Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp mig med TinyXp.
#1
Hej BS,

Jeg har brug for jeres hjælp. Denne gang med noget computer relateret. Har prøvet nu i et stykke tid at få installeret TinyXp på min computer, men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den skide computer til at boote fra CD eller USB. Har prvøet både at lægge TinyXp ISO'en over på mit USB drev og endda brændt den over på 2 cder. Nogen forslag? Dårligt image?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Chr1stoffer Skrev:Hej BS,

Jeg har brug for jeres hjælp. Denne gang med noget computer relateret. Har prøvet nu i et stykke tid at få installeret TinyXp på min computer, men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den skide computer til at boote fra CD eller USB. Har prvøet både at lægge TinyXp ISO'en over på mit USB drev og endda brændt den over på 2 cder. Nogen forslag? Dårligt image?

Er der ikke en MD5 sum du kan tjekke?
Du kan jo feks tjekke image'et via Daemon Tools for at se om det virker det.
Ellers må du brænde det forkert?
Svar
#3
Kan ikke se hvordan jeg kan brænde en ISO forkert. Har brændt milliarder af ISO's før denne her og har aldrig oplevet de problemer. Med DT får jeg bare muligheden for at tjekke indholdet af imaget, og der ligger div. mapper og en imagefil kaldet "boot".

EDIT: Når det er sagt, så vil jeg da ikke udelukke at jeg måske har brændt den forkert, men jeg tror mere på et dårligt image.
Svar
#4
Chr1stoffer Skrev:Kan ikke se hvordan jeg kan brænde en ISO forkert. Har brændt milliarder af ISO's før denne her og har aldrig oplevet de problemer. Med DT får jeg bare muligheden for at tjekke indholdet af imaget, og der ligger div. mapper og en imagefil kaldet "boot".

EDIT: Når det er sagt, så vil jeg da ikke udelukke at jeg måske har brændt den forkert, men jeg tror mere på et dårligt image.

Derfor du skal have tjekket MD5 summen, hvis muligt.
Ellers hent da et nyt image, hvad fylder de nu her, 150mb approx?

Har du kørt med TinyXP førhen? Har overvejet at prøve den men har aldrig fået taget mig sammen Blink med øjet
Svar
#5
Har aldrig prøvet det, men min ven fortalte mig at han havde installeret det og at det kørte skide hurtigt. Han sagde hans startup tid var blevet reduceret til 15sek haha.

Selvfølgelig kunne jeg da hente et nyt image, men nu havde jeg det jo lige også ville jeg lige se, men der er vel intet andet at gøre. Mht. det med MD5 det har jeg desværre ikke tjek på, men googler det da lige.

En lille update. Har ikke mulighed for at tjekke MD5 for jeg fik linket af min ven, og han er ikke til at få fat i lige pt. på MSN.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: