Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af helt ny VGA Digita fra 30 til 45
#13
Den lyder lige som Karen siger, den køre med jo med mindre omdrejninger.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(13-09-2012, 15:54)K. Hansen Skrev: Hvad mener du med "normalt"? Det er meget normalt at med fjernet skive falder omdrejningerne, hvilket høres som en dybere motorlyd. Men hvis du mener den rasler eller der er mislyde fra varioen, er det højst sandsynligt ikke samlet korrekt.

Når jeg starter den efter jeg har fjernet ringen og sat det hele på igen så rasler den meget som om noget er løs men hvad det kan jeg ikke se :S
Svar
#15
(13-09-2012, 17:40)lollipop Skrev: Når jeg starter den efter jeg har fjernet ringen og sat det hele på igen så rasler den meget som om noget er løs men hvad det kan jeg ikke se :S

Du har vel glemt at presse remmen ned mellem remskiverne bagi, inden du monterede blæserskiven ved variatoren? For det skal man huske, hver gang man roder med rem/ruller/variator og skal motere det igen.
Ivecar plus 2023.
Svar
#16
(13-09-2012, 17:45)Jps Skrev: Du har vel glemt at presse remmen ned mellem remskiverne bagi, inden du monterede blæserskiven ved variatoren? For det skal man huske, hver gang man roder med rem/ruller/variator og skal motere det igen.

efter jeg havde åbnet ind til remmen og ringen havde jeg taget et billede så jeg kunne se hvordan det var samlet og så havde jeg samlet det akkurat ligesom da jeg tog det af. men da jeg satte ringen på igen, så var den som før.
Svar
#17
Du skal stadig huske at presse remmen ned. Og har du spændt det ordentligt fast?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(13-09-2012, 17:51)K. Hansen Skrev: Du skal stadig huske at presse remmen ned. Og har du spændt det ordentligt fast?

Altså med en luftnøgle så tror jeg nok den er spændt meget mere end med håndkraft.
Svar
#19
(13-09-2012, 17:52)lollipop Skrev: Altså med en luftnøgle så tror jeg nok den er spændt meget mere end med håndkraft.

Det har intet med det at gøre. Du skal bruge håndkraft til at presse remmen ned mellem remskiverne. Og det skal naturligvis gøres når remskiverne sidder i variatorhuset. Billedet er bare for at illustrere hvordan det skal gøres.
Ivecar plus 2023.
Svar
#20
(13-09-2012, 17:57)Jps Skrev: Det har intet med det at gøre. Du skal bruge håndkraft til at presse remmen ned mellem remskiverne. Og det skal naturligvis gøres når remsikverne sidder i variatorhuset. Billedet er bare for at illustrere hvordan det skal gøres.

Så det vil altså sige, at jeg bare skal kile remmen ned mellem remskiverne og så burde den ikke rasle når jeg starter den eller?
Svar
#21
(13-09-2012, 18:02)lollipop Skrev: Så det vil altså sige, at jeg bare skal kile remmen ned mellem remskiverne og så burde den ikke rasle når jeg starter den eller?

Det burde ihvertfald minimere det.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Kan altså også være variohuset der sidder løst. Jeg havde fået en til at pille skiven på min Digita, det lykkedes ham at sætte det forkert sammen hvilket resulterede i en totalsmadret variator. Man skal ikke få fjolser til at gøre tingene for sig, fandt jeg ud af, især ikke fulde fjolserSur
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#23
(13-09-2012, 18:15)K. Hansen Skrev: Kan altså også være variohuset der sidder løst. Jeg havde fået en til at pille skiven på min Digita, det lykkedes ham at sætte det forkert sammen hvilket resulterede i en totalsmadret variator. Man skal ikke få fjolser til at gøre tingene for sig, fandt jeg ud af, især ikke fulde fjolserSur

Okay, det vil jeg give et forsøg så. Og hvis det ikke virker så vender jeg lige tilbage! Smil
Svar
#24
Hej jeg har nøjes med at skifte skiven til en 45-skive,og nu går den 40km/t,og uden skive 55-60km/t,og ifølge loven må 30`er max gå 43km/t,men tjek lige stikket på din CDI,fordi de er ik ens på VGA Digita 30 og 45,har kigget på en 45 nemlig,men muligvis passer en ubegrænset til CPI,over på Digita 30,håber jeg kunne hjælpe hjælpe dig lidt.
M.V.H. Martin.
PS.dette link kan du se hvor CDI`en sidder.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...2-2011.pdf[/php][/quote]
Svar


Forum spring: