Jeg gangede bare det jag havde skrevet ind som dækkets omkreds med den fejlvisning der var, så den nu har dækkets omkreds som 1785mm og den viser nu det samme som gps'en.
Dertil har jeg opdaget noget smart om indsprøjtningen og dens måde at begrænse.
For at stoppe omdrejningerne med at stige vil den afbryde benzinblandingen hver anden gang, hvilket giver en meget hakkende kørsel, men hver gang den så tænder vil den ændre på tændingsvinklen indtil tændingen kommer så sent at der ikke er kræfter til at overskride det omdrejningstal som man har bestemt, hvorefter den ikke afbryder benzinblandingen og man får en glidende kørsel ligesom den vi kender fra en normal karburatorfødet scooter hvor CDI'en ændrer tændingsvinklen for at begrænse omdrejningerne.
Derudover prøvede jeg lige at flytte begrænsningen fra 7500 til 8000, og nøj om jeg ikke kom til at savne at køre ubegrænset, for agilityen tager først ordenligt fat efter 7500 omdrejninger og der tager den satme fat. Får mig til at tænke på da agilityen var byens hurtigste hverdagsknallert.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(26-05-2013, 21:48)Arbejdsnarkomanen Skrev: GY6'erne har vist også deres effekt område omkring de 7500-8000 omdrejninger, hvis ikke der er noget jeg har taget fuldstændigt fejl af
Nu er den jo begrænset til 7500, hvilket de fleste GY6'ere lader til at være og så siger brugermanualerne enten kræfter ved 7000 eller ved 7500, men uden en rulning ved jeg ikke hvordan effektbåndet ser ud over 7500.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
Jeg har lige ved at nærstudere tunings guiden fundet svar på hvorfor jeg ikke kan få blandingen ved tomgang til at være korrekt ved normal tuning.
Det er åbenbart en standart indstilling for dette kit at den mindst mulige tid indsprøjteren kan være åben er 2 ms, men selv med den mindste indsprøjter der fås er 2 ms. for meget til tomgang med en 50cc motor, så jeg må ændre på den mindst mulige åbningstid og se hvor lav den skal være og om den stadig kan være stabil så.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
11-06-2013, 21:50 (Dette opslag var sidst ændret: 11-06-2013, 22:11 af Baddi.)
Lige noget jeg har opdaget.
Når jeg giver fuld gas kan trykket i indsugningen komme op på over atmosfærisk tryk, men den volumetriske effektivitet er stadig under 80%. Det lader til at den store forskel på indsugningens diameter i topstykket på 18,24mm og indsprøjningssystemet med sine 24mm giver en pæn del turbulens og begrænsning i luftflowet.
Jeg havde godt tænkt mig frem til at det måtte begrænse flowet en del, men nok til at få trykket så højt op med så lav en effektivitet havde jeg dog ikke.
Hvis jeg kan få fingrene i et fir-ventilet topstykke vil jeg slibe det op i samme diameter, men kan jeg ikke snart finde ud af hvor jeg kan finde et topstykke til under 5000 kroner, så gør jeg det på det originale.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
Så har jeg slebet diameteren i topstykkets indsugning op til 24mm så den passer med indsprøjtningens.
Det gav dog nogle problemer med benzinblandingen, hvilket var forventeligt, men ikke de problemer jeg forventede. Trykket ved fuld gas faldt nu til under atmosfærisk tryk, hvilket jeg læser som at den har nemmere ved at få trykket fra indsugningsmanifolden ned i motoren, men den blev alligevel mere fed ved nogle forhold. I en tunings bog har jeg så læst en forklaring om at hvis overfladen på et rør er for grov vil luften sætte sig fast og nedsætte hastigheden meget ude ved kanten, så den diameter hvor luften har en behagelig hastighed vil være lavere og det tror jeg er sket efter jeg har slebet det op. Jeg har derfor nu poleret hele indsugningen, så den skinner og er helt glat og det burde sænke tabet og gøre motoren mere forudsigelig, så nu skal jeg bare tune den forfra og netop det med at tune benzinblandingen ind er jeg efterhånden rigtig dygtig til.
I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(15-06-2013, 00:07)DarkSide Skrev: Det ser fornuftigt ud, men den polering er du vist sprunget lidt for nemt over.
Billedet blev taget halvvejs igennem, hvor der stadig var lyst.
Fortsatte en lille times tid endnu med polering med noget pudsemiddel og så tøret af med toiletpapir inden den fik en tur med den tørre poleringsbørste og så derefter lidt pudsemiddel på inden jeg fortsatte cirklen.
Er der en bedre metode eller fremgangsmåde som du kan anbefale?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(15-06-2013, 00:13)Baddi Skrev: Billedet blev taget halvvejs igennem, hvor der stadig var lyst.
Fortsatte en lille times tid endnu med polering med noget pudsemiddel og så tøret af med toiletpapir inden den fik en tur med den tørre poleringsbørste og så derefter lidt pudsemiddel på inden jeg fortsatte cirklen.
Er der en bedre metode eller fremgangsmåde som du kan anbefale?
Nej det lyder vist ganske fornuftigt, du har ikke et billede af det færdige resultat ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
(15-06-2013, 00:18)DarkSide Skrev: Nej det lyder vist ganske fornuftigt, du har ikke et billede af det færdige resultat ?
Nej det blev mørkt og så kom min kammerat forbi med sin nyindkøbte bil som han lige skulle vise frem, så det nåede jeg ikke.
Heldigvis er det jo en af de ting hvor jeg altid åbne og pudse mere, men du foreslår at jeg bare fortsætter. Skal jeg fortsætte til det er helt pinligt glat hvor man ikke kan se at der har været slebet, eller hvad?
For det er allerede glattere end overfladen på indsugningen var inden jeg begyndte at slibe som det ses på billedet af det uslebne og upolerede topstykke.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(15-06-2013, 00:28)Baddi Skrev: Nej det blev mørkt og så kom min kammerat forbi med sin nyindkøbte bil som han lige skulle vise frem, så det nåede jeg ikke.
Heldigvis er det jo en af de ting hvor jeg altid åbne og pudse mere, men du foreslår at jeg bare fortsætter. Skal jeg fortsætte til det er helt pinligt glat hvor man ikke kan se at der har været slebet, eller hvad?
For det er allerede glattere end overfladen på indsugningen var inden jeg begyndte at slibe som det ses på billedet af det uslebne og upolerede topstykke.
Nu hører det til en sjældenhed jeg polerer, men når det endelig sker, så bliver jeg ved til det er ligesom et spejl, dvs 100% glat, men det er somregel indsugningen på karburatoren jeg har gang i.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
(15-06-2013, 00:30)DarkSide Skrev: Nu hører det til en sjældenhed jeg polerer, men når det endelig sker, så bliver jeg ved til det er ligesom et spejl, dvs 100% glat, men det er somregel indsugningen på karburatoren jeg har gang i.
Så må jeg finde tid til det i morgen inden arbejde, for jeg havde også håbet på noget der mindede om et spejl, men tænkte at det ikke kunne opnås uden et eller andet specielt.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.