Søg Garagen Hej Gæst! Register

Standard udstødning på 70cc cylinder?
#1
Ja, jeg mener jo det ikke går, men vil lige høre om det egentlig er muligt at sætte en lovlig udstødning på en 70cc cylinder?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(05-09-2012, 08:52)K. Hansen Skrev: Ja, jeg mener jo det ikke går, men vil lige høre om det egentlig er muligt at sætte en lovlig udstødning på en 70cc cylinder?

Det er muligt men ikke tilrådeligt, idet scooteren så ikke kommer af med kraften, så at sige. Dvs. farten bliver jo lavere, end med en tunudstødning. Optrækket ryger sikkert også, en tur. Og hvis det er en lovlig udstødning med "kat" i, brænder den sikkert af (falder sammen). Er den lovlige udstødning uden "kat" er det en lidt anden sag, men farten/optrækket vil blive lavere.

Jeg har ikke selv prøvet at køre med lovlig udstødning på hverken en 50cc eller 70cc tuncylinder, af samme årsag, som det jeg beskriver ovenfor.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Det tænkte jeg nok Smil Min venindes Big er nemlig med 70cc cylle, og hun overvejer at få en lovlig udstødning på. Men jeg sagde faktisk det samme som du siger nu, men var egentlig usikker. Men det er jo logisk nok.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(05-09-2012, 09:24)K. Hansen Skrev: Det tænkte jeg nok Smil Min venindes Big er nemlig med 70cc cylle, og hun overvejer at få en lovlig udstødning på. Men jeg sagde faktisk det samme som du siger nu, men var egentlig usikker. Men det er jo logisk nok.

I kan jo prøve, for at "få syn for sagen" Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(05-09-2012, 09:28)Jps Skrev: I kan jo prøve, for at "få syn for sagen" Blink med øjet.

Nej du... det er kke nødvendigt Blink med øjet

Har en 50cc cylinder liggende, jeg vil se om jeg kan få en ven til at vandslibe, den har en ridse efter en varmesætning, og så må vi jo skifte cylinderSmil

Og ja, ved godt jeg skal have et andet stempel osse Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(05-09-2012, 09:31)K. Hansen Skrev: Nej du... det er kke nødvendigt Blink med øjet

Har en 50cc cylinder liggende, jeg vil se om jeg kan få en ven til at vandslibe, den har en ridse efter en varmesætning, og så må vi jo skifte cylinderSmil

Og ja, ved godt jeg skal have et andet stempel osse Blink med øjet

Hvis ridsen ikke er dyb, og ligeså på stemplet, kan det være nok at slibe med vandslibepapir/smergellærred og skifte stempelringene, forudsat at ridserne ikke er ind over rillerne til ringene.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
(05-09-2012, 09:35)Jps Skrev: Hvis ridsen ikke er dyb, og ligeså på stemplet, kan det være nok at slibe med vandslibepapir/smergellærred og skifte stempelringene, forudsat at ridserne ikke er ind over rillerne til ringene.

Tja stemplet var bogstavelig talt eksploderet i mange stykker så det dur ikkeSmil

Ridsen virker ikke så dyb umiddelbart, men min ven kan se det bedre end jeg.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
(05-09-2012, 09:39)K. Hansen Skrev: Tja stemplet var bogstavelig talt eksploderet i mange stykker så det dur ikkeSmil

Ridsen virker ikke så dyb umiddelbart, men min ven kan se det bedre end jeg.

Du kan da lime det sammen Blink med øjet Grin. Og hvis ridsen kan mærkes med en negl, kan den være for dyb.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
(05-09-2012, 09:43)Jps Skrev: Du kan da lime det sammen Blink med øjet Grin. Og hvis ridsen kan mærkes med en negl, kan den være for dyb.

Ja, du er fuld af gode ideer hvad, mr. Mox??

Grøn grinGrøn grin

Har ikke mærket efter men kan jeg da hurtigt gøre, den ligger ude under sædet på min scooter. Pillede den af min anden venindes da hendes Big varmesatte sig for nogle måneder siden.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har lige tjekket den og den ene ridse er pænt dyb, der er to mindre som jeg ikke kan mærke. Desuden er udstødningsporten pænt meget sodet til, så har nok været grunden til varmesætningen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
(05-09-2012, 09:52)K. Hansen Skrev: Har lige tjekket den og den ene ridse er pænt dyb, der er to mindre som jeg ikke kan mærke. Desuden er udstødningsporten pænt meget sodet til, så har nok været grunden til varmesætningen.

Hvis den er pæn dyb, som du skriver er det ikke sikkert den kan reddes. Men det selvfølgelig et forsøg værd.
Grunden til varmesætning er som regel for lille dyse, men hvis udstødningsporten er delvis lukket af sod oppe mod stemplet, kan det også ske.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(05-09-2012, 09:56)Jps Skrev: Hvis den er pæn dyb, som du skriver er det ikke sikkert den kan reddes. Men det selvfølgelig et forsøg værd.
Grunden til varmesætning er som regel for lille dyse, men hvis udstødningsporten er delvis lukket af sod oppe mod stemplet, kan det også ske.

Det er den. Når jeg kommer hjem kan jeg tage et godt billede af den og lægge op her.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: