Søg Garagen Hej Gæst! Register

125cc Kymco Super 8 vedligehold
#1
Hej.

Er træt af, af at være nervøs for at blive stoppet, på min lidt for hurtige 30 km/t prutmaskine og har været ude og prøve en Kymco Super 8 125cc scooter. Og det var også meget godt altsammen, indtil jeg forhørte mig, om driftomkostningerne.

Hvis jeg skal køre ca. 8000 km om året, så skal sådan en bette scooter, have ca. 3 faste service om året, a ca. 12-1500,- plus udskift af ruller og rem, bliver det nok ca. 4-5000,- årligt, i service. Gisp.

Hvad er jeres erfaring, med denne ellers udmærket kina(taiwan) scooter? Jeg mener hele vejen rundt. Plusser og minusser. Hvad skal man være særlig opmærksom på, osv..

PFTGrin
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-06-2012, 14:28)Planetery Skrev: Hej.

Er træt af, af at være nervøs for at blive stoppet, på min lidt for hurtige 30 km/t prutmaskine og har været ude og prøve en Kymco Super 8 125cc scooter. Og det var også meget godt altsammen, indtil jeg forhørte mig, om driftomkostningerne.

Hvis jeg skal køre ca. 8000 km om året, så skal sådan en bette scooter, have ca. 3 faste service om året, a ca. 12-1500,- plus udskift af ruller og rem, bliver det nok ca. 4-5000,- årligt, i service. Gisp.

Hvad er jeres erfaring, med denne ellers udmærket kina(taiwan) scooter? Jeg mener hele vejen rundt. Plusser og minusser. Hvad skal man være særlig opmærksom på, osv..

PFTGrin

Du skal være opmærksom på, at dens dele ikke er af verdens bedste kvalitet, og derfor skal det nok skiftes flere gange end andet kvalitetsmærke reservedele, men det kan du selvfølgelig altid vælge at udskifte til, når det nu skulle være Blink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
(19-06-2012, 15:19)Ra1994gh Skrev: Du skal være opmærksom på, at dens dele ikke er af verdens bedste kvalitet, og derfor skal det nok skiftes flere gange end andet kvalitetsmærke reservedele, men det kan du selvfølgelig altid vælge at udskifte til, når det nu skulle være Blink med øjet

Jeg er klar over, at det en en "bambus kværn", men set i det lys, så er det helt vildt, så godt den bliver omtalt, kontra den rimelig lave pris.
Jeg kan godt se på den, at det er et discount produkt. Men er de vitale dele og ikke mindst motor og bremser i orden, så er det "spændende".

Nu har den ikke været SÅ længe på markedet, så måske har folk ikke kørt så mange km, på deres superduper 8 125cc. Men hvis man generelt og uden problemer, kan køre 4-5000 km mellem service, så begynder det, at ligne noget. 3000 km mellem service, er noget speget.. (og dyrt)
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar
#4
(19-06-2012, 15:46)Planetery Skrev: Jeg er klar over, at det en en "bambus kværn", men set i det lys, så er det helt vildt, så godt den bliver omtalt, kontra den rimelig lave pris.
Jeg kan godt se på den, at det er et discount produkt. Men er de vitale dele og ikke mindst motor og bremser i orden, så er det "spændende".

Nu har den ikke været SÅ længe på markedet, så måske har folk ikke kørt så mange km, på deres superduper 8 125cc. Men hvis man generelt og uden problemer, kan køre 4-5000 km mellem service, så begynder det, at ligne noget. 3000 km mellem service, er noget speget.. (og dyrt)

Der er mange der skriver de 3000km, mellem hvert service, men jeg har fx valgt at give min service hvert 6000km. Det er lidt op til en selv, at vurdere hvornår det er tid. Du mærker det hurtigtSmil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#5
Planetery
Prøv at skrive til Kinamanden. Han har ejet sådan en lille 125cc. Synes det lyder voldsomt men ok, hvis man skal betale sig fra alt så koster det. Skifte ruller og rem kan enhver vel næsten gøre selv. Det er jo ligegyldigt om det er en 30`eller 125 eller større model. Fremgangsmåden er den samme.

Dvs alm eftersyn kan alle der har hænderne skruet rigtigt på, selv gøre. Kun hvis du snakker spritnyt skal du overlade det til firmaet du køber fra.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(19-06-2012, 16:48)Russer60 Skrev: Planetery
Prøv at skrive til Kinamanden. Han har ejet sådan en lille 125cc. Synes det lyder voldsomt men ok, hvis man skal betale sig fra alt så koster det. Skifte ruller og rem kan enhver vel næsten gøre selv. Det er jo ligegyldigt om det er en 30`eller 125 eller større model. Fremgangsmåden er den samme.

Dvs alm eftersyn kan alle der har hænderne skruet rigtigt på, selv gøre. Kun hvis du snakker spritnyt skal du overlade det til firmaet du køber fra.

Har Kinamanden solgt hans?
Hvis ja hvorfor?
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#7
Fordi han har købt en anden (større)
Vil ikke fortælle hvilken, det må han selv gøre hvis han altså vil!
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#8
(19-06-2012, 19:34)Russer60 Skrev: Fordi han har købt en anden (større)
Vil ikke fortælle hvilken, det må han selv gøre hvis han altså vil!

Okay, jeg troede lige det var noget mere alvorligt.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#9
(19-06-2012, 14:28)Planetery Skrev: Hej.

Er træt af, af at være nervøs for at blive stoppet, på min lidt for hurtige 30 km/t prutmaskine og har været ude og prøve en Kymco Super 8 125cc scooter. Og det var også meget godt altsammen, indtil jeg forhørte mig, om driftomkostningerne.

Hvis jeg skal køre ca. 8000 km om året, så skal sådan en bette scooter, have ca. 3 faste service om året, a ca. 12-1500,- plus udskift af ruller og rem, bliver det nok ca. 4-5000,- årligt, i service. Gisp.

Hvad er jeres erfaring, med denne ellers udmærket kina(taiwan) scooter? Jeg mener hele vejen rundt. Plusser og minusser. Hvad skal man være særlig opmærksom på, osv..

PFTGrin

Køre selv rundt på 50ccm modelen bare med en 90ccm cylinder på, det køre pisse godt starter altid har aldrig haft store problemer kun små men det min egen skyld (pille finger).
Polini Style: Kymco Super 8: 9300Km ~~ 90ccm, 82km/t.

Stage6 : Pgo Hot 50: 100km ~~ 70ccm, 99km/t.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej.
I 1980/1990 erne kunne man købe 2 rigtig gode små mc modeller af god kvalitit,nemlig suzuki 125 ccm GN eller i 250GN ,utrolig let kørende maskiner,og billige i drift,mener at de blev lavet i Japan.Jeg ville bare ønske der hva flere forhandler med små mc/scooter ,som man også kunne prøve køre,det er jo temmelig kedeligt ,at bruge 10-25000kr på en scooter/mc og så finde ud af at man har købt forkert.
Vh
CB
Svar
#11
Har kørt ca. 58.000 km på min super 8 125 inden den blev stjålet.
Har skiftet dæk (Heidenau) for hver ca. 12 -15.000 km.
Ved service på værksted(ca. 8 - 10.000 mellem hver) har jeg fået skiftet ruller og stillet ventiler, skiftet olie og bremseklodser efter behov.
Støddæmpere bagtil er blevet skiftet under garanti 3 gange da de blev utætte.
Udstødning skiftet på garanti 2 gange pga. noget gik løs indeni.
Kobling skiftet ved ca. 30.000 km.
Er væltet med den 4 gange, ikke noget der er revnet/gået i stykker, kun lidt "hudafsrabninger) Grin
Så hvis jeg havde pengene til en ny, ville jeg helt sikkert købe en Super 8 125 igen.
Wangye WY150T-3
Svar
#12
(19-06-2012, 15:46)Planetery Skrev: Jeg er klar over, at det en en "bambus kværn", men set i det lys, så er det helt vildt, så godt den bliver omtalt, kontra den rimelig lave pris.
Jeg kan godt se på den, at det er et discount produkt. Men er de vitale dele og ikke mindst motor og bremser i orden, så er det "spændende".

Nej den kommer fra Taiwan, og Kymco er kvalitet hele vejen igennem.
læs her: http://www.billig-scooter.dk/showthread....786&page=4
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: