Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af helt ny VGA Digita fra 30 til 45
#1
Kære kloge hoveder.

Har bestilt en spritny VGA Digita jeg kan afhente i morgen fredag.

Jeg har læst mange indlæg om tuning her på sitet men ikke lige fundet opskriften på det jeg søger.

Jeg vil gerne have den tunet så det svarer til en knallert 45 af samme mærke.

Er det nok jeg skifter aftsandsskiven fra en 30 kilometer til en 45 kilometr skive eller skal jeg også skifte CDI fra 30 kilometer til 45 kilometer.

Jeg ønsker at lave så få ændringer som muligt så det hele kan stilles så nemt som muligt tilbage i forbindelse med serviceeftersyn.

På forhånd tak for inputGrin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fjern skiven i variomatiken, og så køre den ca 45/50 i stedet, med kun fjernet skive, og den køre endnu bedre uden skiven Smil

Har selv en vga Digita Blink med øjet Og der er kun fjernede skiven.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
(14-06-2012, 11:13)emil-jensen Skrev: Fjern skiven i variomatiken, og så køre den ca 45/50 i stedet, med kun fjernet skive, og den køre endnu bedre uden skiven Smil

Har selv en vga Digita Blink med øjet Og der er kun fjernede skiven.

Husk at samle varioen rigtigtGrøn grin

Ikke sjovt hvis man glemmer det (har prøvet)Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Ja det skal man huske Grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Den vågne mekaniker vil sagtens kunne se hvis variatoren har kørt uden skive Blink med øjet Blot så du ved at det ikke kan "skjules"
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak til alle for svar.

Det bekymrer mig hvis manglende skive i varioen efterlader spor, for så er garantien jo bortfaldet.

Kunne det hjælpe med en 45 km afstandsskive eller en anden skive så der er en skive i scooteren og dermed ikke efterlader spor af hensyn tilngarantien ?
Svar
#7
De opdagede det aldrig på min.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
Min mekaniker var ligeglad Smil Han sagde bare at garantien ikke gælder før skiven var i den igen, han er squ ligeglad, han gir mig også ret i at 30 km/t er for langsomt, men fjern skiven, så køre du meget længere på literen Grin Og det er altid rart at spare benzin.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#9
En 45'er skive vil også efterlade "mærker"
Men ja, enten tag chancen og sats på at mekanikeren er ligeglad, eller lad hver Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
En 45 skive er det samme som at køre uden skive Blink med øjet Cdi´en bestemmer fart, omdrejninger, osv, så det har intet at sige om du smider en 45 skive i, det er det samme, som uden skive Smil

Så lige som Jacob k. Tag chancen eller lad vær Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#11
(14-06-2012, 11:13)emil-jensen Skrev: Fjern skiven i variomatiken, og så køre den ca 45/50 i stedet, med kun fjernet skive, og den køre endnu bedre uden skiven Smil

Har selv en vga Digita Blink med øjet Og der er kun fjernede skiven.

Jeg har lige et spørgsmål ang. Skiven/ringen på min scooter. Det er en vga digita, men når jeg fjerner ringen/skiven, så lyder den ikke helt normalt. Hva kan det være? Please hjælp med at løse problemet Smil
Svar
#12
(13-09-2012, 14:45)lollipop Skrev: Jeg har lige et spørgsmål ang. Skiven/ringen på min scooter. Det er en vga digita, men når jeg fjerner ringen/skiven, så lyder den ikke helt normalt. Hva kan det være? Please hjælp med at løse problemet Smil

Hvad mener du med "normalt"? Det er meget normalt at med fjernet skive falder omdrejningerne, hvilket høres som en dybere motorlyd. Men hvis du mener den rasler eller der er mislyde fra varioen, er det højst sandsynligt ikke samlet korrekt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: