Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyssestørrelse med powerfilter istedet for traditionelt luftfilter
#13
(12-09-2012, 21:09)Westenkaer Skrev: Jeg kører pt. med et traditionelt luftfilter af skumgummi. Hoveddyssen er ,88.
Jeg påtænker at gå over til et powerfilter istedet.

Hvad siger jeres erfaring om dyssestærrelsen, når jeg har monteret dette filter? Skal jeg 10 størrelser op, feks til 0,98. Eller 5? Eller?

Øger det krafterne på scooteren, således at jeg også skal ændre ruller?

Vejrlig? Klarer det fugt, regn, kulde etc. lige så godt?

Nogen der har lidt erfaringer at dele af?

Off topic: Westenkær, han hedder Piet HeinBlink med øjet Ikke Peit Hein :P
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(13-09-2012, 12:12)K. Hansen Skrev: Off topic: Westenkær, han hedder Piet HeinBlink med øjet Ikke Peit Hein :P

Ved det. Men hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme Blink med øjet

Jeg må se at få det rettet.
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#15
På en typisk Gokart motor bruges der "powerfilter" Men den smider også 25hk sådan en 100cc Smil - Som tak for de ekstra heste, så holder motoren ikke så længe og skal tit have skiftet stempel og lejer Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#16
Der er i sig selv ikke noget galt i at køre med et powerfilter, sålænge man køber et kvalitets, samt husker at give filterolie og ellers vedligeholde filter.

Det larmer selvfølgelig, og giver absolut intet på en standard eller afdroslet scooter, så der er ingen grund til at gøre det, men det er muligt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#17
Jeg blev nødt til at skifter til powerfilter da jeg satte 24mm karburator og 89cc på agilityen. Den kunne simpelthen ikke få nok luft med standard filter. Med den originale karburator gik det dog fint med standard filter. Men der er ingen grund til powerfilter hvis du kan undgå det. Større risiko for snavs i karburatoren/cylindret og højere benzin forbrug for minimalt ydelse. Næsten lige før jeg vil sige det giver mere at skifte udstødningen :P (Og det giver heller ikke ret meget, intet på 80cc og under). For mig er der dog kun 1 type "powerfiltre", og det er K&N filtre. De er dyre, men lavet til at få mest muligt luft og mindst muligt skidt hvis de bliver vedligeholdt.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Alt benzin der bliver forbrændt ordenligt giver energi i motoren, så hvis du dyser op og stadig har den rigtige blanding, har du fået mere kraft, så powerfiltre er rent kraftmæssigt ikke dårlige. Dog vil det nok kun være en forskel på få procent, hvilket ikke er særlig meget på sådan en lille motor, så når de filtrerer så dårligt er det nok ikke det værd. Blink med øjet

Grunden til at standartfilteret er i en boks er udover beskyttelse for regn også fordi at det kan øge filtreringen meget med den samme mængde filter. Det at luften skifter først fra høj hastighed ved åbningen til lavere hastighed inde i boksen for så at gå gennem filteret, hvorefter hastigheden stiger igen har meget at have sagt, da det store hastighedsfald får meget skidt til at lægge sig inde i boksen inden det skal gennem filteret og da lavere lufthastighed gennem filteret altid gør at mere skidt fanges. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: