Grin
Hygge hejsa.
Svar
#11
(19-09-2012, 20:50)DarkSide Skrev: Præcist, men vi ældre vil så få muligheden for at tage AM kortet til stor knallert. Smil

Og det skal prøves, hvis det bliver billigt nok Grin. Jeg vil ihvertfald bruge det som en slags prøveklud, for et større kort (Mc Blink med øjet ). Ja det gør kørekortet dyrere i mit tilfælde, men jeg aldrig brudt mig om prøver eller eksamener.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(19-09-2012, 20:54)Skimester Skrev: Det er befriende, at alle os "gamle" ikke skal bøvle med det! Grin

Ja, det må man sige. Men nu har jeg så et kørekort, der giver mig lov til at køre køretøjer, der kan køre 30 km/t (traktorkort Blink med øjet).
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: