Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn på 45'er scooter - Ødelægger det den og hvad er konsekvensen?
#25
(15-09-2012, 21:04)AsgerRavn Skrev: Jeg har nu hentet og købt mig en pgo t-rex fra 2001.
Hvor kan jeg finde stelnummeret på sådan en?

Det skulle meget gerne sidde samme sted som på din Dr.Big.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(15-09-2012, 21:10)DarkSide Skrev: Det skulle meget gerne sidde samme sted som på din Dr.Big.

Ja det ved godt, men jeg ved heller ikke hvor det sidder på min dr. Big
Svar
#27
(15-09-2012, 21:14)AsgerRavn Skrev: Ja det ved godt, men jeg ved heller ikke hvor det sidder på min dr. Big

Kig i inderskjoldet foran, der skulle gerne være en lille klap der kan pilles ud, under finder du stelnummer.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#28
Bag denne klap ved dine ben/fødder Smil.
[Image: Big1_ny_farve_(4)_big_thumb.JPG]
Ivecar plus 2023.
Svar
#29
Perfekt, tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(15-09-2012, 13:23)DarkSide Skrev: Fra og med næste år er der stort set ingen forskel på om man kører på en ulovlig 30 eller 45'er, så jeg ville helt klart vælge en lovlig 45'er frem for en lovlig 30'er.

Great, så skulle jeg ikke have solgt F-acten :S Agilityen er jo ikk ligefrem 100% lovlig. Må vel bare bruge Geely'en til vinterkørsel så og glemme alt om at få den renoveret :S
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#31
Et politiværn forrykker tændingen fremad, således at benzinblandingen har kortere tid til at trykke på stemplet med højeste tryk før udstødningsporten åbnes. Dette gør selvfølgelig at du begrænser hestekræfterne, men ellers skader det ikke andet end miljøet og din katalysator. Det kan først ødelægge noget, hvis du rykker tændingen så langt fremad at du får antændt benzinen idet det kommer ind i cylindren, men i praksis kan det ikke lade sig gøre at køre på denne måde, så det er ikke noget man skal frygte. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#32
(19-09-2012, 10:09)Baddi Skrev: Et politiværn forrykker tændingen fremad, således at benzinblandingen har kortere tid til at trykke på stemplet med højeste tryk før udstødningsporten åbnes. Dette gør selvfølgelig at du begrænser hestekræfterne, men ellers skader det ikke andet end miljøet og din katalysator. Det kan først ødelægge noget, hvis du rykker tændingen så langt fremad at du får antændt benzinen idet det kommer ind i cylindren, men i praksis kan det ikke lade sig gøre at køre på denne måde, så det er ikke noget man skal frygte. Grøn grin

Det ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i dig i, et typisk politiværn eller fartbegrænser om du vil til en 2takt maskine er blot en elektrolyt kondensator der monteres mellem signalet fra pickup til cdi og så til stel.

Det gør i min verden blot signalet svagere, og rykker ikke på tændingen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#33
(19-09-2012, 10:18)DarkSide Skrev: Det ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i dig i, et typisk politiværn eller fartbegrænser om du vil til en 2takt maskine er blot en elektrolyt kondensator der monteres mellem signalet fra pickup til cdi og så til stel.

Det gør i min verden blot signalet svagere, og rykker ikke på tændingen.

Nå for fanden, så blander jeg ting og sager sammen. Grin
Jeg hørte bare engang noget om en CDI, hvor man kunne rykke tændingen for manuelt at optimere tændingen, og jeg gik ud fra at dette også var tanken bag et politiværn, idet fremrykket tænding også vil give flere hestekræfter mens senere tænding giver færre.
Men siden jeg ikke selv har skilt en ad, så jeg bukker mig i støvet for dig, for du har nok ret så. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Har ikke rigtigt kigget på politiværn da jeg syntes de er spild af penge. Politiet skal sq nok kunne høre om det er slået til eller ej Blink med øjet

Men så vidt jeg har forstået er det eneste den gør at skippe hver anden tænding og ikke rykke tændingspunktet, når den slår til ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#35
(19-09-2012, 22:21)Havoc Skrev: Har ikke rigtigt kigget på politiværn da jeg syntes de er spild af penge. Politiet skal sq nok kunne høre om det er slået til eller ej Blink med øjet

Men så vidt jeg har forstået er det eneste den gør at skippe hver anden tænding og ikke rykke tændingspunktet, når den slår til ?

Det med at skippe hver anden tænding er sådan den originale omdrejningsbegrænser fungerer på agilityen, men jeg har ikke hørt om at de såkaldte politiværn skulle fungere på samme måde. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: