Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn på 45'er scooter - Ødelægger det den og hvad er konsekvensen?
#1
Hej,
Jeg har en dejlig 30'er PGO dr. Big. Da jeg snart fylder 18 år vil jeg gerne have en 45'er og kunne køre lidt hurtigere.

Jeg har fundet en rigtig fin PGO T-rex der ikke har kørt så langt og billig. Men der er politiværn i, men hvad er konsekvensen af det?

1) En anden grund til at jeg gerne vil have en 45'er scooter er at jeg har fået at vide at de kører bedre og mere økonomisk da begrænsningerne i en 30'er ødelægger motoren, men gør et politiværn noget skidt ved motoren? Det ville være dumt at købe en 45'er der var ligeså dårlig ved motoren som en 30'er hvis i forstår.

2) Hvad er straffen hvis man bliver taget med politiværn? Altså man kommer på rullefelt hvor det er slået til og politiet opdager at man har det hvad er straffen så i kr.?

MVH Asger

PS. Har i andre bud til en god 45'er scooter? Vil gerne have noget der minder om min Dr. Big så tror T-rex er det optimale men skriv hvis i har andre bud.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(15-09-2012, 13:04)AsgerRavn Skrev: Hej,
Jeg har en dejlig 30'er PGO dr. Big. Da jeg snart fylder 18 år vil jeg gerne have en 45'er og kunne køre lidt hurtigere.

Jeg har fundet en rigtig fin PGO T-rex der ikke har kørt så langt og billig. Men der er politiværn i, men hvad er konsekvensen af det?

1) En anden grund til at jeg gerne vil have en 45'er scooter er at jeg har fået at vide at de kører bedre og mere økonomisk da begrænsningerne i en 30'er ødelægger motoren, men gør et politiværn noget skidt ved motoren? Det ville være dumt at købe en 45'er der var ligeså dårlig ved motoren som en 30'er hvis i forstår.

2) Hvad er straffen hvis man bliver taget med politiværn? Altså man kommer på rullefelt hvor det er slået til og politiet opdager at man har det hvad er straffen så i kr.?

MVH Asger

PS. Har i andre bud til en god 45'er scooter? Vil gerne have noget der minder om min Dr. Big så tror T-rex er det optimale men skriv hvis i har andre bud.

Hvis jeg var dig ville jeg pille skiven på 30'eren og sætte politiværn på den. Du får en mere økonomisk scooter og straffen for at køre på en ulovlig 45'er er den samme strafferamme som ved bil. dvs i værste tilfælde kan du miste dit kørekort og endda risikere en betinget dom. Der er ikke den store forskel på 30km/t og 45km/t så jeg foretrækker klart 30km/t da man må køre på cykelstier osv og så det er også mere sikkert HVIS man kører ansvarligt.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
(15-09-2012, 13:18)Havoc Skrev: Hvis jeg var dig ville jeg pille skiven på 30'eren og sætte politiværn på den. Du får en mere økonomisk scooter og straffen for at køre på en ulovlig 45'er er den samme strafferamme som ved bil. dvs i værste tilfælde kan du miste dit kørekort og endda risikere en betinget dom. Der er ikke den store forskel på 30km/t og 45km/t så jeg foretrækker klart 30km/t da man må køre på cykelstier osv og så det er også mere sikkert HVIS man kører ansvarligt.

Fra og med næste år er der stort set ingen forskel på om man kører på en ulovlig 30 eller 45'er, så jeg ville helt klart vælge en lovlig 45'er frem for en lovlig 30'er.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
(15-09-2012, 13:18)Havoc Skrev: Hvis jeg var dig ville jeg pille skiven på 30'eren og sætte politiværn på den. Du får en mere økonomisk scooter og straffen for at køre på en ulovlig 45'er er den samme strafferamme som ved bil. dvs i værste tilfælde kan du miste dit kørekort og endda risikere en betinget dom. Der er ikke den store forskel på 30km/t og 45km/t så jeg foretrækker klart 30km/t da man må køre på cykelstier osv og så det er også mere sikkert HVIS man kører ansvarligt.

Og man skal huske at 45'rn ryger 2. gang man bliver stoppet for at køre ulovligt. Vedr. politiværn, er de mig bekendt ikke konstrueret til at være tændt konstant. Og det kan høres, når det er tændt (motoren kører ujævnt/4 takter muligvis). En 45'r kan i lovlig tilstand, ramme de 50 km/t. Det burde være nok for de fleste Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(15-09-2012, 13:23)DarkSide Skrev: Fra og med næste år er der stort set ingen forskel på om man kører på en ulovlig 30 eller 45'er, så jeg ville helt klart vælge en lovlig 45'er frem for en lovlig 30'er.

Hvad vil det sige at der ikke er den store forskel? Vil det sige at det ikke kan gå ud over ens kørekort?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-09-2012, 13:27)AsgerRavn Skrev: Hvad vil det sige at der ikke er den store forskel? Vil det sige at det ikke kan gå ud over ens kørekort?

Det går ud over dit kørekort.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(15-09-2012, 13:27)AsgerRavn Skrev: Hvad vil det sige at der ikke er den store forskel? Vil det sige at det ikke kan gå ud over ens kørekort?

Det kan netop gå ud over ens kørekort fra næste år når den nye lov træder i kraft, reglerne ang en 30 knallert bliver direkte ubehagelige, derfor jeg hellere ville vælge en 45'er, og så blot holde den lovlig.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Okay, så jeg tror den rigtige løsning er at købe en lovlig 45'er hvilket også er fint til mig, det andet var bare et meget billigt tilbud så jeg ville høre, men tak for hjælpen!

Eventuelt nogen der har alternativer til PGO T-rex? Jeg er rigtigt glad for min PGO Dr. Big så vil gerne have noget der minder om den.
Svar
#9
(15-09-2012, 13:41)AsgerRavn Skrev: Okay, så jeg tror den rigtige løsning er at købe en lovlig 45'er hvilket også er fint til mig, det andet var bare et meget billigt tilbud så jeg ville høre, men tak for hjælpen!

Eventuelt nogen der har alternativer til PGO T-rex? Jeg er rigtigt glad for min PGO Dr. Big så vil gerne have noget der minder om den.

Nu er de jo 100% ens, så hvis du er glad for din Dr.Big er en T-Rex det helt rigtige valg. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(15-09-2012, 13:47)DarkSide Skrev: Nu er de jo 100% ens, så hvis du er glad for din Dr.Big er en T-Rex det helt rigtige valg. Smil

Ja de er ens af udseende men der er vel forskel mht. begrænsningerne? Er det samme motor osv.?
Svar
#11
(15-09-2012, 13:48)AsgerRavn Skrev: Ja de er ens af udseende men der er vel forskel mht. begrænsningerne? Er det samme motor osv.?

De er 100% ens, eneste forskel er hvordan de er begrænset. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(15-09-2012, 13:49)DarkSide Skrev: De er 100% ens, eneste forskel er hvordan de er begrænset. Smil

Okay, det virker bare lidt dumt at købe scooter magen til den jeg har, men det er vel eneste mulighed hvis jeg vil udnytte at jeg må køre de 15 km/t hurtigere?
Svar


Forum spring: