Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kom til at købe en scooter mere.
#1
Surfede lidt efter en større knallert til min tunede motor, som p.t. sidder på et Zip stel.

Fandt en Typhoon kun 30 km fra mit hjem, ingen billeder på annoncen og en pris på 1.000 kr,- (EU45 inkl. papirer).

Regnede med et total lig, men blev meget overrasket Smil

   

Har rettet en del småfejl, bla. ødelagt udstødningsbolt, renset karburator og monteret den rigtige dyse, skiftet det helt forkerte tændrør fra en 4-takter. Nu kører den bare som en drøm og endda forgaflen virker helt perfekt.

Der er lidt EL problemer tilbage, horn, olielampe, blinklys virker ikke. Bremslys, for/baglys, el-start virker. Har i en ide hvor fejlen kunne ligge?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan desværre ikke hjælpe dig med el'et.
Men den er rigtig flot, tillykke med den. Næsten syndt med dine intentioner til den Grin
Pgo Dr. Big 06' - Kørt 39xx - Solgt (Første scooter) bæk
PGO Black Magic 07' - Kørt 65xx - Solgt
PGO G-Max 07 - Kørt 21xxx Væk
Peugeot speedfight, købt 06-08-2012. - 4302 km
Svar
#3
Moske dårligt batteri, evt stel forbindelse du må finde ud af om den lader på batteriet med et multimeter når motoren er startet.
Men det er svært at sige hvad det lige kan være du må i gang med at fejl finde.
Men tillykke med den.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
(11-06-2012, 02:55)12V Skrev: Surfede lidt efter en større knallert til min tunede motor, som p.t. sidder på et Zip stel.

Fandt en Typhoon kun 30 km fra mit hjem, ingen billeder på annoncen og en pris på 1.000 kr,- (EU45 inkl. papirer).

Regnede med et total lig, men blev meget overrasket Smil



Har rettet en del småfejl, bla. ødelagt udstødningsbolt, renset karburator og monteret den rigtige dyse, skiftet det helt forkerte tændrør fra en 4-takter. Nu kører den bare som en drøm og endda forgaflen virker helt perfekt.

Der er lidt EL problemer tilbage, horn, olielampe, blinklys virker ikke. Bremslys, for/baglys, el-start virker. Har i en ide hvor fejlen kunne ligge?

Rigtig flot Typhoon, stort tillykke med den.

Prøv at tjek stikket ved olietanken, hvis det ikke er forbundet rigtigt eller der er brud så er der en masse el problemer, og ting der ikke virker.

Jeg tror Piaggio har haft fat i noget da de designede Typhoon'en med de stykker plastik der sidder foran ved gaffelben, det virker til at tage det værste skidt og stads, og holde forgaffel i god fungerende stand.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Tak for tippet Dark! Har lige studeret ledningsdiagrammer omkring måleren, og der er en fælles stel - som skal videre til de ting der ikke virker på min. Så den skal da lige undersøges Smil

EDIT: Fandt en bedre tegning, der går også en + fra spændingsregulatoren forbi alle de dele der ikke virker ved mig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kunne godt lyde som en dårlig stel forbindelse så.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
for dælen, da den er jo flot!

Håber du får fixet alt, for så har du jo en møg billig maskine, husk på reglerne for at køre på tunet 45'er er langt strengere end 30ere.

Husk det stort, tak. Jps.
Svar
#8
Den er knap så flot tæt på, der er en del rust og ir, heldigvis ser man ikke så meget af det på sådan en plastikræser.

Har ikke kigget på strømproblemerne, men regner heller ikke med at gøre det. Den anden motor jeg har liggende klar har lige fået en innerrotor tænding på uden strøm til lys Flov.

Jeg har jo NRG'en til hverdag, også en 45'er.

Men jo, jeg har det ikke så godt med at ofre den til et tuningsprojekt. Især efter jeg kørte 50 km på den i går aftes. Den føles helt anderledes end NRG'en selvom der kun er 15 kg forskel.
Svar
#9
(11-06-2012, 02:55)12V Skrev: Surfede lidt efter en større knallert til min tunede motor, som p.t. sidder på et Zip stel.

Fandt en Typhoon kun 30 km fra mit hjem, ingen billeder på annoncen og en pris på 1.000 kr,- (EU45 inkl. papirer).

Jamen, det var da frygteligt, 12V, hvad skal du dog med den...?

Tænk på hvad de 1000 kr kunne gøre for for de sultne børn i Afrika! Grøn grin




Tillykke med den! Grin
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Synes lige i skal se hvad jeg har haft gang i med Typhoonen.

Lidt billeder af den nye motor, fra en Stalker af - Hi-Per 2 Pro modellen, som har en større remskive og svjh. en lidt større gearing?

Nogle af delene:

   

Skyllekanaler tilpasset til det nye tunsæt:

   
   

Ved at montere rotor tænding:

   

Så kom den tunede motor på:

   

Det gamle gashåndtag havde ikke nok vandring, så jeg fik slebet og skåret meget i det gamle greb. Endte med at få plads til et quickgas greb skjult under de originale skjolde:

   
Svar
#11
Der manglede rigtig mange montage punkter til skjoldene, de blev fikset med de originale plademøtrikker og patentbånd, det blev rigtig godt:

   
   

Og så det færdige resultat efter en tur med kluden:

   
   
   
   
   

Tog lige en fart måling, den kører fantastisk!

   

Har lavet et hjemmelavet ledningsnet, så der er lidt lys for og bag via et batteri.
Har også justeret speedometer nålen 1 cm længere ned, men det er ikke nok - den kører stadig langt over 120 på speedo, ca. 135 når jeg ligger med ægte 117 km/t. Havde jeg ikke justeret den ned ville nålen snart ramme 0 igen Rullende øjne - Hvorfor lave speedometeret til 120 hvis den efter 60-80 stykker begynder at vise fuldstændig ved siden af?
Svar
#12
(22-07-2012, 18:57)12V Skrev: Synes lige i skal se hvad jeg har haft gang i med Typhoonen.

Lidt billeder af den nye motor, fra en Stalker af - Hi-Per 2 Pro modellen, som har en større remskive og svjh. en lidt større gearing?

Nogle af delene:



Skyllekanaler tilpasset til det nye tunsæt:




Ved at montere rotor tænding:



Så kom den tunede motor på:



Det gamle gashåndtag havde ikke nok vandring, så jeg fik slebet og skåret meget i det gamle greb. Endte med at få plads til et quickgas greb skjult under de originale skjolde:

Af ren nysgerrighed, hvad er formålet med at tune den? (udover at den skal køre hurtigere selvfølgelig)
Pgo Dr. Big 06' - Kørt 39xx - Solgt (Første scooter) bæk
PGO Black Magic 07' - Kørt 65xx - Solgt
PGO G-Max 07 - Kørt 21xxx Væk
Peugeot speedfight, købt 06-08-2012. - 4302 km
Svar


Forum spring: