Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forsikringspræmie på MC-Scooter.
#25
(25-11-2012, 09:33)JanVen Skrev: Nu kører jeg faktisk kun landevej,dvs 2 x 40 km hver dag. Jeg er en lille letvægter på knap 80 kg, så det er heller ikke det. Og jeg kører praktisk taget aldrig med fuld gas, men følger blot trafikken. SÅ jeg syntes at jeg gør alt for at få den til at køre langt på literen Ked af det

Der er også en plastik kappe på min, men det er gennem hullerne til hængslerne at skidtet kommer op og det dækker plastikkappen IKKE for. Man kan faktisk i inderskærmen, hvor forhjulet er, se at de går derind. Så kan absolut ikke anbefale at bruge det rum til noget Ked af det

Jeg har nu kørt knap 3000 km, men jeg ved ikke hvad eftersynet kostede, da forhandleren sagde at den tog vi næste gang, dvs ved 6000 km Smil men noget meget mystisk var der, bagbremseklodsen var næsten slidt op og DET forstår jeg ikke, jeg bruger primært forbremsen eller de 2 i kombination, hmmm.

Ej, under de kørselsbetingelser du beskriver, skulle den da gerne rulle 35-40 km/l. Men når den bagbremseklodsen var meget slidt, tyder alt da på at den slæber på, det forklarer jo osse straks den dårlige benzinøkonomi. Ikke så meget mystik der. Syntes straks det lyder mere mystisk at serviceeftersynet først afregnes ved næste serviceeftersyn. Smiler. Har du prøvet at sætte Agilityen op på centralstøttebenet, og derefter prøve at dreje baghjulet, for at se om bremsen slæber på?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(26-11-2012, 19:46)scooter-henrik Skrev: Ej, under de kørselsbetingelser du beskriver, skulle den da gerne rulle 35-40 km/l. Men når den bagbremseklodsen var meget slidt, tyder alt da på at den slæber på, det forklarer jo osse straks den dårlige benzinøkonomi. Ikke så meget mystik der. Syntes straks det lyder mere mystisk at serviceeftersynet først afregnes ved næste serviceeftersyn. Smiler. Har du prøvet at sætte Agilityen op på centralstøttebenet, og derefter prøve at dreje baghjulet, for at se om bremsen slæber på?

Det var jo også min tanke, men min forhandler sagde at så ville skiven have været blå pga forhøjet temperatur og det var den ikke. Men jo, det har jeg prøvet, uden at det gav noget Ked af det
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#27
(26-11-2012, 21:46)JanVen Skrev: Det var jo også min tanke, men min forhandler sagde at så ville skiven have været blå pga forhøjet temperatur og det var den ikke. Men jo, det har jeg prøvet, uden at det gav noget Ked af det

Ja ok, tror nu at den skal slæbe meget på hvis den skal blive blå, og ville så sikkert osse slå sig, så den blev skæv. men hvis baghjulet løber ubesværet, så er det jo ikke det.
Svar
#28
(26-11-2012, 22:04)scooter-henrik Skrev: Ja ok, tror nu at den skal slæbe meget på hvis den skal blive blå, og ville så sikkert osse slå sig, så den blev skæv. men hvis baghjulet løber ubesværet, så er det jo ikke det.

Lige netop og efter service, hvor sådan noget skulle være fikset skulle man syntes, er økonomien ikke blevet bedre Ked af det
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#29
(26-11-2012, 22:14)JanVen Skrev: Lige netop og efter service, hvor sådan noget skulle være fikset skulle man syntes, er økonomien ikke blevet bedre Ked af det

Ok, sikke da noget øv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(26-11-2012, 23:39)scooter-henrik Skrev: Ok, sikke da noget øv.

Jeps, men som sagt er min forhandler også mystificeret, for før jeg købte den, mente han også at med det kørselsmønster jeg beskrev at så skulle den kunne køre 30-40 km/l, så det er derfor han har sat gang i importøren mht teknisk undersøgelse af den, jeg afventer blot svar på den. Men det er lidt noget øv at der ikke skrives nogen steder hverken hos importør eller producent hvor langt den kan forventes at køre på literen, for jeg kan jo ikke rigtigt sige at den ikke lever op til forventningerne, når der ikke er blevet lovet noget.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#31
Jeg tror helt sikkert at din bagbremse kan være en del af det, især fordi den var helt slidt op.
Jeg tror at jeg ville skille hele caliberen ad, for at være sikker på, at der ikke sidder noget snask som gør at den slider unødvendigt.

(Men før jeg ville gøre det, ville jeg købe en god bremserens på spray, og give den en ordentlig tur!)
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#32
(29-11-2012, 22:48)Skat Skrev: Jeg tror helt sikkert at din bagbremse kan være en del af det, især fordi den var helt slidt op.
Jeg tror at jeg ville skille hele caliberen ad, for at være sikker på, at der ikke sidder noget snask som gør at den slider unødvendigt.

(Men før jeg ville gøre det, ville jeg købe en god bremserens på spray, og give den en ordentlig tur!)

Nu har den som sagt lige været til service, hvor de skiftede klodsen, de rensede bremsen for en sikkerheds skyld (mener jeg) og efter service har den ikke kørt længere på literen - så jeg tror ikke det er det.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#33
(30-11-2012, 10:48)JanVen Skrev: Nu har den som sagt lige været til service, hvor de skiftede klodsen, de rensede bremsen for en sikkerheds skyld (mener jeg) og efter service har den ikke kørt længere på literen - så jeg tror ikke det er det.

Ville afgjort også mene at det er forsøget værd at skille det ad, rense det, og undersøge det nærmere. Og da især når man tænker på hvor let der nogle steder løbes hen over et service-eftersyn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: