Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggo NRG 2001
#13
Energy Skrev:Samme type speedo som mit (orange rpm.-tæller).

DT står for, at den er luftkølet og har tromlebremse bag.

Den du linker til har også Extreme skjolde, han har sikkert byttet lidt rundt. 2001 MC3 har kun sorte fælge, siden blev de både røde og blå.

Fordelen ved scooteren jeg har fået er:
Den var billig og reparatøren havde skrevet i servicebogen km antal da konsollen mm blev skiftet, hvordan kunne du forresten se at det ikke var den originale speedometer der sad på den? Der er ikke meget at se på det ene billede jeg har af den.

Nå tilbage til emnet, ved reparationen blev den rustbehandlet, jeg blev fandens beskidt da jeg havde fronten af den igår da jeg monterede tyverialarmen fra PMXén.

Manden var godt 60 år gammel og perfektionist ang. vedligeholdelse og opbevaring af scooteren når han ikke kørte på den.

Den var sådan smurt ind i vinylforsegler eller hvad det hedder, det er snart ikke til at holde sig på den uden at blive smidt af det glatte skidt.

Bagdelen:
Hvis jeg skal have fat i noget til speedometerkonsollen og fronten, kan jeg forestille mig at det bliver besværligt, er speedometerkablet det samme på de to modeller, hvad med forlygten?

Køremæssigt set, så er den mere behagelig end PMXén, lyset er ikke så godt, mekanisk er den mere solid bygget, og detaljerne i plastiksamlinger mm er meget bedre, udstødningen er færdig, men ny er på vej.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Lund Skrev:Fordelen ved scooteren jeg har fået er:
Den var billig og reparatøren havde skrevet i servicebogen km antal da konsollen mm blev skiftet, hvordan kunne du forresten se at det ikke var den originale speedometer der sad på den? Der er ikke meget at se på det ene billede jeg har af den.

Nå tilbage til emnet, ved reparationen blev den rustbehandlet, jeg blev fandens beskidt da jeg havde fronten af den igår da jeg monterede tyverialarmen fra PMXén.

Manden var godt 60 år gammel og perfektionist ang. vedligeholdelse og opbevaring af scooteren når han ikke kørte på den.

Den var sådan smurt ind i vinylforsegler eller hvad det hedder, det er snart ikke til at holde sig på den uden at blive smidt af det glatte skidt.

Bagdelen:
Hvis jeg skal have fat i noget til speedometerkonsollen og fronten, kan jeg forestille mig at det bliver besværligt, er speedometerkablet det samme på de to modeller, hvad med forlygten?

Køremæssigt set, så er den mere behagelig end PMXén, lyset er ikke så godt, mekanisk er den mere solid bygget, og detaljerne i plastiksamlinger mm er meget bedre, udstødningen er færdig, men ny er på vej.

Jeg kunne se den høje sølvgrå kant på speedo stikke op, det kan man ikke på MC3 speedo'et, der er mere fladt.

Det er samme instrumentering (pasform) og styrskjold på MC3 og Extreme, og de deler derfor samme kabler og ledninger.
Extremen har bare en anden front med mindre lygteglas og huller ovenover.

Lyder som om den er sund og rask, det er efterhånden ved at være svært at finde en 2001 MC3'er, der ikke ligner bæ.
Svar
#15
Energy Skrev:Jeg kunne se den høje sølvgrå kant på speedo stikke op, det kan man ikke på MC3 speedo'et, der er mere fladt.

Det er samme instrumentering og styrskjold på MC3 og Extreme, og deer derfor samme kabler og ledninger.
Extremen har bare en anden front med mindre lygteglas og huller ovenover.

Lyder som om den er sund og rask, det er efterhånden ved at være svært at finde en 2001 MC3'er, der ikke ligner bæ.

Dvs det er samme instrumenter der sidder i de to men bare en sølvkant der rager op i luften?
Ok så er det bare forlygten jeg skal passe på med hvis den går i udu, resten skulle være ens.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#16
Lund Skrev:Dvs det er samme instrumenter der sidder i de to men bare en sølvkant der rager op i luften?
Ok så er det bare forlygten jeg skal passe på med hvis den går i udu, resten skulle være ens.
Ja, rent virkningsmæssigt så at sige, der er bare en layout forskel.
Selve fronten er anderledes med de små udskårede huller, og de dækkende lygteglas mindre, men lygterne bagved er shjv. ens.

Nåja, så er frontgrillen også sin egen på Extremen.
Svar
#17
Undskyld jeg bryder ind i samtalen her(og tillykke med NRG'en Lund) Smil. Men er det slet ikke muligt at få en parabol eller et pæresæt, der kan give et ordentligt lys på NRG'en??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Energy Skrev:Ja, rent virkningsmæssigt så at sige, der er bare en layout forskel.
Selve fronten er anderledes med de små udskårede huller, og de dækkende lygteglas mindre, men lygterne bagved er shjv. ens.

Nåja, så er frontgrillen også sin egen på Extremen.

Javel så kan det godt være den originale lygte der sidder bagved frontskjoldet?

C Reinhard var sq ellers ikke lette at snakke med, de mente det var besværligt at hjælpe mig med at tjekke scooteren, men da jeg gav stelnummer og forhandlerens navn og adresse, hjalp det lidt på den negative stemning, jeg ville dobbelttjekke da jeg kender forhandlere der vitterligt har solgt 45ére for at være 30ér.

Peugeot Danmark derimod er meget lettere at snakke med, knægten købte en gammel speedfight for et års tid siden her i lokalområdet, da vi ville finde ud af hvad det var for en satan, skrev jeg bare en mail til dem, der gik mindre end en time, så kom der besked om hvad det var for en fætter, hvor og hvornår den var solgt.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#19
Jps Skrev:Undskyld jeg bryder ind i samtalen her(og tillykke med NRG'en Lund) Smil. Men er det slet ikke muligt at få en parabol eller et pæresæt, der kan give et ordentligt lys på NRG'en??

Tak.
Jeg ved man kan få halo halo halo stop nu det pjat! halogenpærer til den, det er samme pære som en gammel Hot 50, men om det giver mere og bedre lys, aner jeg ikke, tror nok Energy har opgivet.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#20
Lund Skrev:Javel så kan det godt være den originale lygte der sidder bagved frontskjoldet?

C Reinhard var sq ellers ikke lette at snakke med, de mente det var besværligt at hjælpe mig med at tjekke scooteren, men da jeg gav stelnummer og forhandlerens navn og adresse, hjalp det lidt på den negative stemning, jeg ville dobbelttjekke da jeg kender forhandlere der vitterligt har solgt 45ére for at være 30ér.

Peugeot Danmark derimod er meget lettere at snakke med, knægten købte en gammel speedfight for et års tid siden her i lokalområdet, da vi ville finde ud af hvad det var for en satan, skrev jeg bare en mail til dem, der gik mindre end en time, så kom der besked om hvad det var for en fætter, hvor og hvornår den var solgt.

Ja, lygten kan i princippet sagtens være den orig.

Jeg tror egentlig bare jeg ville havet kontaktet politiet og hørt om den havde været indregistreret eller ej, så er man ihvertfald sikker.
Svar
#21
Jps Skrev:Undskyld jeg bryder ind i samtalen her(og tillykke med NRG'en Lund) Smil. Men er det slet ikke muligt at få en parabol eller et pæresæt, der kan give et ordentligt lys på NRG'en??
Nej, den historie har vi været igennem så mange gange, og det er altid endt med, at spændingsregulatoren ikke tillader mere strøm ud til lygterne end de får i forvejen, og desuden er parabolerne ueffektive så en evt. skarpere pære bare ville give et diffust lys som man ikke kan bruge til noget.

Eneste fornuftige imo. ville være en batteridrevet spot af en slags som kunne bruges til langt lys, og så må man bare sørge for at der er strøm på batteriet, det har jeg tænkt på at lave, er bare ikke kommet videre... :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Energy Skrev:Ja, lygten kan i princippet sagtens være den orig.

Jeg tror egentlig bare jeg ville havet kontaktet politiet og hørt om den havde været indregistreret eller ej, så er man ihvertfald sikker.

Den mulighed var der ikke hvis den havde været solgt som 30ér, men oprindelig havde været en 45ér, så var den jo aldrig været indregistreret, og så var fanden løs.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#23
Energy Skrev:det har jeg tænkt på at lave, er bare ikke kommet videre... :?

Kan du så komme igang!
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#24
Lund Skrev:Den mulighed var der ikke hvis den havde været solgt som 30ér, men oprindelig havde været en 45ér, så var den jo aldrig været indregistreret, og så var fanden løs.
Ja, så skulle den (en 45'er) være solgt fra helt ny som 30'er.
Havde engang en Axis på den måde... :oops:
Svar


Forum spring: