Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad kræver det, at indregistrere en motorcykel?
#1
Hej folkens. Smil

Jeg går og tænker på, om jeg skal spare sammen til kørekort til lille mc til når jeg bliver 18, hvis det kan lade sig gøre at omregistrere min agility 50 til en agility 200. Smil

Ud fra typegodkendelsen på Agility 200 ser det ud som om jeg godt kunne opfylde kravene med Euronorm 3 og med lyden, men jeg tænker på om det overhovedet er muligt at gøre sådan, at min agility 50 bliver omregistreret, så jeg kan finde ud af, hvor økonomisk en 50 kubikker virkelig kan være? Smil

Lige umiddelbart ser det ud til at den eneste forskel er motoren. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-05-2012, 11:22)Baddi Skrev: Hej folkens. Smil

Jeg går og tænker på, om jeg skal spare sammen til kørekort til lille mc til når jeg bliver 18, hvis det kan lade sig gøre at omregistrere min agility 50 til en agility 200. Smil

Ud fra typegodkendelsen på Agility 200 ser det ud som om jeg godt kunne opfylde kravene med Euronorm 3 og med lyden, men jeg tænker på om det overhovedet er muligt at gøre sådan, at min agility 50 bliver omregistreret, så jeg kan finde ud af, hvor økonomisk en 50 kubikker virkelig kan være? Smil

Lige umiddelbart ser det ud til at den eneste forskel er motoren. Grin

Du kunne jo evt søge efter Kragens mange gode indlæg, omkring dette enme Blink med øjet.

Men hvis begge modeller er ens udover motoren, så ser jeg ikke det store problem i en "ombytning". Det kan jo lade sig gøre at ændre min Big, til en 110 cc.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Altså den importeres ikke til Danmark, men typegodkendelsen findes for agility 200 (163cc cylinder), hvorimod den i det meste af resten af verdenen kun findes som 50 og 125 kubik. Dog ser det ud som om fra kragens tidligere indlæg, at alt andet end motoren skal være fuldstendig identisk, så jeg vil prøve at kontakte importøren af kymco og høre, om jeg kan få en manual af en art og sammenligne. Smil

Det lyder dejligt, hvis den kan indregistreres, for jeg håber på at komme i gan med et projekt 100 km/l med den, hvis det kan komme som motorcykel, for så kan jeg få forbedret 50 kubiks motoren med turbolader og nok stadig ikke komme over de 8,2 kW som 200'eren står for i typegodkendelsen. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
Jeg mener at vide. Det desværre ikke er muligt mere. Idet man må ikke være fortage moterældinger på scooter. Derfor 30/45-scotter skal forblive i 50cc
Elsker friheden med min scooter.

SYM Citycom 300i, 2012, overtaget ved 500 km.
Piaggio Liberty, 2006, overtaget 2012, 17500 km, bruges af kærsten)
Peugeot V-clic, 2011, 9799 km, (afgivet ved døden. 19. maj 2012)
Svar
#5
(25-05-2012, 15:50)lunasoft Skrev: Jeg mener at vide. Det desværre ikke er muligt mere. Idet man må ikke være fortage moterældinger på scooter. Derfor 30/45-scotter skal forblive i 50cc

Så har du ikke læst Kragens mange indlæg, kan jeg regne ud. Jeg må godt ændre min Big fra 50cc til 110 cc, idet de 2 modeller er identiske bortset fra motorstørrelsen.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-05-2012, 16:00)Jps Skrev: Så har du ikke læst Kragens mange indlæg, kan jeg regne ud. Jeg må godt ændre min Big fra 50cc til 110 cc, idet de 2 modeller er identiske bortset fra motorstørrelsen.

Jeg kender en som er prøvet at få et værktøj til at gøre det. Svaret var at scooteren ikke kunne synes som motercykler samt det vil være ulovligt for værktøjet efter de nye regler.
Elsker friheden med min scooter.

SYM Citycom 300i, 2012, overtaget ved 500 km.
Piaggio Liberty, 2006, overtaget 2012, 17500 km, bruges af kærsten)
Peugeot V-clic, 2011, 9799 km, (afgivet ved døden. 19. maj 2012)
Svar
#7
(25-05-2012, 16:13)lunasoft Skrev: Jeg kender en som er prøvet at få et værktøj til at gøre det. Svaret var at scooteren ikke kunne synes som motercykler samt det vil være ulovligt for værktøjet efter de nye regler.

Ja, så det måske mig der er forkert på den, så vil gerne se et link til de regler Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
hmm. Importøren svarede tilbage at der var så stor forskel på Agility 50 og Agility 200, at det ikke kunne lade sig gøre Neutral
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: