Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner vil ikke starte
#49
(28-09-2012, 18:47)Jps Skrev: Dæleme en kedelig oplevelse Dulvf1 Ked af det.

Meget kedelig, men der er jo ikke andet end omkostninger ved at have et køretøj, så jeg kan jo lige så godt lære det på den hårde måde Blink med øjet
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(28-09-2012, 21:27)12V Skrev: Det er sku surt Ked af det

Måske kunne du spørge ham om han kunne montere et uoriginalt cylinderkit fra RMS f.eks.

De er rigtig fine, og koster ca. det halve af et original Piaggio kit, med mindre det tilbud allerede er med et uoriginal sæt.

Jeg kunne forestille mig, at han monterer originale dele. Men det er vel heller ikke lovligt at køre med uoriginal cylinder, eller tager jeg fejl? Ikke fordi jeg har noget imod at køre ulovligt, da udstødningen heller ikke er helt lovlig, men vil helst holde mig til lovlig cylinder i 50ccm, selvom motoren måske yder bedere med 70ccm osv.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#51
(28-09-2012, 21:51)dulvf1 Skrev: Meget kedelig, men der er jo ikke andet end omkostninger ved at have et køretøj, så jeg kan jo lige så godt lære det på den hårde måde Blink med øjet

Ja, jeg havde jo selv en del udgifter på min 1. Big, så kender det Grin. Men jeg rodede så selv med den.
Ivecar plus 2023.
Svar
#52
(28-09-2012, 21:55)Jps Skrev: Ja, jeg havde jo selv en del udgifter på min 1. Big, så kender det Grin. Men jeg rodede så selv med den.

Jeg ville også rigtig gerne rode med min egen scooter, og virkelig lære motor og det hele at kende, men ikke med hverdags scooteren, da jeg helst vil have noget at "øve" mig på. Jeg er derfor så heldig at jeg får en sonic af en ven, som ikke gider bruge den mere, og ikke gider rode med scootere mere, da han er 18. Så jeg får mig snart et lille projekt, fordi jeg vil prøve at få den til at køre Grin
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#53
(28-09-2012, 21:54)dulvf1 Skrev: Jeg kunne forestille mig, at han monterer originale dele. Men det er vel heller ikke lovligt at køre med uoriginal cylinder, eller tager jeg fejl? Ikke fordi jeg har noget imod at køre ulovligt, da udstødningen heller ikke er helt lovlig, men vil helst holde mig til lovlig cylinder i 50ccm, selvom motoren måske yder bedere med 70ccm osv.

Uoriginale dele såsom RMS er ikke lovligt at lære med, men de yder lige så meget som originalt. Jeg kørere selv med rms stempel, så jeg har heller ikke noget imod det!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(28-09-2012, 23:45)Ra1994gh Skrev: Uoriginale dele såsom RMS er ikke lovligt at lære med, men de yder lige så meget som originalt. Jeg kørere selv med rms stempel, så jeg har heller ikke noget imod det!

Det kunne jo også være en idé, men nu får jeg det skiftet til originale dele af en proffesionel.
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#55
Et cylinderskift tager 2 timer, hvis alt er rustet fast og du gør det første gang Smil

Jeg skiftede selv på min (for første gang) og det er SLET ikke så svært som det til tider gøres til Smil Bare man tager sig god tid, og eller har en smule logisk/mekanisk sans Smil hvilket også har resulteret i at jeg laver det meste på både bil og knallert selv Smil
Forstår dog godt dit valg Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#56
(30-09-2012, 19:15)Jacob k Skrev: Et cylinderskift tager 2 timer, hvis alt er rustet fast og du gør det første gang Smil

Jeg skiftede selv på min (for første gang) og det er SLET ikke så svært som det til tider gøres til Smil Bare man tager sig god tid, og eller har en smule logisk/mekanisk sans Smil hvilket også har resulteret i at jeg laver det meste på både bil og knallert selv Smil
Forstår dog godt dit valg Smil

Som jeg har sagt før, ville jeg også være frisk på at gøre det selv, hvis bare det ikke var min hverdags scooter, så jeg ikke behøvede være sikker på at det virkede første gang og sådan, fordi jeg har brug for den hver dag. Hvis det bare havde været en "for-sjov" scooter, som skulle laves, skulle der da overhoved heller ikke bruges penge på at køre til mekaniker med den, når alt hvad der er nødvendigt at vide, står på nettet, eller det er muligt at spørge til råds herinde Blink med øjet
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#57
Så fik man hentet den hjem igen i går. Mekanikeren havde per automatik skiftet den gamle cylinder ud med en RMS 50ccm cylinder, så det sparede mig lidt penge der Blink med øjet
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Hvad med den gamle cylinder, var den ridset til ukendelighed?
Svar
#59
(03-10-2012, 10:21)12V Skrev: Hvad med den gamle cylinder, var den ridset til ukendelighed?

Fuldstændig, desværre..
Gilera Runner 2004 - 27.000 km
Svar
#60
(03-10-2012, 08:40)dulvf1 Skrev: Så fik man hentet den hjem igen i går. Mekanikeren havde per automatik skiftet den gamle cylinder ud med en RMS 50ccm cylinder, så det sparede mig lidt penge der Blink med øjet

Jeg håber han tjekkede den oliepumpe også, det er en ret typisk grund til stempel vælger at gå til.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: