Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye regler for MC-kørekort
#1
Tjek det ud her:
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Vi har haft det oppe og vende på mit arbejde, og nogle mener at de også ville køre ulovligt på en 125cc da de var 16, men hvis kørekortet var svært at få og MC'en var dyr ville de ikke gøre det, da det jo er surt at miste så mange penge.

Det er jo typisk også dem med de billigste knallerter der køre ulovligt Blink med øjet

Sammenligningen med en traktor er lidt mærkelig, men den med Merceren er god.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#3
(15-09-2012, 15:06)Jes P Skrev: Vi har haft det oppe og vende på mit arbejde, og nogle mener at de også ville køre ulovligt på en 125cc da de var 16, men hvis kørekortet var svært at få og MC'en var dyr ville de ikke gøre det, da det jo er surt at miste så mange penge.

Det er jo typisk også dem med de billigste knallerter der køre ulovligt Blink med øjet

Sammenligningen med en traktor er lidt mærkelig, men den med Merceren er god.

Synes nu sammenligningen med traktoren er meget god Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#4
Fint med mig at reglerne bliver på den måde, jeg har intet negativt at sige om det.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(15-09-2012, 15:37)DarkSide Skrev: Fint med mig at reglerne bliver på den måde, jeg har intet negativt at sige om det.

Det har jeg, ikke pga fart, men pga logikken. Det giver ingen mening at man har de regler for motorcykel, når en 18 årig kan sætte sig bag rattet i en lastbil. Så bør man enten skrotte reglerne for motorcykel, eller lave reglerne ens for alle køretøjer, inklusive bil. Reglerne for motorcykel er ikke i sig selv latterlige, men det er logikken i dem.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-09-2012, 15:43)K. Hansen Skrev: Det har jeg, ikke pga fart, men pga logikken. Det giver ingen mening at man har de regler for motorcykel, når en 18 årig kan sætte sig bag rattet i en lastbil. Så bør man enten skrotte reglerne for motorcykel, eller lave reglerne ens for alle køretøjer, inklusive bil. Reglerne for motorcykel er ikke i sig selv latterlige, men det er logikken i dem.

Nu er det jo så mere eller mindre bevist at folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt på 2 hjul, det er så ligemeget om det er en lille knallert eller en 1200cc motorcykel, om de her regler ændrer noget ved jeg ikke helt, men det giver forhåbeligt folk et spark i røven.

Jeg ser dagligt folk både på knallert og motorcykel der kommer knaldende igennem byen med hastigheder langt over det tilladte, folk bliver bare som små børn ligeså snart de må køre på noget med 2 hjul Blink med øjet

Fint med mit at folk skal starte på en 125cc, så er der en chance for de faktisk lærer at begå sig i trafikken, og måske er i live når sæsonen så slutter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(15-09-2012, 15:37)DarkSide Skrev: Fint med mig at reglerne bliver på den måde, jeg har intet negativt at sige om det.

Det har jeg så, da alle andre lande omkring os, må de tag kørekort til en 125, når de bliver 16 hvorfor skulle vi så ikke have lov til det i Danmark?
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#8
Mere om de nye regler
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#9
(15-09-2012, 15:49)mtk Skrev: Det har jeg så, da alle andre lande omkring os, må de tag kørekort til en 125, når de bliver 16 hvorfor skulle vi så ikke have lov til det i Danmark?

Spot on. Der har vi logikken, eller manglen på samme. Er danske unge dummere end unge i andre lande? Eller er det bare fordi vi har nogle gammeldags, pensionsmodne politikere på Borgen?? Meningerne er sikkert mange, men jeg hælder sq mest til det sidste.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(15-09-2012, 15:49)mtk Skrev: Det har jeg så, da alle andre lande omkring os, må de tag kørekort til en 125, når de bliver 16 hvorfor skulle vi så ikke have lov til det i Danmark?

Jeg vil gætte på det er et produkt af hvordan folk allerede nu opfører sig i trafikken, og at regeringen ikke mener det er forsvarligt at lade dem tage kørekort til en 125cc.

I mine øjne er det heller ikke forsvarligt, hvis man ser hvordan de typiske unge kører idag så er det på dødsfælder uden bremser, uden hjelm, og med hastigheder på langt over det tilladte, samt sporten der er gået i at stikke af fra politiet.

Edit: Jeg vil næsten væde på hvis folk havde opført sig en anelse mere forsvarligt så var det også blevet tilladt for unge på 16 at køre en 125cc MC.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(15-09-2012, 15:51)K. Hansen Skrev: Spot on. Der har vi logikken, eller manglen på samme. Er danske unge dummere end unge i andre lande? Eller er det bare fordi vi har nogle gammeldags, pensionsmodne politikere på Borgen?? Meningerne er sikkert mange, men jeg hælder sq mest til det sidste.

Det er da fordi vi er dummer end i alle andre landeGrøn grin
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#12
(15-09-2012, 15:53)mtk Skrev: Det er da fordi vi er dummer end i alle andre landeGrøn grin

Nååå ja, vi er jo simpelthen så snotdumme her i dette land. Det glemte jeg helt, undskyldGrøn grinGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: