Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cometen er død - leve længe den nye Comet !!
#13
Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(11-09-2012, 08:49)ClausG Skrev: Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år Smil

Jeg er enig med dig Claus, det kan ikke betale sig at give en Comet en kæmpebehandling for måske en begrænset ekstra levetid.
Den nye Comet er jeg nok den sidste ejer af Cool - jeg vil tro den lever 4-4½ år hvis jeg er heldig... Griner
Hygge hejsa.
Svar
#15
Hehe, en comet er en ganske fin scooter, den vejer ikke ret meget, er rimelig mobil, og så har den et fornuftigt lavt tyngdepunkt. Og så er den taknemmelig at holde kørende, den kræver sjældent det helt store af rep Smil Jeg er også på udkig efter en "ny" til min kone, så vi har en reserve, når hendes Comet heller ikke kan holde rusten bort mere.
Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den Smil
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.
Svar
#16
(11-09-2012, 14:03)ClausG Skrev: Hehe, en comet er en ganske fin scooter, den vejer ikke ret meget, er rimelig mobil, og så har den et fornuftigt lavt tyngdepunkt. Og så er den taknemmelig at holde kørende, den kræver sjældent det helt store af rep Smil Jeg er også på udkig efter en "ny" til min kone, så vi har en reserve, når hendes Comet heller ikke kan holde rusten bort mere.
Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den Smil
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.

Den er alt for lille til mig, men den er flot.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#17
(11-09-2012, 14:03)ClausG Skrev: Folk kan enten lide Comet'en eller også hader de den Smil
Jeg personligt synes det er en sjov lille maskine.

Der er jeg helt enig med dig, jeg synes også det er en sjov lille maskine Grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Den er i hvert fald taknemligt nem at reparere på og kører også fint til det sidste.

Jeg kan nævne:
- nem adgang til tændrør.
- nem olieopfyldning.
- angang til benzintank er låst inde under sædet.
- batteri, udstødning, cylinder og stempel kan nemt nås oppe fra når sædet er fjernet.
Osv.

Det eneste minus jeg lige kan nævne er, at man skal afmontere udstødningen for at afmontere baghjulet.
Hygge hejsa.
Svar
#19
(11-09-2012, 20:47)Skimester Skrev: Den er i hvert fald taknemligt nem at reparere på og kører også fint til det sidste.

Jeg kan nævne:
- nem adgang til tændrør.
- nem olieopfyldning.
- angang til benzintank er låst inde under sædet.
- batteri, udstødning, cylinder og stempel kan nemt nås oppe fra når sædet er fjernet.
osv.

Det eneste minus jeg lige kan nævne er, at man skal afmontere udstødningen for at afmontere baghjulet.

Det sidste vil være et stort plus i min bog. Som det er med min Big kan man ikke nemt komme til, uden at olietanken fjernes, så det er bøvlet. Så må ned og kravle, hvilket er træls for ryggen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#20
(11-09-2012, 23:49)K. Hansen Skrev: Det sidste vil være et stort plus i min bog. Som det er med min Big kan man ikke nemt komme til, uden at olietanken fjernes, så det er bøvlet. Så må ned og kravle, hvilket er træls for ryggen.

Det er fordi din motor er vandret. Modsat cometen og fx speedfight så er deres cylinder lodret. Og det kan jeg faktisk også lide.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#21
Jeg har netop i dag hugget en comet op, hvor stellet faktisk er noget af det eneste der er i nogenlunde stand Smil Der var meget lidt rust på. Motoren har jeg ikke fået kigget igennem endnu, men alt hvad der hedder plastikskjolde var smadret på den. Men under 40 minutter, så var alt pillet fra hinanden, totalt strippet, så jeg kan vurdere den som projekt.

Det er altså en taknemmelig scooter at rode med, så jeg kan godt forstå at folk er glade for deres Comet. Kan man leve med de små hjul og dens forholdsvis lille motor, så er det en fantastisk scooter. Men tuninsgprojekt på sådan en, skal man nok afholde sig fra Smil Det er hverken bremser eller motor helt bygget til.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg har haft hjulpet en ven med at ordne en Comet, hvor vi havde alt af stellet, hængt det op, slebet det hele ned med sandpapir og så givet det Hammerite metalmaling, men der kom rustbobler nogle steder igen, så jeg må sige at man hellere skal slibe for meget end for lidt, når man gør sådan noget. Blink med øjet

Det tog os forresten 4 timer, hvis jeg husker rigtigt Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#23
(20-09-2012, 15:40)Baddi Skrev: Jeg har haft hjulpet en ven med at ordne en Comet, hvor vi havde alt af stellet, hængt det op, slebet det hele ned med sandpapir og så givet det Hammerite metalmaling, men der kom rustbobler nogle steder igen, så jeg må sige at man hellere skal slibe for meget end for lidt, når man gør sådan noget. Blink med øjet

Det tog os forresten 4 timer, hvis jeg husker rigtigt Grin

Det kan ikke betale sig at slibe det du kommer simpelhen ikke dybt nok..
Smid den ind til en sandblæser/glasblæser
Og sig du gerne vil have det her blæst og han kan få lidt til kaffekassen.
Så koster det ikke en skid og så er det "rent"
Svar
#24
(11-09-2012, 08:49)ClausG Skrev: Jeg ville ikke turde give den "undervognsbehandling", end ikke den tynde af dem. Du risikerer at du lukker begyndende rust inde, og dermed gør mere skade end gavn. Er der begyndende rust, så er der kun den lange vej, at strippe comet'en, og få begahndlet og malet stellet.
Det kan dog på ingen måde betale sig rent økonomisk, der er det vist bedre at lade det være som det er, og så købe en ny comet igen om 5-6 år Smil

En tynd oliebaseret rustbeskyttelse kan altså ikke "lukke rust inde". Tværtom vil den bremse rusten. Sandt er det, at et tykt lag som kun lukker næsten tæt kan være en fælde for rust.

Venligst Erik.
Svar


Forum spring: