Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løsne slangeløse dæk.
#1
Jeg er begyndt at skifte mine scooterdæk selv, har gjort det en del gange på det sidste. Før troede jeg det var alt for svært, så jeg turde ikke selv.
Det største problem plejer at være at bryde dækket løs fra den "vulst" den sidder fast og tæt på. Ofte kan man hoppe på dækkanten med en træsko, men især lavprofildæk er svære at løsne.

En simpel opstilling som denne gør opgaven til en leg:

   

Tror ikke den kræver den store forklaring? Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg pleier at legge en 2x4 på dekket, og kjøre bilen opp på den.
Svar
#3
Jeg skal give 100 Kr for at å skiftet et dæk, og så får jeg en ventil med Smil

Gider ikke og rode med det Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Har lige prøvet og kunne ikke med lavprofil dæk, men mit bagdæk på min Baotian kunne jeg sagtens Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Jeg synes det største problem er at få dæk med små profiler til at springe på plads. At få det gamle af/nye på er intet problem.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-09-2013, 22:52)Modvind Skrev: Jeg synes det største problem er at få dæk med små profiler til at springe på plads. At få det gamle af/nye på er intet problem.

Jeg plejer at smøre godt med silikone på, ud med ventilen og fuld tryk på kompressoren mens jeg hiver op og ned i fælget. Så plejer de at springe på plads med et knald.
Svar
#7
(07-09-2013, 11:33)12V Skrev: Jeg plejer at smøre godt med silikone på, ud med ventilen og fuld tryk på kompressoren mens jeg hiver op og ned i fælget. Så plejer de at springe på plads med et knald.


Det må jeg prøve næste gang. Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#8
(07-09-2013, 11:33)12V Skrev: Jeg plejer at smøre godt med silikone på, ud med ventilen og fuld tryk på kompressoren mens jeg hiver op og ned i fælget. Så plejer de at springe på plads med et knald.

Jeg bruger tit en lille forstøver(kan evt. købes i bilteam) med opvaskemidel i og lidt vand eller bruger jeg det lim man bruger til at lappe med og så en lille pensel til og smøger dæk kanten med.
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar


Forum spring: