Søg Garagen Hej Gæst! Register

Project SR 50 startet
#37
Så fik jeg tid, og vejret er til at rode lidt med scooteren.

Kan det virkelig passe at 1g forskel i ruller kan gøre en kæmpe forskel i acceleration?

Nu tøffer den afsted indtil omkring 60 km/t på speedometeret, hvor den så tager fat. 0-60 sket på en formiddag med meget lave o/m. Der er knæk på, så ved ikke om det gør at blot 1g kan have SÅ stor forskel på o/m i acceleration.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(05-07-2012, 14:38)Xipe Skrev: Så fik jeg tid, og vejret er til at rode lidt med scooteren.

Kan det virkelig passe at 1g forskel i ruller kan gøre en kæmpe forskel i acceleration?

Nu tøffer den afsted indtil omkring 60 km/t på speedometeret, hvor den så tager fat. 0-60 sket på en formiddag med meget lave o/m. Der er knæk på, så ved ikke om det gør at blot 1g kan have SÅ stor forskel på o/m i acceleration.

Med knæk gjør 1 gram stor forskjel. Veldig stor forskjel.
Svar
#39
Husk 1 gram bliver til 6 gram Smil
Svar
#40
(05-07-2012, 18:01)Morten Skrev: Husk 1 gram bliver til 6 gram Smil

Hvorfor til 6g? Er det den fandens knæk der gør det?

Havde ikke de problemer med min Zip 4T. Der var det bare at smide godt tunge ruller i, og så nyde resten.

Svar
#41
(05-07-2012, 18:57)Xipe Skrev: Hvorfor til 6g? Er det den fandens knæk der gør det?

Havde ikke de problemer med min Zip 4T. Der var det bare at smide godt tunge ruller i, og så nyde resten.

Nej, han mener 1 gram fra hver rulle bliver til mange gram til sidst Smil
Pgo Dr. Big 06' - Kørt 39xx - Solgt (Første scooter) bæk
PGO Black Magic 07' - Kørt 65xx - Solgt
PGO G-Max 07 - Kørt 21xxx Væk
Peugeot speedfight, købt 06-08-2012. - 4302 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Så blev vejret endeligt til at få rodet lidt, og med det resultat at motoren faldt af.

[Image: 20120725123336.jpg]

Er det den rigtige dyse der sidder i?
Tændrøret er brunt, men den sætter stadig ud efter et stykke tid med max o/m.
Der sidder en 78 i nu med sådan en knækudstødning.

[Image: 20120725125715.jpg]

Svar
#43
Ligner det ikke, at tændrøret er lidt krakeleret?

I så fald har du ret, så får den ikke nok benzin.
Svar
#44
(26-07-2012, 08:17)Erathor Skrev: Ligner det ikke, at tændrøret er lidt krakeleret?

I så fald har du ret, så får den ikke nok benzin.

Den fik ikke benzin nok, da den nu har sat sig. Kan også være det er det nye luftfilter der gjorde udslaget da dysen ikke blev skiftet.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til, så skulle 64 være standart, så en 78 med knæk burde være mere end rigeligt.

Svar
#45
(26-07-2012, 15:37)Xipe Skrev: Den fik ikke benzin nok, da den nu har sat sig. Kan også være det er det nye luftfilter der gjorde udslaget da dysen ikke blev skiftet.

Hvad jeg har kunne læse mig frem til, så skulle 64 være standart, så en 78 med knæk burde være mere end rigeligt.

Jeg gik fra #54 og op til #72 på min F-Act da jeg skiftede til K&N luftfilter. Standard udstødning dog ingen begrænsninger.

Edit: Siden motoren blev presset hårdere pga af det, tilsatte jeg også lidt ekstra olie i benzinen (0.5%)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Hvilke cylinder skal man smide på den? Nu har den stået stille et par måneder da en flytning og noget kvindfolk tager det meste af min tid ligt pt.

Havde tænkt mig noget i retning af TP Trophy 50ccm da jeg er efter holdbarhed og ikke mere kræft.
Og da jeg så skal ha købt et par nye tændrør, skal de ha samme varmetal som det gamle eller skal der andet i?

Og så skal der jo en ny dyse i, men ville dette sæt passe på den originale kaburator?

Svar
#47
(31-10-2012, 15:46)Xipe Skrev: Hvilke cylinder skal man smide på den? Nu har den stået stille et par måneder da en flytning og noget kvindfolk tager det meste af min tid ligt pt.

Havde tænkt mig noget i retning af TP Trophy 50ccm da jeg er efter holdbarhed og ikke mere kræft.
Og da jeg så skal ha købt et par nye tændrør, skal de ha samme varmetal som det gamle eller skal der andet i?

Og så skal der jo en ny dyse i, men ville dette sæt passe på den originale kaburator?

TP Trophy kittet er et rigtigt fornuftigt valg, og standard karburatoren bruger 6mm dyser, så det sæt skulle passe fint.

Jeg ville bruge et 8'er tændrør til et 50cc Trophy kit.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#48
(31-10-2012, 16:48)DarkSide Skrev: TP Trophy kittet er et rigtigt fornuftigt valg, og standard karburatoren bruger 6mm dyser, så det sæt skulle passe fint.

Jeg ville bruge et 8'er tændrør til et 50cc Trophy kit.

Tak for hjælpen. Smil

Tingene er bestilt og håber på at få en dag ledig i løbet af ugen for at få smidt de ting på.

Svar


Forum spring: