Svar: 305
Tråde: 23
Tilmeldt: Jan 2010
Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
(11-09-2012, 08:49)ClausG Skrev: Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år
Jeg er enig med dig Claus, det kan ikke betale sig at give en Comet en kæmpebehandling for måske en begrænset ekstra levetid.
Den nye Comet er jeg nok den sidste ejer af - jeg vil tro den lever 4-4½ år hvis jeg er heldig...
Hygge hejsa.
Svar: 305
Tråde: 23
Tilmeldt: Jan 2010
Hehe, en comet er en ganske fin scooter, den vejer ikke ret meget, er rimelig mobil, og så har den et fornuftigt lavt tyngdepunkt. Og så er den taknemmelig at holde kørende, den kræver sjældent det helt store af rep Jeg er også på udkig efter en "ny" til min kone, så vi har en reserve, når hendes Comet heller ikke kan holde rusten bort mere.
Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(11-09-2012, 14:03)ClausG Skrev: Hehe, en comet er en ganske fin scooter, den vejer ikke ret meget, er rimelig mobil, og så har den et fornuftigt lavt tyngdepunkt. Og så er den taknemmelig at holde kørende, den kræver sjældent det helt store af rep Jeg er også på udkig efter en "ny" til min kone, så vi har en reserve, når hendes Comet heller ikke kan holde rusten bort mere.
Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.
Den er alt for lille til mig, men den er flot.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
(11-09-2012, 14:03)ClausG Skrev: Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.
Der er jeg helt enig med dig, jeg synes også det er en sjov lille maskine
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
11-09-2012, 20:47
(Dette opslag var sidst ændret: 12-09-2012, 13:01 af Skimester.)
Den er i hvert fald taknemligt nem at reparere på og kører også fint til det sidste.
Jeg kan nævne:
- nem adgang til tændrør.
- nem olieopfyldning.
- angang til benzintank er låst inde under sædet.
- batteri, udstødning, cylinder og stempel kan nemt nås oppe fra når sædet er fjernet.
Osv.
Det eneste minus jeg lige kan nævne er, at man skal afmontere udstødningen for at afmontere baghjulet.
Hygge hejsa.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(11-09-2012, 20:47)Skimester Skrev: Den er i hvert fald taknemligt nem at reparere på og kører også fint til det sidste.
Jeg kan nævne:
- nem adgang til tændrør.
- nem olieopfyldning.
- angang til benzintank er låst inde under sædet.
- batteri, udstødning, cylinder og stempel kan nemt nås oppe fra når sædet er fjernet.
osv.
Det eneste minus jeg lige kan nævne er, at man skal afmontere udstødningen for at afmontere baghjulet.
Det sidste vil være et stort plus i min bog. Som det er med min Big kan man ikke nemt komme til, uden at olietanken fjernes, så det er bøvlet. Så må ned og kravle, hvilket er træls for ryggen.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(11-09-2012, 23:49)K. Hansen Skrev: Det sidste vil være et stort plus i min bog. Som det er med min Big kan man ikke nemt komme til, uden at olietanken fjernes, så det er bøvlet. Så må ned og kravle, hvilket er træls for ryggen.
Det er fordi din motor er vandret. Modsat cometen og fx speedfight så er deres cylinder lodret. Og det kan jeg faktisk også lide.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 305
Tråde: 23
Tilmeldt: Jan 2010
Jeg har netop i dag hugget en comet op, hvor stellet faktisk er noget af det eneste der er i nogenlunde stand Der var meget lidt rust på. Motoren har jeg ikke fået kigget igennem endnu, men alt hvad der hedder plastikskjolde var smadret på den. Men under 40 minutter, så var alt pillet fra hinanden, totalt strippet, så jeg kan vurdere den som projekt.
Det er altså en taknemmelig scooter at rode med, så jeg kan godt forstå at folk er glade for deres Comet. Kan man leve med de små hjul og dens forholdsvis lille motor, så er det en fantastisk scooter. Men tuninsgprojekt på sådan en, skal man nok afholde sig fra Det er hverken bremser eller motor helt bygget til.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Jeg har haft hjulpet en ven med at ordne en Comet, hvor vi havde alt af stellet, hængt det op, slebet det hele ned med sandpapir og så givet det Hammerite metalmaling, men der kom rustbobler nogle steder igen, så jeg må sige at man hellere skal slibe for meget end for lidt, når man gør sådan noget.
Det tog os forresten 4 timer, hvis jeg husker rigtigt
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(20-09-2012, 15:40)Baddi Skrev: Jeg har haft hjulpet en ven med at ordne en Comet, hvor vi havde alt af stellet, hængt det op, slebet det hele ned med sandpapir og så givet det Hammerite metalmaling, men der kom rustbobler nogle steder igen, så jeg må sige at man hellere skal slibe for meget end for lidt, når man gør sådan noget.
Det tog os forresten 4 timer, hvis jeg husker rigtigt
Det kan ikke betale sig at slibe det du kommer simpelhen ikke dybt nok..
Smid den ind til en sandblæser/glasblæser
Og sig du gerne vil have det her blæst og han kan få lidt til kaffekassen.
Så koster det ikke en skid og så er det "rent"
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(11-09-2012, 08:49)ClausG Skrev: Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år
En tynd oliebaseret rustbeskyttelse kan altså ikke "lukke rust inde". Tværtom vil den bremse rusten. Sandt er det, at et tykt lag som kun lukker næsten tæt kan være en fælde for rust.
Venligst Erik.
|