Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stadig kun 25 km/l på listo :-(
#1
Ja som i kan se på emnet er min listo lidt træls ...
jeg har kørt ca 4500 km på den og efter flere servises på den er det stadig ikke lykkedes nogen at få den til at køre længere på literen end de 25 km. Den kører ca med et snit på ca 55 i egnen omkring horsens (bakket som bare pokker).
Nogen som evt kan komme med en løsning?
Kører med en smal ring i vario, 6 g ruller og ingen begrænsning i cdi.

Jeg kører dagligt 60 km til og fra arbejde ialt derfor vil en forbedring af km/l kunne mærkes med det samme. har endda overvejet at skifte til en totakt maskine, bare for at få noget ud af de dyre dråber.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er jo vanvittigt!
Selv her om vinteren kører jeg det dobbelte ( ca. 50 km/l) på min Zip 4T uden begrænsninger.
Også ca. 60 Km/h på lige strækninger. Har ca. 20 Km hver vej.
Hovedsagligt mindre, snoede landeveje.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad der er galt med din scooter; dog vil jeg nævne at jeg er gået modsat mht. ruller og dyse end de fleste.

Optræk og hastighed op ad bakke/ i modvind har ingen prioritet; kun økonomi men selvfølgelig skal den kunne køre og tage gassen.

Til orientering så er rullerne 10-11 gr, dyse nr. 78 og en tynd kvalitets motorolie 0W-30.
Måske fordi motoren er kørt så omhyggeligt til, lige efter bogen, løber motoren meget villigt og stadig problemfrit efter 4 år og 37.000 km.

Jeg ved ikke hvordan du har tilkørt din maskine, men man læser tit her på forummet indlæg der beskriver at knap er maskinen kørt ud fra forhandleren, førend den skal have "fuld skrue", fjernet alt hvad der er af begrænsninger etc., og hvis den ikke kan rende 70 fra starten, og helst tage alle og alt i optrækket, så sættes himmel og jord i bevægelse for at modificere det hele.

- Nå undskyld. Jeg ved jo slet ikke hvordan du kører din scooter. Måske kører du pænt og ordentligt.
Indlægget hører nok slet ikke hjemme her, men jeg blev bare provokeret over en 4 takts scooter, der stort set ikke kører længere på literen end en lille økonomilbil.
--
Hilsen Ole
Svar
#3
Måske var det på sin plads at forsøge med en testtur ud i det blå uden alt for mange bakker.
Og uden alt for meget topfart. Bare sådan stille og roligt.

Tank helt op inden turen, kør 50-60 km på landevej, tank igen og se om det viser en forskel.
Vejret er dog ikke ligefrem til søndagsture i øjeblikket, men det kommer vel.

Du kører med skive og ubegrænset CDI, skriver du. det kunne være en årsag til noget af missæren.
Den får måske for meget skrue, fordi ham 2CV'en bagved dytter så iriterende ? Ond

Jeg har selv lige forbedret min økonomi med 10% blot ved at sænke min marchhastighed med 1-2 km/t. (OK, kun 2 målinger endnu, men ..)

Da maskinen var næsten ny oplevede jeg en endnu større forbedring, da jeg kom på ikke blot at vide skruen i bund, fordi samtlige andre 2-hjulere gav mig baghjul.
Svar
#4
Uden bakker ? øh hvor ? For området her omkring Horsens/Skanderborg ligner et kraterlandskab med bakker og dale til en velsignelse/forbandelse

Ubegrænset cdi = jeg har taget den der fjollede ledning af som begrænsede den. Min ring i variatoren er ca halv bredde af original.
Rullerne har jeg overvejet at få lettet til 5,7 pga bakkerne - ja jeg ved det har indflydelse på benzinforbruget i negativ retning

Jeg er helt ligeglad med ham i 2CV'en/bmw'en. Jeg har ca 3 stop undervejs - 2 lyskryds og et alm kryds - jeg vil bare til og fra arbejde uden det store bøvl

Jeg forsøger at give gas til den ikke tager mere selv - dvs den mangler lidt i at have fuld gas

Kan min dækstørrelse have betydning? originale 3.00*10 dvs små dæk
Svar


Forum spring: