Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kontrol af oliestand
#1
I betjeningsvejledningen til min Lifan 250-4/Mc4YOU står at olien kontrolleres med cyklen på midterstøttefoden? og umiddelbart efter at motoren har kørt? er det korrekt?; jeg troede motoren skulle være kold og cyklen skulle stå direkte på jorden. En noget kort oliepind til en 250-4. Er det i orden, hvis olien befinder sig indenfor krydsene?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja den skal bare ikke være over maximummærket eller under minimumsmærket. Midt imellem de to er fint nok.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Den skal bare stå vandret, og det gør den når den står på centerstøttefod. Så kan der være lidt forskel i målingen om det er for eller baghjul der rører jorden, men det er næsten ikke målbart.

Men efter et olieskift hvor den rette mængde olie (1,7 )liter er fyldt på, kan du se hvor det er på oliepinden. Når du kontrollerer oliestanden skal pinden ikke drejes i bund.

Du skal kontrollerer oliestand før du kører, da alt olien har samlet sig i bundkaret. Hvis du gør det efter en køretur skal du vente 15 minuter, da olien cirkulerer rundt i motoren, og først skal falde tilbage i bundkar.

Det er en god ide at kontrollerer jævnligt, og noterer sig om den har et olieforbrug og hvorstort.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Tak for det.
Sådan mener jeg også det hænger sammen. Blev forvirret af manualen i Tips & Trics på Kinøjsersiden, hvor der anbefales varm motor? og centralstøtte?
Svar


Forum spring: