Søg Garagen Hej Gæst! Register

Varmesætning Cpi Oliver
#1
Hej alle

Jeg har en lovlig Cpi Oliver fra 2005, der er ny cylinder + Stempel TNT40 mm,Ny oliepumpe,ny udstødning,karburator er renset og dyssen er en 56, udenvidere har jeg lige smidt 5,5 gr ruller i. og den kører sgu omkring de 45-50 stykker og optrækket er godt.....Meen så blir lortet varmt og cylinderen varmesætter sigGrøn grin....og olien jeg kører med er fuldsyntetisk 2 takts, så det er ikke det. Men er der nogle her som som har været ude for noget lign eller ved hva der er galt????

det garanteret en lille bagatel, men er ved at blive pænt tosset over det....3 stempler + 1 cylle er gået tabt. og jeg tænker lortet er jo lovlig og mange scooter inkl Cpi'en kører jo snildt de 60 km't med standard olie pumpe, og ingen problemer når den blir varm!!

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(17-08-2012, 20:33)fetter79 Skrev: Hej alle

Jeg har en lovlig Cpi Oliver fra 2005, der er ny cylinder + Stempel TNT40 mm,Ny oliepumpe,ny udstødning,karburator er renset og dyssen er en 56, udenvidere har jeg lige smidt 5,5 gr ruller i. og den kører sgu omkring de 45-50 stykker og optrækket er godt.....Meen så blir lortet varmt og cylinderen varmesætter sigGrøn grin....og olien jeg kører med er fuldsyntetisk 2 takts, så det er ikke det. Men er der nogle her som som har været ude for noget lign eller ved hva der er galt????

det garanteret en lille bagatel, men er ved at blive pænt tosset over det....3 stempler + 1 cylle er gået tabt. og jeg tænker lortet er jo lovlig og mange scooter inkl Cpi'en kører jo snildt de 60 km't med standard olie pumpe, og ingen problemer når den blir varm!!

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

For det første er det ikke det bedste kvalitet stempel du har fået fat i, men det burde nu heller ikke være årsagen til varmesætning, hvis alt andet er i orden. Jeg ville tjekke at oliepumpen rent faktisk virker, og at olien når ind til stemplet. For det andet, så ved du nok, at ny cylinder + stempel skal køres til, det vil bl.a. sige at man ikke må give fuld gas i længere strækning det første stykke tid, eller som nogen også mener slet ikke nærme sig fuld gas det første stykke tidBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
ja cylinderen er os fra TnT....venter os bare på at min originale er færdig med rep. hvordan ville du teste om oliepumpen virker ordentligt??? tænker at tage den slange fra olie pumpe til karburator af og så lige starte den et øjeblik og så se om den overhovedet gir noget. og har kørt 300 med ekstra olie, dog har jeg ikke overholdt ½ gas reglen. men burde ikke ha den store betydning Smil

Du bedes venligst læse vores regler, ang. stort startbogstav (§2).
Svar
#4
Nu er det jo sådan at med en varmesætning på 2takts maskiner så er det 90% af gangene fordi den køre for tynd, så ud med tændrøret kik på den, farven skal være som kaffe med mælk eller cocio om man vil, grå/hvid er alt for varmt og den sætter sig, sort er for fed.

Hvis den er hvid så i med en størrer dyse og prøv igen et par kilometer, ud med røret og kik igen osv osv.

Mvh René
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#5
(18-08-2012, 08:39)René 7620 Skrev: Nu er det jo sådan at med en varmesætning på 2takts maskiner så er det 90% af gangene fordi den køre for tynd, så ud med tændrøret kik på den, farven skal være som kaffe med mælk eller cocio om man vil, grå/hvid er alt for varmt og den sætter sig, sort er for fed.

Hvis den er hvid så i med en størrer dyse og prøv igen et par kilometer, ud med røret og kik igen osv osv.

Mvh René

Der skal nyt tændrør for hver gangBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(18-08-2012, 10:18)Ra1994gh Skrev: Der skal nyt tændrør for hver gangBlink med øjet

Ikke nødvendigt hvis tændrøret ikke har været druknet Blink med øjet
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#7
(18-08-2012, 03:05)Ra1994gh Skrev: For det første er det ikke det bedste kvalitet stempel du har fået fat i, men det burde nu heller ikke være årsagen til varmesætning, hvis alt andet er i orden. Jeg ville tjekke at oliepumpen rent faktisk virker, og at olien når ind til stemplet. For det andet, så ved du nok, at ny cylinder + stempel skal køres til, det vil bl.a. sige at man ikke må give fuld gas i længere strækning det første stykke tid, eller som nogen også mener slet ikke nærme sig fuld gas det første stykke tidBlink med øjet

Du har måske prøvet TNT kittet?

Tjek om vacum slangen sidder i klemme. Det kom jeg til at gøre så den sad i klemme imellem stellet og sædekassen, hvilket medførte at den satte sig så snart jeg kørte på den (Da den ikke fik benzin)

Prøv at tjekke det Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
jeps har jeg tjekket:-) har os fundet fejlen på den....fandt ud af pumpen ikke sad skruet ordentligt fast ind til motorblokken, og den har muligvis ikke blevet drevet korrekt af drivhjulet (det i plastik). og så var der overhovedet ikke smurt med varmefast fedt på og i omkring drivhjulet. (det vigtigt at der er smørrelse der, og helst noget varmebestandigt fedt.) og så fulgte jeg guiden som stod under 2 takter/oliepumpe på siden her mht montering, justering,udluftning osv:-) og det virkede sgu, nu kommer der olie ud af slangen op til karburator......og røg ud af potten:-)...griner...og ja, Jacob jeg kører med TNT cylinderen. Dog ikke stemplet da det desværre gik tabt i kampen med varmesætning.
Svar
#9
(21-08-2012, 16:32)fetter79 Skrev: jeps har jeg tjekket:-) har os fundet fejlen på den....fandt ud af pumpen ikke sad skruet ordentligt fast ind til motorblokken, og den har muligvis ikke blevet drevet korrekt af drivhjulet (det i plastik). og så var der overhovedet ikke smurt med varmefast fedt på og i omkring drivhjulet. (det vigtigt at der er smørrelse der, og helst noget varmebestandigt fedt.) og så fulgte jeg guiden som stod under 2 takter/oliepumpe på siden her mht montering, justering,udluftning osv:-) og det virkede sgu, nu kommer der olie ud af slangen op til karburator......og røg ud af potten:-)...griner...og ja, Jacob jeg kører med TNT cylinderen. Dog ikke stemplet da det desværre gik tabt i kampen med varmesætning.

Nu var mit spørgsmål ikke henvendt til dig Smil - Jeg mener bare at TNT kittet faktisk ikke er helt skidt! Min kører 70-75 km/t med det Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: