Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(15-08-2013, 22:29)Jps Skrev: Og de skal nok blive en tand værre, på et tidspunkt. For det er jo stadig politikernes ambition, at udrydde 30'erne fra vejene.
Ja, de har åbenbart ikke vigtigere ting at tage sig til, de satans levebrødspolitikere
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(15-08-2013, 22:26)K. Hansen Skrev: Ja det er snart ikke til at finde ud af de %%¤¤%&#¤!!! regler mere
Det er såmænd ikke så svært, konstruktive ændringer er ikke tilladt. Længere, er den ikke.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(16-08-2013, 00:52)Teddy Skrev: Det er såmænd ikke så svært, konstruktive ændringer er ikke tilladt. Længere, er den ikke.
Nej, den del er nem, men det er jo ikke det eneste
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(16-08-2013, 00:52)Teddy Skrev: Det er såmænd ikke så svært, konstruktive ændringer er ikke tilladt. Længere, er den ikke.
Næ, det er den sådan set ikke. Lige bortset fra, at man kan få bøde for at køre lovligt. Med det mener jeg, at begge mine Bigs kører 35-36 km/t og det kan give en bøde, ved en lasermåling. Tåbeligt siger jeg bare.
Og man er som ejer pålagt, at holde knallerten lovlig dvs. køre 30 km/t, men man må jo ikke selv lave en begrænsning, der kan holde den på 30 km/t. Så det er producenterne af knallerten, der skal sørge for at knallerten, overholder de danske regler.
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-08-2013, 07:19)Jps Skrev: Næ, det er den sådan set ikke. Lige bortset fra, at man kan få bøde for at køre lovligt. Med det mener jeg, at begge mine Bigs kører 35-36 km/t og det kan give en bøde, ved en lasermåling. Tåbeligt siger jeg bare.
Og man er som ejer pålagt, at holde knallerten lovlig dvs. køre 30 km/t, men man må jo ikke selv lave en begrænsning, der kan holde den på 30 km/t. Så det er producenterne af knallerten, der skal sørge for at knallerten, overholder de danske regler.
I bil, på motorcykel og sågar i traktor, er det speeder foden/hånden, der skal sikre at man ikke overskrider de gældne hastighedsgrænser. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes, på knallert. Begrænsingen er der skam, den sidder i din højre hånd.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
16-08-2013, 11:19
(Dette opslag var sidst ændret: 16-08-2013, 11:20 af Micras.)
(16-08-2013, 10:07)Teddy Skrev: I bil, på motorcykel og sågar i traktor, er det speeder foden/hånden, der skal sikre at man ikke overskrider de gældne hastighedsgrænser. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes, på knallert. Begrænsingen er der skam, den sidder i din højre hånd.
Teddy:
Selvom at DU overholder hastigheden på de 30/45 km/t. (Når den er lovlig) Kan Politiet have en anden meningen, om du køre for stærkt.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-08-2013, 11:19)Micras Skrev: Teddy:
Selvom at DU overholder hastigheden på de 30/45 km/t. (Når den er lovlig) Kan Politiet have en anden meningen, om du køre for stærkt.
Deres personlige meninger har intet at sige, det er måleudstyret der bruges som bevis.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
(16-08-2013, 15:31)Teddy Skrev: Deres personlige meninger har intet at sige, det er måleudstyret der bruges som bevis.
Ja. Men jeg får da en bøde alligevel, og hvis jeg gik til retten og få annulleret bøden. Får jeg da ikke medhold fra retten/dommeren. Da Politiet ofte vinder sagerne, uanset om de har begået en fejl.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(16-08-2013, 10:07)Teddy Skrev: I bil, på motorcykel og sågar i traktor, er det speeder foden/hånden, der skal sikre at man ikke overskrider de gældne hastighedsgrænser. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes, på knallert. Begrænsingen er der skam, den sidder i din højre hånd.
Jeg kører det mine knallerter kan, med begrænsningerne i. Så det med begrænsningen, ved højre hånd er ikke eksisterende.
Ivecar plus 2023.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Du burde ikke være nødvendigt at justere sin hastighed med sin højre hånd, da knallerter skal være konstruktivt begrænset til 30/45 km/t. Hvis man kunne køre ubegrænset og så justere sin hastighed med højre hånd, det ville give mere mening.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
(16-08-2013, 20:00)Arbejdsnarkomanen Skrev: Du burde ikke være nødvendigt at justere sin hastighed med sin højre hånd, da knallerter skal være konstruktivt begrænset til 30/45 km/t. Hvis man kunne køre ubegrænset og så justere sin hastighed med højre hånd, det ville give mere mening.
Det giver samme mening. Eneste forskel, er scooterens begrænsning.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
17-08-2013, 00:03
(Dette opslag var sidst ændret: 17-08-2013, 00:08 af Arbejdsnarkomanen.)
(16-08-2013, 21:39)Micras Skrev: Det giver samme mening. Eneste forskel, er scooterens begrænsning. Nej overhovedet ikke. I disse tider er hele verden ekstremt miljø bevidste. Fortæl mig om du kører længst på literen med f.eks. 3500 omdrejninger/minut eller 7500 omdrejninger/minut? Svaret er indlysende. Danskerne er også blevet så sarte overfor motor støj, igen taber den konstruktivt begrænsede knallert. General slitage taber den konstruktivt begrænsede knallert også. Cylinder bliver slidt hurtigere, 2-taktere brænder MERE olie af osv. Jeg kunne blive ved.
Det hjælper ikke at se fuldstændig firkantet på tingene, som du gør ved at mene at det giver det samme resultat da de kører 30 km/t, om de er konstruktivt begrænsede eller begrænset med højre hånd. Se ud af kassen en gang i mellem, det skader hverken dig eller andre at gøre, og jeg vil ligefrem mene at det er til gavn for ens meninger og holdninger.
|