Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(24-05-2012, 22:11)Baddi Skrev: Ej hvor fedt, tusind tak for billederne Ra!
Ud fra dine billeder ser det ud som om jeg bare har fået lavet et hul i gummimembranen, hvilket jo ikke er optimalt.
Er det sådan at den kan samles igen med hånden, eller skal en benzinhane TIG-svejses sammen, som Sukedk2001 foreslår?
Den er IKKE svejset. Gummiet indeni, smelter hvis det er Der var bare en liste rundt om, som var bukket således den låste på den, hvis du forstår hvad jeg mener. Og med en lille mejsel knækkede denne liste altså, så den er meget let. Ved ikke hvad du ellers kan gøre. Du kunne måske fjerne alt plastik/gummi derinde, og lukke et af hullerne af, og så bare have et af hullerne åbent. Og derefter svejse den sammen igen. Det kan godt lade sig gøre.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Smid den ind i et bål, så vil gummiet brænde bort
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(26-05-2012, 00:40)LETSINDIG Skrev: Smid den ind i et bål, så vil gummiet brænde bort
Og det vil ikke stoppe hullerne til?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Ja selvfølgelig er det muligt, det er det der hedder at tilpasse ved montering. NU må du prøve at være lidt kreativ.
Men er du udstyret med ti tommefingere, eller kan du slet ikke forestille dig. hvilke værktøj du skal bruge, eller hvordan, så opgiv det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
(25-05-2012, 01:25)Baddi Skrev: Forresten, så har jeg et problem med længen af gaskablet, da afstanden fra messingholderen på gasspjældshuset og ned til dér hvor kablet sættes på gasspjældet.
Er det muligt at tage metal-"knækket" af selve kablet og flytte det 2 cm bagud, så jeg på den måde blotlægger 2 cm kabel mere efter messingholderen?
Ja selvfølgelig er det muligt, det er det der hedder at tilpasse ved montering. NU må du prøve at være lidt kreativ.
Men er du udstyret med ti tommefingere, eller kan du slet ikke forestille dig. hvilke værktøj du skal bruge, eller hvordan, så opgiv det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
(29-05-2012, 10:52)Baddi Skrev: Og det vil ikke stoppe hullerne til?
Av ja, det havde jeg da ikke tænkt på, ej heller at det kan skylles ud. Eller at du nu ikke har en benzinhane du kan lukke for.
Kodeord: fortynder acetone.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-05-2012, 14:08)LETSINDIG Skrev: Ja selvfølgelig er det muligt, det er det der hedder at tilpasse ved montering. NU må du prøve at være lidt kreativ.
Men er du udstyret med ti tommefingere, eller kan du slet ikke forestille dig. hvilke værktøj du skal bruge, eller hvordan, så opgiv det.
Så må jeg være kreativ.
Ti tommelfingre har jeg forhåbentlig ikke, men erfaringen kommer jo ikke ud af ingenting.
Jeg skal nok prøve at få det hele sat sammen, når læseferien begynder ordenligt i næste uge.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-05-2012, 16:48)LETSINDIG Skrev: Jamen, jeg troede da..
Har lige en Kommunikation/IT eksamen jeg skal have en powerpoint til til i morgen, og så har jeg ellers ikke andet end arbejde, fester og scooter på programmet hele sommeren, så der burde være tid.
Grunden til at det ikke er sat på endnu, er det kabel, fordi det er mit eneste transportmiddel, så hele sættet skal sættes på på en gang, og så være brugbart. Tager lidt tid at sætte det på og tage det af igen, for at finde ud af, hvad der mangler, men det er jo konsekvensen af det.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Fremskridt?
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(05-06-2012, 16:13)Jacob k Skrev: Fremskridt?
Jeg har lige fået den CDI, som passer til kittet, men den giver stadig ikke gnist, så jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har skrevet til ham, som laver det, om han har nogen ideer, men ellers har jeg lige kommet på en enkelt idé. Min tændspole er af den slags med 2 ben, hvor det ene ben skal være forbundet til CDI'en, og det andet ben til stelforbindelse.
Jeg vil snarest få fat i nogle kabelsko og nogle ledninger og prøve at helt undgå det originale ledningsnet, da jeg mistænker, at stelforbindelsen på spolen er grunden til manglende gnist.
Det originale el-diagram er her, og jeg kan se, at den grønne ledning er til stel (men at den først går gennem en masse andet), så jeg vil prøve at se, om en hjemmelavet stelforbindelse vil virke.
Hvis det så ikke virker, har jeg vel fået en defekt CDI, hvilket er noget skidt, da fragt koster 200 kroner hver vej, og jeg ikke kan bruge andre CDI'er end hans, da det er en jævnstrøms-CDI, hvor benene skal sidde på en bestemt måde og hvor der ikke må være optimeret tænding på.
Men i skal da ikke snydes for et eller andet, så her er en video , hvor jeg har fået den til at sprøjte lidt benzin.
Det er faktisk overraskende lidt benzin der sprøjtes af gangen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(05-06-2012, 18:11)Baddi Skrev: Jeg har lige fået den CDI, som passer til kittet, men den giver stadig ikke gnist, så jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har skrevet til ham, som laver det, om han har nogen ideer, men ellers har jeg lige kommet på en enkelt idé. Min tændspole er af den slags med 2 ben, hvor det ene ben skal være forbundet til CDI'en, og det andet ben til stelforbindelse.
Jeg vil snarest få fat i nogle kabelsko og nogle ledninger og prøve at helt undgå det originale ledningsnet, da jeg mistænker, at stelforbindelsen på spolen er grunden til manglende gnist.
Det originale el-diagram er her, og jeg kan se, at den grønne ledning er til stel (men at den først går gennem en masse andet), så jeg vil prøve at se, om en hjemmelavet stelforbindelse vil virke.
Hvis det så ikke virker, har jeg vel fået en defekt CDI, hvilket er noget skidt, da fragt koster 200 kroner hver vej, og jeg ikke kan bruge andre CDI'er end hans, da det er en jævnstrøms-CDI, hvor benene skal sidde på en bestemt måde og hvor der ikke må være optimeret tænding på.
Men i skal da ikke snydes for et eller andet, så her er en video , hvor jeg har fået den til at sprøjte lidt benzin.
Det er faktisk overraskende lidt benzin der sprøjtes af gangen.
Det benzin den sprøjter ud, er da slet ikke nok!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
|