Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fartbegrænser
#1
Hej gutter,

Jeg kører på en Kymco Super 9, 2 takt scooter og overvejer at sætte en elektronisk fartbegrænser på den og indstille den til KUN at køre maks. 40 km/t. Jeg ved at politiet ikke ser tungt på det, hvis en scooter kører over 30 og de tillader også maks 40 km/t da det åbenbart er vanskeligt at få en scooter til kun at køre 30 km/t.

Planen er altså at fjerne ringen som fartbegrænser den nu og installere en elektronisk fartbegrænser som jeg dernæst sætter til at køre maks. 40 km/t, men kan det overhovedet lade sig gøre?

Tanken er at scooteren skal kunne køre 40 km/t uden at jeg giver fuld gas, hvorved den slides mindre. Desuden larmer den som død og pine når jeg i dag giver fuld gas og opnår en 35 km/t.

Er scooteren som udgangspunkt lovlig, hvis jeg indstiller den således?
Venligst,

Michael N. Petersen
www.hawkeyes.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det simple svar, nej det er den ikke, du må ikke selv pille ved begrænsninger, hvilket betyder du må ikke fjerne ringen, og så begrænse den på anden måde.

Og en 30 scooter må køre 30km/t, ikke 40, jeg ved ikke hvor du har det tal fra.

Det er sandt en 30 knallert må køre 43km/t på rullefelt da de trækker 1 km/t fra, så den lander på 42, men på vejen må den køre 30km/t, ikke mere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(15-09-2012, 13:54)DarkSide Skrev: Det simple svar, nej det er den ikke, du må ikke selv pille ved begrænsninger, hvilket betyder du må ikke fjerne ringen, og så begrænse den på anden måde.

Og en 30 scooter må køre 30km/t, ikke 40, jeg ved ikke hvor du har det tal fra.

Det er sandt en 30 knallert må køre 43km/t på rullefelt da de trækker 1 km/t fra, så den lander på 42, men på vejen må den køre 30km/t, ikke mere.

Jeg havde ellers forstået det som at knallerten må kunne køre 42km/t, men at du kun på køre 30-32km/t på den Smil
Tror måske at jeg har læst dit indlæg forkert Blink med øjet
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#4
(15-09-2012, 14:07)Jes P Skrev: Jeg havde ellers forstået det som at knallerten må kunne køre 42km/t, men at du kun på køre 30-32km/t på den :-)
Tror måske at jeg har læst dit indlæg forkert Blink med øjet

Efter som du kan få en fartbøde ved 31km/t må den kun køre 30. Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(15-09-2012, 14:09)DarkSide Skrev: Efter som du kan få en fartbøde ved 31km/t må den kun køre 30. Blink med øjet

Og det er jo så latterligt, at der er 2 regler for overskridelse af farten på 30 km/t. Een burde være nok (den på rullefeltet Blink med øjet ).
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-09-2012, 14:31)Jps Skrev: Og det er jo så latterligt, at der er 2 regler for overskridelse af farten på 30 km/t. Een burde være nok (den på rullefeltet Blink med øjet ).

HØRT!! Grin
Hygge hejsa.
Svar


Forum spring: