Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udspændt snor "halshugger" cyklist
#1
Ja så skete det endnu engang, at en person næsten blev halshugget af en udspændt snor. Desværre bliver den/de forbryder(e) nok ikke fanget. Og hvis det sker, så samme tur til vedkommende person(er).

Straffen for den slags, er med garanti meget lav Ked af det.

Cyklist "halshugget".
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad fanden foregår der oppe i pæren på sådanne idioter? Og hvor er forældrene henne?

Pardon my french.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Det er forfærdentligt. Med frygt for at støde nogle, så sker den slags, når forældrene lader deres børn sidde foran cartoon network dagen lang, eller lader dem spille computerspil dagen lang, uden at sætte en grænse. Så bliver ungerne flasket op med at man både kan gøre det ene og det andet, uden folk tager skade af det. Også kaldet tankeløse handlinger.
Der er virkeligt noget galt oven i hovedet på både forældre til de unger, og de børn/unge der render og laver den slags. Gid de bliver fundet OG straffet.
Svar
#4
(14-09-2012, 11:03)ClausG Skrev: Det er forfærdentligt. Med frygt for at støde nogle, så sker den slags, når forældrene lader deres børn sidde foran cartoon network dagen lang, eller lader dem spille computerspil dagen lang, uden at sætte en grænse. Så bliver ungerne flasket op med at man både kan gøre det ene og det andet, uden folk tager skade af det. Også kaldet tankeløse handlinger.
Der er virkeligt noget galt oven i hovedet på både forældre til de unger, og de børn/unge der render og laver den slags. Gid de bliver fundet OG straffet.
Bare giv computerspil og TV skylden.
Mennesket er et rationelt tænkende væsen, og de af slagsen der ikke er, har en psykisk defekt, som IKKE kan kædes sammen med hverken computerspil eller tegneserier.
Svar
#5
(14-09-2012, 15:30)Arbejdsnarkomanen Skrev: Bare giv computerspil og TV skylden.
Mennesket er et rationelt tænkende væsen, og de af slagsen der ikke er, har en psykisk defekt, som IKKE kan kædes sammen med hverken computerspil eller tegneserier.

Der er jeg uenig med dig. Psykisk syg, det er en alvorlig diagnose, som du rent faktisk lige har givet den gennemsnitlige direktør (kendetegnes bla ved manglende empati, m.m.). Det er jo ikke korrekt, at mennesker alle er rationelle i deres tankegang, og er man ikke så er man psykisk syg. Nogle mennesker har ikke evnen til at gennemføre en selvstændig tanke til ende. En brist i opdragelsen, eller helt manglende opdragelse, det medfører katastrofale følger som oftes. Men det er jo næppe en sygdom.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-09-2012, 15:30)Arbejdsnarkomanen Skrev: Bare giv computerspil og TV skylden.
Mennesket er et rationelt tænkende væsen, og de af slagsen der ikke er, har en psykisk defekt, som IKKE kan kædes sammen med hverken computerspil eller tegneserier.

Det er set før, at voldelige computerspil og tegnefilm som f.eks Simsons får nogle til at efterligne hvad der sker i disse spil/tegnefilm.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(14-09-2012, 17:58)Jps Skrev: Det er set før, at voldelige computerspil og tegnefilm som f.eks Simsons får nogle til at efterligne hvad der sker i disse spil/tegnefilm.

Ja, men det kan du ikke udelukkende give skylden. At lade sine unger sidde foran computeren dag ud og dag ind, er det ikke en opdragelsesbrist? Så har ungerne jo ingen virkelighedssans.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
Når folk "langer" ud på den måde er der som regel et eller andet bag det. Det kan være de så Roadrunner og fik lyst til at prøve det, men der mangler altså noget andet i deres hovede hvis de tror de kan gøre det uden at folk kommer til skade.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
(14-09-2012, 19:50)K. Hansen Skrev: Ja, men det kan du ikke udelukkende give skylden. At lade sine unger sidde foran computeren dag ud og dag ind, er det ikke en opdragelsesbrist? Så har ungerne jo ingen virkelighedssans.

Det er jo blevet en vane for forældre, at lade ungerne sidde foran flimmeren for at få dem til at holde mund, så jow det er en opdragelsesbrist.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg mener stadig ikke at man kan give computerspil skylden.
Jeg er selv et 90'er barn, vokset op med computerspil og tonsvis af computere. Da jeg gik i folkeskolen kunne jeg godt bruge 8 timer om dagen på at spille. Jeg kan godt selv tænke mig til, at det ikke er smart, at spænde en wire tværs over en sti hvor folk kører cykel. Der må mangle noget oppe i hovedet på folk når de tænker at det kunne være sjovt at prøve, det er det jeg mener med at almindelige/raske (kald dem hvad du vil) mennesker ikke finder på sådan noget.
Svar
#11
(15-09-2012, 10:26)Arbejdsnarkomanen Skrev: Jeg mener stadig ikke at man kan give computerspil skylden.
Jeg er selv et 90'er barn, vokset op med computerspil og tonsvis af computere. Da jeg gik i folkeskolen kunne jeg godt bruge 8 timer om dagen på at spille. Jeg kan godt selv tænke mig til, at det ikke er smart, at spænde en wire tværs over en sti hvor folk kører cykel. Der må mangle noget oppe i hovedet på folk når de tænker at det kunne være sjovt at prøve, det er det jeg mener med at almindelige/raske (kald dem hvad du vil) mennesker ikke finder på sådan noget.

Nu sagde jeg også, at det ikke udelukkende er spil der gør det, men forældrene er altså ansvarlige for hvad deres unger render og laver sålænge de ikke er myndige. Jeg mener, at der må mangle noget i folks opdragelse siden de kan finde på sådan noget. så nej det er ikke UDELUKKENDE computerspillenes skyld.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(15-09-2012, 11:30)K. Hansen Skrev: Nu sagde jeg også, at det ikke udelukkende er spil der gør det, men forældrene er altså ansvarlige for hvad deres unger render og laver sålænge de ikke er myndige. Jeg mener, at der må mangle noget i folks opdragelse siden de kan finde på sådan noget. så nej det er ikke UDELUKKENDE computerspillenes skyld.

Du kan ikke give skylden for dårlig opdragelse på computerspil eller tv eller andet media. Det er det samme som at sige at det er bilfabrikantens skyld at du kørte galt fordi deres biler kan køre for hurtigt.

Man har et ansvar som forældre at lære ens børn hvad der er rigtigt og forkert. Planter man ungerne foran skærmen og lader dem gøre hvad de vill, er det ikke skærmens skyld, men forældrenes, for ikke at opdrage deres børn ordentligt og rent faktisk tage ansvar for deres liv, indtil den dag de selv er istand til at forsørge sig.

Edit: Stavefejl
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: