Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner vil ikke starte
#1
Hej BS.

Jeg står desværre i den uheldige situation at min Gilera Runner ikke vil starte. Da jeg skulle hjem fra skole i dag klokken 13:25 ville den bare ikke starte. Jeg forsøgte mig med både el- og kick starteren, men intet hjalp. Jeg gav derfor til sidst op, og fik den fragtet hjem.

Hvad kan dette være? Det skal siges at den startede første gang på el-starteren i morges da jeg skulle i skole. JEg har prøvet med andet tændrør, men det hjælper ikke.

Hilsen Dulvf1.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej har tjekket om der kommer benzin til tændrøret..
Svar
#3
(10-09-2012, 17:54)Jens Roos Skrev: Hej har tjekket om der kommer benzin til tændrøret..

Det gør der.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#4
Er det et nyt tændrør du har monteret..
Svar
#5
(10-09-2012, 17:59)Jens Roos Skrev: Er det et nyt tændrør du har monteret..

Det var et tændrør jeg ved virker.
Jeg har også fundet ud af hvad det er. CDI'en.

Så nu skal jeg have bestilt en ny, inden jeg kan køre igen..
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-09-2012, 18:26)dulvf1 Skrev: Det var et tændrør jeg ved virker.
Jeg har også fundet ud af hvad det er. CDI'en.

Så nu skal jeg have bestilt en ny, inden jeg kan køre igen..

Dvs du har monteret et tændrør uden at tjekke om der er gnist ?

Er du sikker på det er CDI'en ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(10-09-2012, 18:29)DarkSide Skrev: Dvs du har monteret et tændrør uden at tjekke om der er gnist ?

Er du sikker på det er CDI'en ?

Jeg har tjekket om der er gnist. Det er der ikke på nogen af tændrørene. Jeg pillede derfor CDI'en af og tjekkede om der skulle være gennemgang. Det var der ikke.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#8
Har du prøvet med et nyt tændrør?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(10-09-2012, 18:44)dulvf1 Skrev: Jeg har tjekket om der er gnist. Det er der ikke på nogen af tændrørene. Jeg pillede derfor CDI'en af og tjekkede om der skulle være gennemgang. Det var der ikke.

Gennemgang, det forstod jeg ikke ?

CDI'en behøver ikke være defekt hvis gnisten mangler, det kan ligeså godt være statoren, men inden du begynder at købe dele, så tjek lige der ikke er en pilfinger der måske har været igang, tjek især stikket nede ved statoren om det sidder som det skal, og er intakt.

Jeg tror ikke på CDI'en blot er stået af ved at stå, selvom det er da set.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(10-09-2012, 18:46)DarkSide Skrev: Gennemgang, det forstod jeg ikke ?

CDI'en behøver ikke være defekt hvis gnisten mangler, det kan ligeså godt være statoren, men inden du begynder at købe dele, så tjek lige der ikke er en pilfinger der måske har været igang, tjek især stikket nede ved statoren om det sidder som det skal, og er intakt.

Jeg tror ikke på CDI'en blot er stået af ved at stå, selvom det er da set.

Gennemgang = gennemstrømning, ikk? Blink med øjet

Jeg tager lige et kig på statoren.

(10-09-2012, 18:46)MSJ1982 Skrev: Har du prøvet med et nyt tændrør?

Jeg har desværre ikke et til at ligge, og jeg har langt til den nærmeste tank, så det kan ikke blive før i morgen med et nyt tændrør..
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#11
(10-09-2012, 18:51)dulvf1 Skrev: Gennemgang = gennemstrømning, ikk? Blink med øjet

Jeg tager lige et kig på statoren.

Jeg er stadigt ikke med, statoren kan ohmes med et multimeter, men jeg ved ikke med CDI/Tændspole.

Præcist hvordan har du målt CDI'en ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(10-09-2012, 18:53)DarkSide Skrev: Jeg er stadigt ikke med, statoren kan ohmes med et multimeter, men jeg ved ikke med CDI/Tændspole.

Præcist hvordan har du målt CDI'en ?

Bare med et multimeter. Satte plus i tændhætten, og minus på der hvor der sidder et stik i CDI'en.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar


Forum spring: