Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mistanke om ændring på kilometertæller - Hvordan tjekker man?
Hej,
Jeg har tidligere lavet et par indlæg vedrørende køb af en 45'er scooter til mig selv. Jeg er netop kommet hjem fra Århus hvor jeg har hentet den på billedet, PGO T-rex.

Jeg kørte derop i troen om at den var fra 2009, havde kørt 1957 km og kun kostede 6000 kr. hvllket jo lyder som et godt køb MEN da vi havde læsset den og har kørt 100 meter opdager vi at der på reg. papiene står at den er registreret i 2001. Så skyndte vi os tilbage og aftalte at vi kunne få 2000 kr tilbage dvs. har betalt 4000 kr. kr for en scooter fra 2001 der kun har kørt 1957 km og det er jo sådan set meget godt.

Men de lyder ret vildt at den kun har kørt 1957 km på 12 år og jeg ved at der kan ændres og pilles ved kilometertælleren. Men er der andre måder jeg kan tjekke det? Jeg ved godt at man ikke kan tjekke det præcist men der må da være nogle metoder hvor man kan se om den har kørt 2000 km eller 12000 km.

Vedhæftede filer Billed(er)

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Ja, man skal være 100% sikker på den har kørt det speedometeret viser, men det kan man desværre ikke være. Der er nogle der fusker med kilometertallet. Jeg købte selv en Big i Maj måned fra 2008 der havde kørt 784 km. Men her var der ikke fiflet med tallet. Og jeg tvivler på din T:Rex har kørt det tælleren står på, hvis det er en 2001 model.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Det lyder da som utroligt lidt for en 11 år gammel knallert/scooter Smil
Men jeg har ingen ide desværre
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
(15-09-2012, 23:32)emil-jensen Skrev: Det lyder da som utroligt lidt for en 11 år gammel knallert/scooter Smil
Men jeg har ingen ide desværre

Jeg nåede meget langt med min, på lige godt 11 år Blink med øjet. Men en 30-40-50.000 km, er nok mere realistisk for "Rex'en".
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Griner Ja da når man på en i.flg. mange brugere af BS . kina "shit" til nu har rundet 14500, så er det da en drøm med så mange km. på en dyr "Eropæer" som pgo jo aldrig har været men stelthen kør og kør bare 4½ år og stilllll going strong Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(15-09-2012, 23:36)Jps Skrev: Jeg nåede meget langt med min, på lige godt 11 år Blink med øjet. Men en 30-40-50.000 km, er nok mere realistisk for "Rex'en".

Det lyder også meget bedre at du har kørt så langt på 11 år Smil Jeg kørte godt 2500 kilometer på 8 måneder. Blink med øjet
Svar
Hvis det billede yder den retfærdighed, så tror jeg faktisk på den ikke har kørt mere, den ser jo splinterny ud.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
(16-09-2012, 00:05)emil-jensen Skrev: Det lyder også meget bedre at du har kørt så langt på 11 år Smil Jeg kørte godt 2500 kilometer på 8 måneder. Blink med øjet

Jeg har så kørt 14.500km på knap 6 måneder - det meste var fornøjelsesture Blink med øjet

For at svare på spørgsmålet, så er det måske ikke så nemt at ændre km tallet, men ret nemt at montere et nyt speedometer, og dermed 'starte forfra' Fortvivlet
Svar
(16-09-2012, 00:35)Teddy Skrev: Jeg har så kørt 14.500km på knap 6 måneder - det meste var fornøjelsesture Blink med øjet

For at svare på spørgsmålet, så er det måske ikke så nemt at ændre km tallet, men ret nemt at montere et nyt speedometer, og dermed 'starte forfra' Fortvivlet

Ja det kan man jo også gøre, og man kan pudse den så den ser splinter ny ud også Smil
Svar

Jeg vil nu også mene, som DarkSide skriver. Det er jo en flot scooter, fælgene ser ikke skrammet ud fra stenslag, og der ser ikke ud til at være nogle flækkede skjolde.
Svar
Ja jeg holder også på det som Darkside skriver, den ser dælme fin ud, så jeg tror på den har står meget indenfor og kørt meget lidt, så hvis den starter og køre fint, så vær glad for at du har fået en fin og billig maskine Smil

Mvh René
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
(15-09-2012, 23:23)AsgerRavn Skrev: Hej,
Jeg har tidligere lavet et par indlæg vedrørende køb af en 45'er scooter til mig selv. Jeg er netop kommet hjem fra Århus hvor jeg har hentet den på billedet, PGO T-rex.

Jeg kørte derop i troen om at den var fra 2009, havde kørt 1957 km og kun kostede 6000 kr. hvllket jo lyder som et godt køb MEN da vi havde læsset den og har kørt 100 meter opdager vi at der på reg. papiene står at den er registreret i 2001. Så skyndte vi os tilbage og aftalte at vi kunne få 2000 kr tilbage dvs. har betalt 4000 kr. kr for en scooter fra 2001 der kun har kørt 1957 km og det er jo sådan set meget godt.

Men de lyder ret vildt at den kun har kørt 1957 km på 12 år og jeg ved at der kan ændres og pilles ved kilometertælleren. Men er der andre måder jeg kan tjekke det? Jeg ved godt at man ikke kan tjekke det præcist men der må da være nogle metoder hvor man kan se om den har kørt 2000 km eller 12000 km.

Kan du ikke legge ut noen flere bilder av den ? Gjerne noen "close ups" ? Den ser jo meget fin ut på det bildet du har lagt ut.
Svar

Forum spring: