Søg Garagen Hej Gæst! Register

Briggs & Strattons plæneklipper
#1
Halløjsa folkens. Grin

Sideløbende med mine andre projekter har jeg i øjeblikket i sinde at ordne min mors plæneklipper, for græsset er nu ved at være rimelig langt nu. Griner

De ting, som er i vejen er:
- Kabel til dødmands kontakten er rustet fast.
- Kabel til at få motoren til at trække baghjulene er rustet fast.
- Benzinproblem, lokaliseret til at den nok ikke trækker noget benzin op af bundkarret pga. snask.
- Hjulene vil ikke trille, når man trækker den baglæns.

Jeg tænker så, om i kender nogen smart måde, at få kablerne til at glide igen, og om i måske kender noget karburatorrens man bare fylder i benzinen? Smil
Karburatoren er en møg simpel model, hvor det er et svømmerhus m. svømmer, som via svømmerventilen lukker af for benzinen. Der går så et lille rør op (ingen dyser, jubii) til venturien, hvor der er et gasspjæld. Grin

Det er dog helt vildt, så simpelt sådan en karburator kan være. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(13-05-2012, 22:31)Baddi Skrev: Halløjsa folkens. Grin

Sideløbende med mine andre projekter har jeg i øjeblikket i sinde at ordne min mors plæneklipper, for græsset er nu ved at være rimelig langt nu. Griner

De ting, som er i vejen er:
- Kabel til dødmands kontakten er rustet fast.
- Kabel til at få motoren til at trække baghjulene er rustet fast.
- Benzinproblem, lokaliseret til at den nok ikke trækker noget benzin op af bundkarret pga. snask.
- Hjulene vil ikke trille, når man trækker den baglæns.

Jeg tænker så, om i kender nogen smart måde, at få kablerne til at glide igen, og om i måske kender noget karburatorrens man bare fylder i benzinen? Smil
Karburatoren er en møg simpel model, hvor det er et svømmerhus m. svømmer, som via svømmerventilen lukker af for benzinen. Der går så et lille rør op (ingen dyser, jubii) til venturien, hvor der er et gasspjæld. Grin

Det er dog helt vildt, så simpelt sådan en karburator kan være. Grin

Kan ikke rigtig hjælpe dig, kun nævne at jeg har prøvet at renovere en sådan motor. Det gik så "godt", at jeg måtte smide den ud og købe ny plæneklipper.

Og reservedele til sådan en, er lidt dyre. Ked af det
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(13-05-2012, 22:31)Baddi Skrev: Halløjsa folkens. Grin

Sideløbende med mine andre projekter har jeg i øjeblikket i sinde at ordne min mors plæneklipper, for græsset er nu ved at være rimelig langt nu. Griner

De ting, som er i vejen er:
- Kabel til dødmands kontakten er rustet fast.
- Kabel til at få motoren til at trække baghjulene er rustet fast.
- Benzinproblem, lokaliseret til at den nok ikke trækker noget benzin op af bundkarret pga. snask.
- Hjulene vil ikke trille, når man trækker den baglæns.

Jeg tænker så, om i kender nogen smart måde, at få kablerne til at glide igen, og om i måske kender noget karburatorrens man bare fylder i benzinen? Smil
Karburatoren er en møg simpel model, hvor det er et svømmerhus m. svømmer, som via svømmerventilen lukker af for benzinen. Der går så et lille rør op (ingen dyser, jubii) til venturien, hvor der er et gasspjæld. Grin

Det er dog helt vildt, så simpelt sådan en karburator kan være. Grin

Normalt kan rustne kabler klares med lidt wd40 eller anden rustløsner, og så noget teflon spray til at sørge for de ikke sidder fast igen.

Min plæneklipper står ude hele året, når sommeren så kommer og den skal bruges giver jeg den lige et skud dieselstart så spinder den uden problemer igen. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Som Darkside skriver - WD40 er din ven. Og disse motorer er så nemme at rode med, så du skal ikke være bange for at pille topstykket af og lige rense ventilerne lidt. Den kan den sagtens klare, bare pas på pakingen.

Jeg har gjordt den slags med mange plæneklipper motore, plus min fars kultivator som ikke havde kørt i 8-9 år, min lillebror og jeg roede med den i 2 timer og så var den igang. Smil
Svar
#5
http://memearchive.net/memerial.net/2609...t-move.jpg
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Da vel ikke WD40 til snasket i karburatoren? Grin
men ville i så bare hælde WD40 ned i toppen af kablerne og lade det dryppe ud for neden? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(13-05-2012, 23:11)Baddi Skrev: Da vel ikke WD40 til snasket i karburatoren? Grin
men ville i så bare hælde WD40 ned i toppen af kablerne og lade det dryppe ud for neden? Smil

Ang kablerne så ville jeg bare give til det begynder at dryppe ud i den anden ende, til karburatoren der kan du jo rense den hvis du gider, eller blot give den et skud diesel start så plejer der at komme liv i dem. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
(13-05-2012, 23:24)DarkSide Skrev: Ang kablerne så ville jeg bare give til det begynder at dryppe ud i den anden ende, til karburatoren der kan du jo rense den hvis du gider, eller blot give den et skud diesel start så plejer der at komme liv i dem. Grin

Jamen jeg har haft liv i den kort. Grin Jeg hældte lidt benzin direkte ind i indsugningen (mellem filter og karburator, og så ville den til live i et par sekunder efter jeg havde hevet rigeligt i snoren. Smil Jeg fik gentaget succesen et par gange, og det er derfor at jeg tror, at karburatoren ikke virker. :P
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(13-05-2012, 23:31)Baddi Skrev: Jamen jeg har haft liv i den kort. Grin Jeg hældte lidt benzin direkte ind i indsugningen (mellem filter og karburator, og så ville den til live i et par sekunder efter jeg havde hevet rigeligt i snoren. Smil Jeg fik gentaget succesen et par gange, og det er derfor at jeg tror, at karburatoren ikke virker. :P

Du har selvfølgelig husket at prime den et par gange eller 10 ?

Jeg ved godt der normalt står 3 gange eller sådan noget, men ofte når der skal gang i min efter vinter uden diesel start skal der gerne noget mere til for at få gang i systemet igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-05-2012, 23:33)DarkSide Skrev: Du har selvfølgelig husket at prime den et par gange eller 10 ?

Jeg ved godt der normalt står 3 gange eller sådan noget, men ofte når der skal gang i min efter vinter uden diesel start skal der gerne noget mere til for at få gang i systemet igen.

Det tror jeg at jeg må ha en fortælling på, hvad er for noget. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(13-05-2012, 23:55)Baddi Skrev: Det tror jeg at jeg må ha en fortælling på, hvad er for noget. Grin

Der sidder sådan en gummiknap i siden af karburatoren man normalt trykker på et par gange for at pumpe benzin ind, den sidder ihvertfald på langt de fleste modeller.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Vores plæneklipper står også ude om vinteren, så den er lidt genstridig om foråret. Dens forårsmotion består i at jeg tager tændrøret ud og sprøjter godt med kontaktspray på, så giver jeg den et godt sprøjt kontaktspray i hullet hvor tændrøret skal sidde, samler den straks og starter den straks. Garanteret ikke autoriseret metode, men skidtet starter og så vil den som regel også næste gang jeg skal bruge den.
Man kunne også give den en snaps sprit hvor tændrøret sidder, har jeg ladet mig fortælle. Kontaktspray bruger jeg kun fordi det lige er hvad jeg har ved hånden. Griner

Kablerne har jeg brugt WD40 i, for at løsne dem.

Ellers aner jeg ikke en hat om det, men heldigvis er vores Briggs & stratton motorer flinke mod os og virker næsten altid som de skal.
Svar


Forum spring: