Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse til Keeway Matrix
#1
Hej,

Jeg har leget lidt med min Keeway Matrix (Leovinch TT Handmade udstødning, Malossi Multivar, Malossi fly clutch), og jeg skal have fundet en større dyse da den firtakter utroligt meget når den er kold. Der går mindst et minut før den tager ved og stopper med at firtakte, og da den først rigtigt tager ved ved 6500 omdrejninger, er det træls. Desuden har jeg hørt at der er større chance for at den varmesætter sig med en dyse der er for lille (passer det?).

Men hvilken dyse skal jeg have fat i? Jeg ved ikke hvilken type jeg skal købe, og hvor stor den skal være - jeg ved heller ikke hvad der sidder i fra standard. Jeg vil helst ikke til at skille det af, hvis der sidder en venlig sjæl herinde der kan fortælle mig hvilket dysesæt jeg skal købe der passer. Smil

Er der desuden nogen der ved, om en Matrix er begrænset i indsugningen?

På forhånd tak Smil
//Kasper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(24-05-2012, 11:35)KasperBuun Skrev: Hej,

Jeg har leget lidt med min Keeway Matrix (Leovinch TT Handmade udstødning, Malossi Multivar, Malossi fly clutch), og jeg skal have fundet en større dyse da den firtakter utroligt meget når den er kold. Der går mindst et minut før den tager ved og stopper med at firtakte, og da den først rigtigt tager ved ved 6500 omdrejninger, er det træls. Desuden har jeg hørt at der er større chance for at den varmesætter sig med en dyse der er for lille (passer det?).

Passer! Men det nytter desuden heller ikke noget at sætte for stor dyse i. Motoren vil køre dårligere, og den vil sode alt til, sådan udstødningskanal, tændrør mm.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
Har du andet ud over den opsætning? (tænker luftfilter, karb og cylinder).

Din knallert kører med 6mm dyser, hvor standart dysen er en #47.5.
Hvis der ikke er pillet ved andet end ovenstående skal du have en #52-#58 dyse i Smil.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: