Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motorcykelkørekort
#1
Idag holder bilkørekortet indtil man bliver 70 år.

Hvordan vil det påvirke kørekortet, hvis man tager MC kørekort efter 19. januar 2013?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(13-05-2012, 01:55)Super 8 Skrev: Idag holder bilkørekortet indtil man bliver 70 år.

Hvordan vil det påvirke kørekortet, hvis man tager MC kørekort efter 19. januar 2013?

Så skal det fornyes hver 15. år, men det bliver en form sag. Der skal ikke læge attest eller prøver til. Prisen er 100,- som dog vil blive indeks reguleret.
Svar
#3
(13-05-2012, 02:29)Teddy Skrev: Så skal det fornyes hver 15. år, men det bliver en form sag. Der skal ikke læge attest eller prøver til. Prisen er 100,- som dog vil blive indeks reguleret.

Hvis det er en formssag, altså ikke noget med en prøve eller lignende, så er det da bare endnu et sted vores "kære" politikere har fundet fidusen til at trække penge op af lommerne på os sagesløse mennesker. Ond

Gad vide hvornår det kommer til at koste penge at trække vejret Idé Hvilket potentiale for at kradse penge ind. Forestil jer at det kostede 1,- pr åndedrag. Det ville blive til mange penge på 1 år.

Uhhh jeg skulle have været politiker........ eller noget Grin

Ovenstående er selvfølgelig skrevet med et kæmpe glimt af ironi i øjet.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(13-05-2012, 07:33)Russer60 Skrev: Hvis det er en formssag, altså ikke noget med en prøve eller lignende, så er det da bare endnu et sted vores "kære" politikere har fundet fidusen til at trække penge op af lommerne på os sagesløse mennesker. Ond

Gad vide hvornår det kommer til at koste penge at trække vejret Idé Hvilket potentiale for at kradse penge ind. Forestil jer at det kostede 1,- pr åndedrag. Det ville blive til mange penge på 1 år.

Uhhh jeg skulle have været politiker........ eller noget Grin

Ovenstående er selvfølgelig skrevet med et kæmpe glimt af ironi i øjet.

Tja, hvor der kradses ind kan, der kradses ind bliver.Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
(13-05-2012, 07:33)Russer60 Skrev: Hvis det er en formssag, altså ikke noget med en prøve eller lignende, så er det da bare endnu et sted vores "kære" politikere har fundet fidusen til at trække penge op af lommerne på os sagesløse mennesker. Ond

Gad vide hvornår det kommer til at koste penge at trække vejret Idé Hvilket potentiale for at kradse penge ind. Forestil jer at det kostede 1,- pr åndedrag. Det ville blive til mange penge på 1 år.

Uhhh jeg skulle have været politiker........ eller noget Grin

Ovenstående er selvfølgelig skrevet med et kæmpe glimt af ironi i øjet.

Helt forkert. Stramningerne kommer fra EU, og de danske politikere har så valgt at gå efter det absolutte minimum. De ville åbenbart helst holde det vi har i dag, hvor man kan tage kørekort som 18-årig og uden beholde det til man bliver 70 Målløs

Skulle de gøre det ordentligt (efter min mening), skulle de indføre læge attest og en simpel køreprøve, hvor man også skal kunne vise at man har fulgt med i de, for ens kørekort kategori, relevante lovændringer. Og hver 10. år ville nok være bedre end hver 15., som er det absolutte max. interval, EU tillader.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(13-05-2012, 12:02)Teddy Skrev: Helt forkert. Stramningerne kommer fra EU, og de danske politikere har så valgt at gå efter det absolutte minimum. De ville åbenbart helst holde det vi har i dag, hvor man kan tage kørekort som 18-årig og uden beholde det til man bliver 70 Målløs

Skulle de gøre det ordentligt (efter min mening), skulle de indføre læge attest og en simpel køreprøve, hvor man også skal kunne vise at man har fulgt med i de, for ens kørekort kategori, relevante lovændringer. Og hver 10. år ville nok være bedre end hver 15., som er det absolutte max. interval, EU tillader.

Idé Forsvarer du vores "folkekære" politikere?
Selvfølgelig, hvis det kommer fra almægtige EU og DK ikke vil som det er det helt fint meen.

Din mening ang dette støtter jeg 100% op om, altså lægeattesten osv.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#7
(13-05-2012, 12:08)Russer60 Skrev: Idé Forsvarer du vores "folkekære" politikere?
Selvfølgelig, hvis det kommer fra almægtige EU og DK ikke vil som det er det helt fint meen.

Din mening ang dette støtter jeg 100% op om, altså lægeattesten osv.

Jeg forsvarer absolut ikke 'vores' politikere. Jeg syndes det er synd og skam, at de ikke har taget eu's initiativ op og fået strammet op om tingene, så vi kan få mere opdateret viden ud på vejene. Min egen far, påstår hårdnakket en masse sludder om trafikreglerne, som sikkert var rigtig for maaaange år siden, men i dag er direkte forkert. Det viser bare, at de nuværende, håbløst forældede metoder, giver forskellige generationer, der kører efter forskellige regelsæt på de samme veje. Så er det da ikke noget under, at det går galt for mange hver eneste dag.

Kære danske politikere: Vågn nu op og hør efter, når der kommer godter fra EU !!


Det samme kan siges om de latterlige regler, der kommer for lille knallert, hvor vi IGEN skal være forskellige fra resten af EU. Hvorfor overhovedet være medlem, når 'vi' ikke vil det samme? Rullende øjne
Svar


Forum spring: