Søg Garagen Hej Gæst! Register

Væltet
#1
Hej BS.
En af mine venner væltede idag, På en græsplæne. Han kørte ca. 14-20 kilometer i timen. Hans knallert køre som den gjorde før han væltede, Der er heller ikke synlige spor efter uheldet og alt ser normalt ud, men han er bare nervøs for at han har gjort skade på knallerten. Så er spørgsmålet: Kan en knallert godt holde til det han har være udenfor ( her tænkes der på om motoren kan have taget skade)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det skal lige siges at det er en keeway f-act.
Svar
#3
(18-09-2012, 22:29)i-love-sym Skrev: Hej BS.
En af mine venner væltede idag, På en græsplæne. Han kørte ca. 14-20 kilometer i timen. Hans knallert køre som den gjorde før han væltede, Der er heller ikke synlige spor efter uheldet og alt ser normalt ud, men han er bare nervøs for at han har gjort skade på knallerten. Så er spørgsmålet: Kan en knallert godt holde til det han har være udenfor ( her tænkes der på om motoren kan have taget skade)

Altså med den fart vil jeg godt vædde min gamle bedstemor på, at intet er sket. De tager altså ikke skade af bare at vælte. Nu kørte han jo meget langsomtSmil Jeg er væltet med 50 km/t, og motoren havde det ganske fint efter, var dog en anden snak med skjoldene.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Altså jeg væltede i vinters på min knallert, og det var på asfalt ( mistede vejgreb bagpå ) det eneste der skete var at der kom en lille ridse på min bremse greb, så ingenting at være bekrymrede for for din ven, da det var på en græsplæne Blink med øjet

Karen, jeg er fuldstændig enig med dig, det er en anden sag med så meget fart på Blink med øjet
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Jeg tror ikke, at du skal frygte så meget for motoren - den er lavet til at tage flere hundrede benzineksplotioner i sekundet !! Overrasket - men hvis der er kommet underlige lyde til så må i jo tage den derfra.

Det er nok snarere de ydre dele i skal frygte for, dvs. udstødning, luftfilter, skjolde osv. - men så længe maskinen starter og kører så er der ikke noget klynke for. Grin
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har satme væltet meget førhen på min(e) scooter, og det eneste der er sket er ridset/flækket skjolde

men man kanjo altså være uheldig.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Jeg har kørt frontalt ind i en lygtepæl med 25 i timen efter at en billist havde ramt mig. Det eneste der skete med motoren var at ophænget knirker, fordi billisten ramte mig på kickstarterskjoldet. Grin

En motor er lavet yderst stabil idet den dybest set er en stor klump metal, så medmindre udstødningsbolte er knækket, så har den det fint. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
(19-09-2012, 10:18)Baddi Skrev: En motor er lavet yderst stabil idet den dybest set er en stor klump metal, så medmindre udstødningsbolte er knækket, så har den det fint. Grøn grin

Du mener det er en stor klump støbt alu, og der faktisk ikke skal så meget til før de kan flække, især ikke hvis man glemmer halvdelen af alle skruerne i varioskjoldet. Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(19-09-2012, 10:20)DarkSide Skrev: Du mener det er en stor klump støbt alu, og der faktisk ikke skal så meget til før de kan flække, især ikke hvis man glemmer halvdelen af alle skruerne i varioskjoldet. Blink med øjet

Aluminium er også et metal Blink med øjet
Og selvfølgelig glemmer man da ikke skruerne i varioskjoldet. De er hammer kedelige at skulle skrue ind og ud alle sammen, men de er der jo af en god grund. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
F-act'en er en tyk dame! Så det er skjoldene der har taget slaget Blink med øjet Det er ligefør at motoren slet ikke rører jorden når den ligger ned Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: