Svar: 148
Tråde: 23
Tilmeldt: Oct 2007
Info om Honda Zoomer :- Hastighed : 45 km/t
- Pris : 19.999Kr.
- Transmission : Automatisk, trinløs, V-matic
- Farve: Rød - Sort
- Benzintilførelse : styres af et avanceret PGM-FI indsprøjtningssystem.
- Tændrør : (NGK) ER8EH-N
- Dæk : 10" Tommer - foran (120/90-10 54J), bagved (130/90-10 59J)
- Motor olie : 0,7 liter
- Batteri : 12Volt 6Ah
- Vægt : tør 79kg.
- Brændstof : ?
- Brændstof forbrug : 75km per liter ved 30km/t
- Benzintank : 5,0 liter
- Akselafstand : 1265 mm
- Kompression : 12:1
- 4-takts 49cc vandkølet, 4 ventiler, indre diameter 38mm, slaglængde 44mm
- Maximum Motor effekt : 3,6kW ved 8000 RPM (3 KW ved 7500RPM)
- Maximum Moment : 4,5Nm ved 7000 RPM (4,5Nm ved 5000RPM)
- Hestekraft : 4,1 hk ved 7.500 RPM
- Tomgang : 2,000 RPM
- Motor olie : 0,7 liter
- Karburator : PGM-FI (Indsprøjtning)
- Luftfilter : Kasette papir filter
- Starter : Digital transistorised with electronic advance ( nogen der kan oversætte ? )
- Tændings timing - 15° BTDC (tomgang) ~ 25.4° BTDC (4,000RPM)
- Starter : Elektrisk og kick
- Generator : 210W
- Forlygte : 12V 35W x 2 (lav) / 35W x 2 (langlys)
- Kobling : Automatisk centrifugal
- Transmission : V-Matic bælte drev
- Bælte konversions ratio : 2.850 ~ 1.200
- (Final Reduction) : 13.708
- (Final Drive) : V-bælte
- Ramme type : Lav (deck backbone) aluminium (die-cast) + stål rør
- Længde : 1860mm
- Brede : 735 mm
- Højde : 1025mm
- Sæde højde : 735mm
- Frihøjde : 145mm
- Hjulaksel afstand : 1265mm
- (Caster Angle) : 26° 30'
- (Trail) : 75mm
- Dreje radius : 1.9m
- Vægt : tør=84kg (For=36kg, Bag=48kg)
- (Kerb Weight) : 89kg (For=40kg, Bag=49kg)
- Bærer evne : Maximum 112kg (Fører + bagage)
- Vægt belastet : 164kg (For=68kg; Bag=96kg)
- Støddæmper : For=27mm teleskopisk gaffel (49mm bevægelse), Bag=(Unit swing)arm (65mm bevægelse)
- Hjul : Presset stål
- Fælg : for=10 x MT3.00, Bag=10 x MT3.00
- Dæk : for=120/90-10 57J, bag=130/90-10 61J
- Dæk tryk : for=175kPa, bag=175kPa
- Bremser : for=95mm (leading/trailing) tromlebremse, bag=95mm leading/trailing tromlebremse
- Model/Type : Honda BA-AF58
Hjemmesider :
Videoer og Billeder :
Andet :
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Synd den er så dyr. Mødte en på Falster, for en måned siden. Den lød godt, da den kom drønende forbi mig .
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Så en lige ude på Valby Langgade forleden.
Den siger en del mindre end min hock:
Eller er det bare fordi den her var på afstand?
Det er jo sjældent, jeg hører min under de forhold
Synd den er så dyr, grim og alene 45.
75 km/l lyder vildt tiltalende i disse tider.
Det må også været et temmelig tæt plastret topstykke, hvis der skal være plads til 4 ventiler.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 136
Tråde: 1
Tilmeldt: Aug 2007
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Hellere en guldklump pakket ind i toiletpapir (el. ingenting), end en lort pakket ind i guldpapir... :P
Zoomer, kan sagten komme til at se gæv ud, som Velo bla. viser, det drejer sig bare om, at kunne se det i den. og Zommer teknikken er der ingen andre, der kan måle sig med.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Hellere en guldklump pakket ind i toiletpapir (el. ingenting), end en lort pakket ind i guldpapir... :P
Zoomer, kan sagten komme til at se gæv ud, som Velo bla. viser, det drejer sig bare om, at kunne se det i den. og Zommer teknikken er der ingen andre, der kan måle sig med.
Man kan jo få skjolde til den, så den kommer til at ligne en rigtig scooter .
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Jps Skrev:Man kan jo få skjolde til den, så den kommer til at ligne en rigtig scooter .
Det ville jo være synd, så kan man ikke se den fede teknik.
Det er jo heller ikke fordi Honda ikke har kunnet finde ud af, at beklæde den, ideen er netop det nøgne look - som MC'er bla. også dyrker, hvor man kan bygge køretøjet op med stærkt personligt præg, betående af mange steldele og andre små detaljer, som ellers ville være gemt på en indpakket scooter.
Jeg tror mange ikke rigtig har fattet ideen med look'et, og udelukkende bedømmer den ud fra det.
Det er uretfærdigt syns jeg, Zoomer ER en milepæl i knallerthistorien med dens teknik - og modige design - om man kan se det el. ej... :P
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
ScooterGrisen Skrev:[*]4-takts 49cc vandkølet (4,1 hk ved 7.500 RPM)
[*]4 ventiler
Hvorfor har den 4 ventiler?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
MartinAndersen14 Skrev:Hvorfor har den 4 ventiler?
Jo flere ventlier, jo bedre fyldning/forbrænding og generel bedre "åndedræt", der giver en kvik gas.
Honda har bla. også lavet en 750cc 8 ventilet 4 cyl. motor, med ovale stempler.
De fleste mc-motorer har dog 4 stk. pr. cyl. selvom Yamaha kørte med 5 ventlier i langt tid inden de gik tilbage til 4.
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Energy Skrev:Jo flere ventlier, jo bedre fyldning/forbrænding og generel bedre "åndedræt", der giver en kvik gas.
Honda har bla. også lavet en 750cc 8 ventilet 4 cyl. motor, med ovale stempler.
De fleste mc-motorer har dog 4 stk. pr. cyl. selvom Yamaha kørte med 5 ventlier i langt tid inden de gik tilbage til 4.
Så det dumme spørgmål; Hvorfor har alle 50cc scootere så ikke 4 ventiler?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Energy Skrev:De fleste mc-motorer har dog 4 stk. pr. cyl. selvom Yamaha kørte med 5 ventlier i langt tid inden de gik tilbage til 4.
Havde Yamaha'en så 3 indsugningsventiler eller 3 udstødningsventiler?
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
MartinAndersen14 Skrev:Så det dumme spørgmål; Hvorfor har alle 50cc scootere så ikke 4 ventiler? Økonomi, og størrelse på cylinder/topstykke. Flere ventiler = mindre ventiler, og dermed mere arbejde i at producere dele til motoren. Flere dele i en motor = højere omkostning.
Dutch
|