Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
Jeg er ked af at sige det men Baddi har ikke været online siden 2 Januar 2019 så han er nok ikke så aktiv mere, og ved også at det er en del år siden at hans Kymco Agility blev stjollet som der var lavet om til direkte indsprøjtning.
Siden da har han kørt motor cykel.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(04-08-2019, 18:52)sukedk2001 Skrev: Ohøj kloge hoveder,
Nogle der ligger inde med link. til stumper/ guides til at bygge indsprøjtning på en 4t motor (havetraktor)
Jeg vil mene at det meste ligger tilgængeligt her. Men som Johannes skriver, så blev min scooter som havde indirekte indsprøjtning stjålet i 2015 og jeg har ikke rodet med scootere siden, så min viden på området er ret rustent. I stedet har jeg brugt min til på at læse til maskiningeniør men her har fokus været på strukturelle beregninger frem for motorstyring da der jo ikke er meget bilindustri her omkring. 


(09-08-2019, 19:52)Johannes Johansen Skrev: Jeg er ked af at sige det men Baddi har ikke været online siden 2 Januar 2019 så han er nok ikke så aktiv mere, og ved også at det er en del år siden at hans Kymco Agility blev stjollet som der var lavet om til direkte indsprøjtning.
Siden da har han kørt motor cykel.

Tæt på: Den var med indirekte indsprøjtning. Forskellen ligger i at ved direkte indsprøjtning bliver benzinen sprøjtet ind i forbrændingskammeret lige som ved en dieselbil og ved indirekte indsprøjtning sprøjtes benzinen ud i indsugningen og trækkes ind sammen med luften. Indirekte indsprøjtning har derfor en mere homogen brændstofblanding, hvilket giver en renere forbrænding men til gengæld begrænser luftgennemstrømningen en smule og begrænser hvor højt kompressionsforhold man kan have før at der kommer tændingsbanken.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Idé Idé Idé
(20-03-2020, 11:32)Baddi Skrev: Jeg vil mene at det meste ligger tilgængeligt her. Men som Johannes skriver, så blev min scooter som havde indirekte indsprøjtning stjålet i 2015 og jeg har ikke rodet med scootere siden, så min viden på området er ret rustent. I stedet har jeg brugt min til på at læse til maskiningeniør men her har fokus været på strukturelle beregninger frem for motorstyring da der jo ikke er meget bilindustri her omkring. 



Tæt på: Den var med indirekte indsprøjtning. Forskellen ligger i at ved direkte indsprøjtning bliver benzinen sprøjtet ind i forbrændingskammeret lige som ved en dieselbil og ved indirekte indsprøjtning sprøjtes benzinen ud i indsugningen og trækkes ind sammen med luften. Indirekte indsprøjtning har derfor en mere homogen brændstofblanding, hvilket giver en renere forbrænding men til gengæld begrænser luftgennemstrømningen en smule og begrænser hvor højt kompressionsforhold man kan have før at der kommer tændingsbanken.
Svar


Forum spring: