17-05-2012, 11:10
Ja jeg gik igang med at servicere Big'en idag, og det service gik ud på at smørre diverse steder og tjekke variator/ruller/kobling osv.
Da jeg så får variatoren af ser jeg at der mangler et plastikstyr på bagpladen . Da jeg piller bagpladen af, sidder det på pinden der styre det ind/ud. Desuden har de 3 pinde som styrene glider på, dannet en kant i toppen og det er jo ikke godt.
Jeg har så ikke bemærket ujævn motorgang eller kørsel, uden det styr. Tror at plastikstyret er faldet af bagpladen under montering af nye ruller for en 3-4 mdr. siden, så der er kørt et par tusinde km, uden det ene plastikstyr. Desuden er der en rille på blæserhjulet (remskiven) så det skal skiftes og det skal variatoren også. Prisen for det ligger i omegnen af 8-900 kr.
Variatoren har vel kørt ca. 23-24.000 km ud af de 26.800 km Big'en har kørt på knap 3½ år.
Synes det er lige hurtig nok den "dør". Men det skyldes jo sikkert, at big'en har kørt de 23-24.000 km som lovlig knallert, da tingene slides hurtigere.
Da jeg så får variatoren af ser jeg at der mangler et plastikstyr på bagpladen . Da jeg piller bagpladen af, sidder det på pinden der styre det ind/ud. Desuden har de 3 pinde som styrene glider på, dannet en kant i toppen og det er jo ikke godt.
Jeg har så ikke bemærket ujævn motorgang eller kørsel, uden det styr. Tror at plastikstyret er faldet af bagpladen under montering af nye ruller for en 3-4 mdr. siden, så der er kørt et par tusinde km, uden det ene plastikstyr. Desuden er der en rille på blæserhjulet (remskiven) så det skal skiftes og det skal variatoren også. Prisen for det ligger i omegnen af 8-900 kr.
Variatoren har vel kørt ca. 23-24.000 km ud af de 26.800 km Big'en har kørt på knap 3½ år.
Synes det er lige hurtig nok den "dør". Men det skyldes jo sikkert, at big'en har kørt de 23-24.000 km som lovlig knallert, da tingene slides hurtigere.
Ivecar plus 2023.