Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til Sachs Madass - Fjerne begrænsningen
#1
Hej med jer Smil
Har en madass, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp...
Har forsøgt om det kunne lade sig gøre at deaktivere begrænsningen i CDI, men har ikke kunne få det til at virke... Nogen der har nogle gode råd/ fif...
PS. er ret meget newbie mht tun mv., men skal ikke have forklaret ting alt for mange gange før de sidder :wink:
PPS. Nogen der ved hvor man kan få reservedele/ alternative reservedele (på Fyn)
Snart jinlun retro B-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Psycrow Skrev:Hej med jer Smil
Har en madass, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp...
Har forsøgt om det kunne lade sig gøre at deaktivere begrænsningen i CDI, men har ikke kunne få det til at virke... Nogen der har nogle gode råd/ fif...
PS. er ret meget newbie mht tun mv., men skal ikke have forklaret ting alt for mange gange før de sidder :wink:
PPS. Nogen der ved hvor man kan få reservedele/ alternative reservedele (på Fyn)

er det en af dem som har en ekstra begrænser siddende, eller er den bare begrænset i CDIén, det har meget at sige?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Det var et godt spørgsmål...
Så vidt jeg ved, er den kun begrænset over CDI... Nogen forslag til hvordan jeg finder ud af om der er andre begrænsninger?
PS. Har prøvet at lege lidt med et voltmeter på CDI, ved at gå ud fra guiden til Listo'ens CDI, men har ikke kunne finde "problemet" :?
Snart jinlun retro B-)
Svar
#4
Psycrow Skrev:Det var et godt spørgsmål...
Så vidt jeg ved, er den kun begrænset over CDI... Nogen forslag til hvordan jeg finder ud af om der er andre begrænsninger?
PS. Har prøvet at lege lidt med et voltmeter på CDI, ved at gå ud fra guiden til Listo'ens CDI, men har ikke kunne finde "problemet" :?

Jep kig her http://www.4stroke.dk/readarticle.php?article_id=26
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
SUPER Grin har ikke kunne finde et diagram nogen steder...
Må straks igang med at rode lidt med cyklen
Snart jinlun retro B-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Psycrow Skrev:SUPER Grin har ikke kunne finde et diagram nogen steder...
Må straks igang med at rode lidt med cyklen

Du kunne jo bare have spurgt hehe
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Psycrow Skrev:SUPER Grin har ikke kunne finde et diagram nogen steder...
Må straks igang med at rode lidt med cyklen

Glemte at sige, hvis du går på linket, under presse, der er alt i manualer mm, det er jo også det sted man leder først hehe http://madass.dk/
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Super Smil
Den side eksisterede bare ikke da jeg købte den i sin tid (for 2 år siden)
Overvejer at opgive at gøre noget ved cyklen og købe nyt... Er aldrig blevet så skuffet over et køb som da jeg købte den... Græder
Snart jinlun retro B-)
Svar
#9
Psycrow Skrev:Super Smil
Den side eksisterede bare ikke da jeg købte den i sin tid (for 2 år siden)
Overvejer at opgive at gøre noget ved cyklen og købe nyt... Er aldrig blevet så skuffet over et køb som da jeg købte den... Græder

Det er importørens side og så vidt jeg ved, har den eksisteret meget længe, hvorfor er du så utilfreds med knallerten?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
okay... Men kunne ihvertfald ikke finde noget diagram dengang jeg købte den...
Tja... hvor skal jeg begynde... Dels noget af designet (hastighedsbegrænsningen især) og ikke mindst at min kontakt med mekanikeren absolut ikke var positiv - skal ihvertfald aldrig handle med ham igen - under NOGEN omstændigheder...

Mine problemer med den: 1. Den er ikke begrænset så den kun kan nå op på 45, men så den når lidt over og så stopper motoren og starter og stopper... Lidt som at køre på en kænguru gætter jeg på... Men det skulle lidt roden med CDI'en jo gerne ændre på Smil
2. Den kan ikke køre i regnvejr - kængurukørsel om igen...
3. kan ikke køre på reservetanken
4. det elektriske er ad H til - har det med at springe mindst en pære pr. køretur...

Og mekanikeren... Tja... hvis jeg skal remse det op, så skal jeg nok lave en ny tråd :wink:
Snart jinlun retro B-)
Svar
#11
Psycrow Skrev:okay... Men kunne ihvertfald ikke finde noget diagram dengang jeg købte den...
Tja... hvor skal jeg begynde... Dels noget af designet (hastighedsbegrænsningen især) og ikke mindst at min kontakt med mekanikeren absolut ikke var positiv - skal ihvertfald aldrig handle med ham igen - under NOGEN omstændigheder...

Mine problemer med den: 1. Den er ikke begrænset så den kun kan nå op på 45, men så den når lidt over og så stopper motoren og starter og stopper... Lidt som at køre på en kænguru gætter jeg på... Men det skulle lidt roden med CDI'en jo gerne ændre på Smil
2. Den kan ikke køre i regnvejr - kængurukørsel om igen...
3. kan ikke køre på reservetanken
4. det elektriske er ad H til - har det med at springe mindst en pære pr. køretur...

Og mekanikeren... Tja... hvis jeg skal remse det op, så skal jeg nok lave en ny tråd :wink:

Det er den ekstra begrænser der laver det hakkeri, den cutter tændingen, det er forfærdeligt at køre med. Regal Raptor gør nøjagtig det samme, det ligger så i CDIén hvor man cutter en ledning, så stopper det
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Okay. Må se at kaste mig over den snarest
Snart jinlun retro B-)
Svar


Forum spring: