Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benzinmåler pludselig død.
#1
Ja har jo været på en længere Danmarkstur idag, og lige pludselig dropper benzinmåleren til 0 temmelig hurtigt. Da jeg så stopper ser jeg der ligger en messingskrue nede på trinbrættet. Er der nogen der ved hvad der kan være sket? Speedometer og omdrejningstæller virker fint.

Skal måske lige sige at det er en Dr. Big der er tale om.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(03-06-2012, 20:12)K. Hansen Skrev: Ja har jo været på en længere Danmarkstur idag, og lige pludselig dropper benzinmåleren til 0 temmelig hurtigt. Da jeg så stopper ser jeg der ligger en messingskrue nede på trinbrættet. Er der nogen der ved hvad der kan være sket? Speedometer og omdrejningstæller virker fint.

Skal måske lige sige at det er en Dr. Big der er tale om.

Benzinmåleren er styret af strøm, så ved ikke lige om den messingskrue kommer derfra.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Det ligner meget de skruer der sidder i stikdåser, og ved ikke hvordan den ellers skulle være landet på trinbrættet. Må lige kigge på det ved lejlighed.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(03-06-2012, 21:03)K. Hansen Skrev: Det ligner meget de skruer der sidder i stikdåser, og ved ikke hvordan den ellers skulle være landet på trinbrættet. Må lige kigge på det ved lejlighed.

Benzin måleren virker jo ved at selve måleren i tanken er en variabel modstand og så påvirker det hvor meget nålen viser. Min Hot har det samme problem nogen gange men jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre udover at rense forbindelserne mellem ledningerne og tjekke at alt er samlet ordentligt.
Svar
#5
(07-06-2012, 12:50)Jakob2803 Skrev: Benzin måleren virker jo ved at selve måleren i tanken er en variabel modstand og så påvirker det hvor meget nålen viser. Min Hot har det samme problem nogen gange men jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre udover at rense forbindelserne mellem ledningerne og tjekke at alt er samlet ordentligt.

Nej ok. Regner osse med at få det kigget igennem.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-06-2012, 13:06)K. Hansen Skrev: Nej ok. Regner osse med at få det kigget igennem.

Ville jeg blive RIGTIG glad for hvis du fik gjort Grin
Svar
#7
Sådan ser måleren ud, på Big'en:
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Tænker så ang den skrue der faldt ud om det er en af de viste. Kan så ikke lige se hvor den skulle være faldet ud fra.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
(10-06-2012, 13:49)K. Hansen Skrev: Tænker så ang den skrue der faldt ud om det er en af de viste. Kan så ikke lige se hvor den skulle være faldet ud fra.

Kan ikke finde billedet af den bolt/skrue. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(10-06-2012, 13:49)K. Hansen Skrev: Tænker så ang den skrue der faldt ud om det er en af de viste. Kan så ikke lige se hvor den skulle være faldet ud fra.

Ja jeg så jo godt skruen du fandt på scooteren. Umiddelbart ikke en skrue jeg umiddelbart forbinder med en scooter. Men hvad ved jeg om skruer og scootereGræder
Blot en tanke; kunne man "pirke" til flyderen i benzintanken, som måske kunne ha` sat sig fast?

Venligst Erik.
Svar
#11
(10-06-2012, 14:13)Scooterballe Skrev: Ja jeg så jo godt skruen du fandt på scooteren. Umiddelbart ikke en skrue jeg umiddelbart forbinder med en scooter. Men hvad ved jeg om skruer og scootereGræder
Blot en tanke; kunne man "pirke" til flyderen i benzintanken, som måske kunne ha` sat sig fast?

Venligst Erik.

Kan jo også være en elektrisk fejl ved flyderen.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(10-06-2012, 14:16)Jps Skrev: Kan jo også være en elektrisk fejl ved flyderen.

Bare sjovt det skete så pludseligt. Den virkede fint på turen indtil vi kom til Kalø og så døde den bare. Kan måske være den er rystet løs.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: