Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jeg giver op. !=#/¤#%"!"¤# stempelringe !
#1
Lå mærke til at Agilityen dryppede olie og ville tjekke det. Rigtigt nok, var bundpakningen mellem cylinder og motorblok åbenbart utæt. Pillede det fra hinanden, satte en ny bundpakning i, og har nu brugt de sidste 2 timer på at prøve på at få cylindret på igen. Stresset, irriteret, gal og hamrende træt af de skide stempelringe. Dækker motoren til og må prøve igen imorgen. Jeg er meeget tæt på at bruge vold, og så ved man at man skal stoppe Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Normalt tager det mig maks 2 minutter. Aner ikk hvad pokker der er galt med det ))=(!"%#"!#¤%/ skidt!
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Fået lidt ro på igen. Charlie del Parra er episk til at komme af med lidt vrede. Absolut ikke den store tilhænger af den her type musik (pop), men gawd han ka spille guitar og det er et ret fedt cover :


Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
DU køre bare cylinderen helt ned til og trykker sammen med begge lange fingre og trykker lidt med tommelfingrene Smil

kan godt huske især første gang, jeg skulle prøve på en 4takt ;( har du husket at give det lidt olie?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(18-09-2012, 07:49)MSJ1982 Skrev: DU køre bare cylinderen helt ned til og trykker sammen med begge lange fingre og trykker lidt med tommelfingrene Smil

kan godt huske især første gang, jeg skulle prøve på en 4takt ;( har du husket at give det lidt olie?

Yup. Cylindret havde fået 2takts olie. Har gjort det en del gange, ved bare ikke lige helt hvad der skete igår. En ting jeg ved er at alle mine fingerspidser er ret ømme og stadigt lidt røde :S
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg kan ikke lige huske hvor stor diameteren er på sådan et stempel, men muligvis om du kan bruge en stempelringskompressor til jobbet? Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(18-09-2012, 08:31)Baddi Skrev: Jeg kan ikke lige huske hvor stor diameteren er på sådan et stempel, men muligvis om du kan bruge en stempelringskompressor til jobbet? Blink med øjet

Solgt !
Takker for linket.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Ja det kan drille det skidt, og det bedste er bare at gå sin vej, og så prøve senere, eller lave noget anden Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(18-09-2012, 13:03)MSJ1982 Skrev: Ja det kan drille det skidt, og det bedste er bare at gå sin vej, og så prøve senere, eller lave noget anden Smil
Yep. Prøvede igen nu her, og 10min senere er skidtet samlet og klar til at få stillet ventiler. Ved ikke lige helt hvad der skete i går/i nat.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-09-2012, 11:53)Havoc Skrev: Solgt !
Takker for linket.

Det er sådan stempler monteres i biler. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(18-09-2012, 08:31)Baddi Skrev: Jeg kan ikke lige huske hvor stor diameteren er på sådan et stempel, men muligvis om du kan bruge en stempelringskompressor til jobbet? Blink med øjet

Stemplet burde være 39mm men mit er nu godt nok 51,975mm Flov
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#12
Det er jo klart når det er en 150ccm du har.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: