Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billeder fra en spontan søndagstur.
#49
(28-05-2012, 21:30)Poulsen48 Skrev: Min zoomer huggede også i det når omdrejnings begranseren slog til.

Så skiftede jeg variator og så forsvandt det pga man lige pluselig har fået langt større gearing.

Den standare variator på zoomer er lavet såen at den max køre 45 km/t. Hvilket ville sige at man får et kanon optræk pga den lave gearing som er på den standare variator.

Efter montering af malossi eller polini variator, er topfarten nu 80 km/t. og da det er sjældent at man opnår denne hastighed så kommer man pt ikke til og mærke til noget huggeri overhovdet i hverdagen med mindre det lykkes en og opnå top hastigheden så omdrejnings begranseren slår til.

Og det samme tror jeg gældene på vision, har dog hverken prøvet eller andet form for dukumentation for det, men jeg har mine anelser om at standard variatoen på vision er lavet på samme måde som på zoomer, og hvis det er tilfældet så kan man bare skrifte variator og ens huggeri ville forsvinde.

Dennis @ Nu vil jeg give dig chancen for at bevise din teori, om at Vision og Zoomer er begrænset på samme måde.
Find en dag eller aften hvor du kan, og du skal få lov, at "grave" i Visionens indre dele.

Jeg har hverken momentnøgle eller et værktøj til at holde variator med eller topnøglesæt.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(29-05-2012, 18:50)Katana Skrev: Dennis @ Nu vil jeg give dig chancen for at bevise din teori, om at Vision og Zoomer er begrænset på samme måde.
Find en dag eller aften hvor du kan, og du skal få lov, at "grave" i Visionens indre dele.

Jeg har hverken momentnøgle eller et værktøj til at holde variator med eller topnøglesæt.


Det har min far. Smil

Lørdag engang efter jeg har været i tyskland.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#51
Dennis havde ret, og jeg uret.
Honda Vision er IKKE elektronisk fartbegrænset i motorstyringen (ECU).

Den har kun omdrejningsbegrænser som giver disse irriterende hug. Blot ved at udskifte den originale glidebøsning til en lidt kortere bøsning, er det der generede mig fjernet.

Nu kan den køre speedometeret ud - omdrejningsbegrænser slår først til ved 55 km/t (speedometer) . Den ER en anelse sløv fra 0 men kommer hurtig op i fart.

Der kom ikke en Malossi Multivar variator på - kun gliderøret fra sættet - og om jeg overhovedet behøver multivaren vil vise sig.

Forløbig er jeg mere end tilfreds.

Mange tak til Dennis. Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#52
(02-06-2012, 16:47)Katana Skrev: Dennis havde ret, og jeg uret.
Honda Vision er IKKE elektronisk fartbegrænset i motorstyringen (ECU).

Den har kun omdrejningsbegrænser som giver disse irriterende hug. Blot ved at udskifte den originale glidebøsning til en lidt kortere bøsning, er det der generede mig fjernet.

Nu kan den køre speedometeret ud - omdrejningsbegrænser slår først til ved 55 km/t (speedometer) . Den ER en anelse sløv fra 0 men kommer hurtig op i fart.

Der kom ikke en Malossi Multivar variator på - kun gliderøret fra sættet - og om jeg overhovedet behøver multivaren vil vise sig.

Forløbig er jeg mere end tilfreds.

Mange tak til Dennis. Smil

Det var så lidt min ven. Grin
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#53
Hej
Hvor meget kortere er det gliderør, i forhold til det originale.
2012 Honda NSC 50 Vision - Hvid.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(17-08-2012, 23:50)Bekker1974 Skrev: Hej
Hvor meget kortere er det gliderør, i forhold til det originale.

Meget! - Det originale glidebøsning er 38,5 mm langt. De samme mål har den glidebøsning, der følger med Malossi.
Den omtalte bøsning, var et Polini på 36,5 mm, og gør det ikke! - Du får fart, men mister optræk.

Vil du endelig forsøge "glidebøsningstuning" så gå efter 38,0 mm - det kørte jeg med før jeg gik tilbage til original opsætning.

Men 38,0 mm får du en anelse mere fart, og du mister ikke så meget i optræk. Jeg kan dog sige at "glidebøsningstuning" ikke duer på Honda Vision 4T. Sæt anden variator på, malossi, polini eller en 3e - alt andet end den originale, og du kan køre speedometret ud ++ OG bevare optræk/sejtræk.

Jeg har en lettere brugt Malossi MHR 2000, hvis du mangler een. Blink med øjet
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#55
Tusind tak for svar.
Må jeg spørge hvorfor du er gået tilbage til original opsætning.
Jeg har lige fået scoooteren i tirsdags, og er egentlig godt tilfreds med den,
men jeg syntes det kniber lidt når jeg skal op af de helt store bakker.
2012 Honda NSC 50 Vision - Hvid.
Svar
#56
Hvad skal du have for den malossi.
Eller skal vi ta den over PM.
2012 Honda NSC 50 Vision - Hvid.
Svar
#57
(18-08-2012, 10:16)Bekker1974 Skrev: Tusind tak for svar.
Må jeg spørge hvorfor du er gået tilbage til original opsætning.
Jeg har lige fået scoooteren i tirsdags, og er egentlig godt tilfreds med den,
men jeg syntes det kniber lidt når jeg skal op af de helt store bakker.

Opp de helt store bakker vil det alltid knibe med en 50cc. Det vil dog blive bedre når den er kjørt til.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(18-08-2012, 10:16)Bekker1974 Skrev: Tusind tak for svar.
Må jeg spørge hvorfor du er gået tilbage til original opsætning.
Jeg har lige fået scoooteren i tirsdags, og er egentlig godt tilfreds med den,
men jeg syntes det kniber lidt når jeg skal op af de helt store bakker.

Fordi jeg ikke gider kigge mig over skulderen, efter politiet, hele tiden.

At skifte til anden variator, fordi det kniber over store bakker, vil ikke hjælpe. Der nytter kun mere kubik, altså større cylinder - desværre er der endnu intet cylinderkit til Honda Vision 4T på markedet endnu.

Rune har ret; din scooter bliver bedre når den har kørt 1000 + km. Min har rundet 4300 km og omdrejningsbegrænseren føles ikke så brutal mere - måske fordi jeg har vænnet mig til den.

PS. Ved du iøvrigt at der sælges pt kun 2 mærker sommerdæk i den korrekte dimension? - Du kan ikke få vinter eller helårsdæk i størrelse 80/90-14 og 90/90-14.

PPS. Sørg for hurtigst muligt at sætte andre dæk på din scooter, de der sidder på, er stenhårde og livsfarlige i vådt føre. Jeg har Michelin City Grip 90/90-14 på min, og den føles meget tillidsvækkende i regn.

Mht. til Malossi variator tror jeg at jeg beholder den - det KUNNE jo være jeg fik lyst til mere fart igen. Blink med øjet

Du kan jo bestille 1 ny hos f.eks kgi.dk - den koster "kun" 500 kr.

God fornøjelse med Visionen. Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#59
Hvordan har du det ellers med Hondaen, efter du har kørt på den noget tid.
2012 Honda NSC 50 Vision - Hvid.
Svar
#60
Slet
2012 Honda NSC 50 Vision - Hvid.
Svar


Forum spring: